PracaGrupypl.praca.dyskusje › poziom wiedzy studentow

  • 41. Data: 2009-08-03 09:38:13
    Temat: Re: poziom wiedzy studentow
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

    Użytkownik <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:h567cu$ese$1@inews.gazeta.pl...
    > i tu jest chyba sedno problemu
    > zapewne trafilismy na klasycznych studentow - jakby byl do tego ambitny to
    > by poszukal w necie dla wlasnej ciekawosci lub po prostu zapytal

    Może nie byli ambitni, ja bym pewnie zapytał

    > oczekuje jakiegos poziomu wiedzy - chociazby na poziomie jak ups stoi w
    > szafie, w szafie sa inne urzadzenia, do tego kable zasilajace "pod ups" to
    > chcac cos wydrukowac mozna bez problemu wlaczyc drukarke do gniazdka w
    > scianie zamiast szukac "takiego kabelka do ups" i wpinac w szafe laserowke
    > dziwiac sie ze ups zapiszczal i zgasl

    Na początku inaczej widziałem ten problem, ale po tym co napisałeś to chyba
    rzeczywiście mało pomyslny gość to zrobił.

    > zrozumialbym gdyby ktos stal im nad glowa...

    Nie chodzi o to, czy ktoś im stoi nad głową, tylko że wydaje im sie, że
    stoi.

    > przedmioty
    > ale masz elementarna wiedze ze 2 switche ze soba to kabel krosowy /chyba
    > ze nowy switch i na automat/ zarabiania jest malo, tak to jest cala masa
    > patchcordow o roznych dlugosciach do uzywania....

    Teraz już to wiem, ale nie od zawsze tak było.

    > np prosty niezarzadzalny konwerter lan-swiatlowod?

    Na przykład, to razej nie jest sprzęt, który ma się w domu.

    > czyli od studentow nie wymagac zadnej wiedzy na temat
    > bezpieczenstwa/wlaman

    Wymagać, ale pytanie jest takie, czy znaja chociażby zasady adresowania
    urządzeń u was stosowane. Są jakieś na to procedury. Jesli nie to sami tego
    nie wymyślą, a nawet jeśli to nie będą na tyle odważni by zgłosić, bo głupio
    sugerować komuś niekompetencję jak się miesiąc dopiero pracuje.

  • 42. Data: 2009-08-03 10:25:03
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Aug 1, 11:43 pm, <a...@g...pl> wrote:

    > u mnie w firmie "trenujemy" juz 4 studenta po informatyce

    Może naprawdę w tym jest błąd?
    Ja skończyłem informatykę ale w życiu nie dotykałem na tych studiach
    switcha, że o zaciskaniu wtyczek na skrętce nie wspomnę. To już tylko
    moja praktyka wyniesiona z domu ;)

    --
    mihau

  • 43. Data: 2009-08-03 10:28:27
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Aug 2, 7:11 pm, PrzemKo <p...@t...wroc.pl> wrote:

    > przestarzałych rzeczy, jak C

    ROTFL :)

    --
    mihau

  • 44. Data: 2009-08-03 10:40:34
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    a...@g...pl pisze:

    > witam
    > u mnie w firmie "trenujemy" juz 4 studenta po informatyce
    > nie wiem czy tylko my tak trafiamy czy poziom nauczania? wiedzy? spada w
    > pl?
    > przyklady:
    > stanowisko ogolne informatyczne - raz na tydz przeinstalowanie czy
    > zabezp windowsa, opieka nad kilkudzisięcioma komputerami z xp,
    > routerami, switchami z vlan, konfiguracja voip itp
    > moze nie placa u nas za duzo ale okolice 3500 na reke jest przy nieduzym
    > zakresie obowiazkow..

    Chciałbym taką robotę :P

    > i co widze:
    > - zarabianie kabelka lan prosty/kros umie 3 z 4

    A z książki czy na pamięć? Nie ma problemu :P

    > - komendy dos chociazby ipconfig juz 2 tylko potrafi

    a np tracert?

    > - wszyscy 4 potrafia za to drukarke podlaczyc pod ups zasilajacy glowny
    > router /a to jakas roznica?/

    U kolegi w firmie ktoś podłączył tak czajnik elektryczny ;-)

    > - wszyscy po napotkaniu problemu stwierdzaja - jest problem - na
    > jakakolwiek inwencje /popatrz w google, zadzwon do serwisu producenta/
    > nie ma co liczyc

    Bo pewnie nie chce im się szukać i czekają, aż ktoś za nich zrobi.

    > - straty pakietow na danym porcie sa i przyjmuja to do wiadomosci /2
    > bylo wielce zdziwionych ze mozna dupleksy sprobowac przestawic/

    Można zmienić też karty, kabelki, switche :P

    > - zamiany kabelkow w switchach z vlan i szukanie dlaczego nie dziala to
    > norma
    > - problem: dany dzial traci polaczenie na kilka minut co ok 1-3 godz,
    > podlaczony jest swiatlowodem do routera. rozwiazanie zaproponowane przez
    > informatykow po 2 miesiacach obserwacji: /w kolejnosci/ wymiana
    > konwerterow i patch swiatlowodowych /bez poprawy/ a faktyczna przyczyna
    > po 1 godzinnym ustalaniu - braki zasilania 2 strony spowodowane
    > wlaczaniem czajnika...

    Miałem podobny problem z polpakiem i nikt nie wiedział co i dlaczego się
    dzieje - w pewnych godzinach na kilka minut zrywało synchronizację, po 2
    miesiącach doszedłem do tego, że gdzieś w pobliżu jest zakład, który
    włącza coś "dużego" i powoduje to taką sytuację, UPSy nie pomagały,
    firma była zmuszona do kupna UPS Online. A ludzie z "technicznego" TPSA
    to nie mam pojęcia ile razy testowali łącze i przepinali nam pary.

    > - vlan - konfiguracja switcha - wyzsza szkola jazdy /np kazdy switch
    > zarzadzalny obsługuje dowolna ilosc vlanow skoro ma napisane vlan w ulotce/

    reklama dźwignią handlu :P

    > - urzadzenie transmisyjne czy jakis router sprzetowy nie mowiac o kompie
    > z winxp bez problemu mozna wystawic w celu latwego zarzadzania na
    > publicznym ip bo urzadzenia sa dobrze zabezpieczone przed wlamaniem -
    > oczywiscie nie wylaczamy zadnego dostepu typu telnet http https itp
    > wszystko ma byc otwarte

    hehehe

    > - 2 caly dzien sie zastanawialo dlaczego jedna pare switchy polaczyli
    > kablem i dziala a jak w to miejsce dali druga pare switchy to nie dziala
    > /brak linku/ i orzekli ze te 2 sa uszkodzone /a wystarczylo umiec
    > zastosowac wiedze o laczeniu switchy/
    > reasumujac - brak myslenia=brak zastowania wiedzy w praktyce=brak
    > logicznego podejscia do problemu
    >
    > a moze to u nas za duzo wymagaja.......
    > na domiar tego dostalismy ponownie z PW email z zaproszeniem na targi i
    > promocje firm zatrudniajacych studentow...ja juz nie chce...

    Szkoda, że mam daleko, bo za taką pensję chętnie zmieniłbym pracę. A
    może macie gdzieś oddział na północy kraju?

  • 45. Data: 2009-08-03 11:38:28
    Od: <a...@g...pl>

> [...]
    > tego nie wymyślą, a nawet jeśli to nie będą na tyle odważni by zgłosić, bo
    > głupio sugerować komuś niekompetencję jak się miesiąc dopiero pracuje.

    podzial adresacji znaja do tego na scianie wisi wydruk, tylko jednemu
    musialem wytlumaczyc dlaczego przydzielajac na vlan 1 adres ip zuzywamy 4 i
    co to jest brama
    zasada adresowania tez jest znana
    wiec majac oddzialy milo by bylo aby adresacje nadac wg zasad
    ale lepiej 192.168 bo tak router juz ma
    a jak tu wpisac 10.x.x.x

    moze ja jeszcze raz zapytam
    czego ja moge oczekiwac - co taki student umie
    u nas czasem jakis skrypt czy program by cos ulatwil....
    z dyskusji wynika ze
    kabelki - nie znizy sie do poziomu kabelkow
    windows - tez nie bo wyzsze cele
    router - nie nie, nie mielismy tego
    program - no mozze od biedy
    wzor na funkcje przyspieszenia bitow w matrycy pola przelaczajacego pod
    wplywem przylozonej linijki aluminiowej oraz wplyw orientacji linijki na
    bity z uwzglednieniem polozenia pn-pld - moze to w praktyce sie uda
    zastosowac ale do czego to by zastosowac w firmie, rozumiem ze u producenta
    switcha by sie przydal ale jakie student ma szanse pracowac u producenta nie
    znajac podstaw?

  • 46. Data: 2009-08-03 12:00:54
    Od: <a...@g...pl>

    > A z książki czy na pamięć? Nie ma problemu :P
    moze byc nawet z googla byle wiedziec jak i umiec wiedze w praktyce
    zastosowac

    > a np tracert?
    na ping sie zatrzymali... ale juz umieja tracert i nawet sa happy bo winmtr
    w prosty sposob logi eksportuje

    > Można zmienić też karty, kabelki, switche :P
    zanim sie to zrobi mozna na dupleksy popatrzec, kabeli czasem tez nie
    kontaktuja

    > reklama dźwignią handlu :P
    dzieki pracy u nas juz wiedza ze moga spotkac switch ktory tylko 16 vlan
    obsluzy i ze sa tez takie z 64 i 256 vlan a jak zaprogramujemy switcha 64
    vlany zamiast 256 vlanow to moze cos zabraknac...

    > Szkoda, że mam daleko, bo za taką pensję chętnie zmieniłbym pracę. A
    > może macie gdzieś oddział na północy kraju?

    nie mamy ale it i tak jest centralne

  • 47. Data: 2009-08-03 13:07:57
    Od: ktos <k...@n...pl>

    a...@g...pl pisze:
    > czego ja moge oczekiwac - co taki student umie
    > u nas czasem jakis skrypt czy program by cos ulatwil....

    Ktos tu juz wspomnial, ze sa informatycy od instalacji windows, inni od
    J2EE i sa tez technicy od kabelkow. Zdecyduj kogo potrzebujesz.

    Ja do tego chcialbym dorzucic pare groszy.

    Konczylem informatyke ponad 25 lat temu i frustrowalem sie wtedy, ze gdy
    idzie o Odre to nie mam wprawy ani w zakladaniu dyskow (to byly
    wyjmowalne pudla o sredniczy 50 cm) ani tasm ani papierowych tasiemek
    a gdy idzie o Riada to w ogole nas do niego nie dopuszczano.
    Powiedz mi jakie to ma teraz znaczenie? Ja Ci powiem, ze Javy nie znam
    (raz bo tak wyszlo, dwa bo to jezyk korporacji a ja pracuje dla
    mniejszych) ale z VS 2008 sobie radze i jest to tez w jakiejs czesci
    zasluga tej "teorii" jaka wtedy mi wkladano do glowy. Inna sprawa to to
    co tez juz ktos pisal: uczono mnie roznych teorii obwodow, sterowania
    ...., ktora to wiedza nigdy nie byla mi potrzebna. I do dzisiaj niewiele
    sie zmienilo.

    Do tego przytocze to co mowil manager z krakowskiego oddzialu znanej
    instytucji finansowej o rekrutowaniu informatykow. Sam dosc mlody, ma
    pod soba sporo pan z doswiadczeniem jeszcze w socjalizmie:

    - Kiedy o swoich kwalifikacjach mowia absolwenci AGH czy UJ to uzywaja
    technicznych pojec ktorych on w ogole nie rozumie. Kiedy zas slucha
    absolwentow roznych wyzszych szkol lansu i fajansu to rozumie ze znaja
    worda excela i jakis jeszcze jeden program i gdyby te jego panie nauczyc
    tego trzeciego programu to tez mogly by nazywac sie informatykami.

    Wez jeszcze pod uwage, ze np. na takiej AGH jest informatyka i
    informatyka stosowana. Na pierwszej nawet nie ucza Javy ale
    programowania na przykladzie chyba C++, programowania obiektowego na
    przykladzie javy, teorii baz danych (ale nie Oracla w wersji 10g) itd.
    itp. Na drugiej ucza zastosowania informatyki. Na PW pewnie jest
    podobnie, na PWJSTK pewnie ucza sieci a zarabiania kabelkow to wiadomo
    gdzie.
    Nie pytaj wiec o poziom ogolnie studentow ale napisz moze co to za studenci.

    P.S. Nie jest to pierwsza dyskusja tego typu i zawsze mam wrazenie ze
    punkt widzenia zalezy ....
    Ci co skonczyli porzadne studia uwazaja ze najwazniejsze sa podstawy
    teoretyczne, praktyki nabiera sie z czasem a ci co na takie studia sie
    nie dostali sa zdania ze teoria to zawracanie dupy, licza sie praktyczne
    przyziemne umiejetnosci i ciagle dowalaja wyksztalciuchom, ze taki
    madry, a butów zawiązac nie umie.

  • 48. Data: 2009-08-03 13:11:25
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    ktos napisał(a):

> [...]
    > nie dostali sa zdania ze teoria to zawracanie dupy, licza sie praktyczne
    > przyziemne umiejetnosci i ciagle dowalaja wyksztalciuchom, ze taki

    Są jeszcze pasjonaci ;) którzy do żadnej z powyższych grup nie należą,
    mimo tego obie zjadają na śniadanie tak i w teorii, jak i w praktyce ;)

    j.

  • 49. Data: 2009-08-03 13:23:09
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-08-03, <a...@g...pl> <a...@g...pl> wrote:

    [...]

    > czego ja moge oczekiwac - co taki student umie
    > u nas czasem jakis skrypt czy program by cos ulatwil....

    Student to nie jednostka dająca się zdefiniować.
    Weźmiesz gościa co się tym pasjonuje, to masz spore szanse, że
    będzie wiedział o robocie więcej od Ciebie (może za wyjątkiem
    rzeczy specyficznych w danej firmie). A jak trafisz na kogoś
    dla kogo to "tylko robota", to różnie bywa.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 50. Data: 2009-08-03 16:15:15
    Od: <a...@g...pl>

    > wiec nie miej pretensji do studentuf, tylko do tych co ich wybierali, jak
    > się stało że zatrudnili tych co nic nie umieją a odrzucili 300 ofert
    > fachofcuf?:O)
    lub w druga strone jacy to byli fachmani