PracaGrupypl.praca.dyskusje › pomozcie w wyborze drogi zyciowej...:)

  • 21. Data: 2005-05-09 10:17:57
    Temat: Re: pomozcie w wyborze drogi zyciowej...:)
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Marcin [Sun, 8 May 2005 01:09:45 +0200]:

    > - 3 lata prowadzilem wlasna firme internetowa,
    > - rok praktykowalem w kawiarence internetowej,
    > - rok pracowalem w SMG/KRC
    > - koordynuje w swoim wojewodztwie od 7 miesiecy projekt
    > dlugoterminowy "ambasadorzy konstytucji europejskiej".
    > - Podczas kampanii do PE zarzadzalem 20-stką mlodych osob,
    > - Listy referencyjne mam od 2 osob zaufania publicznego na,
    > ktore sobie zapracowalem,
    > - w miedzyczasie ukonczylem 2 tygodniowe szkoly liderow
    > i kilka innych szkolen kierunkowych - nie ma sensu abym
    > teraz wymienial wszystkie umiejetnosci jakie na nich nabylem.

    I Ty masz po tym wszystkim jakiekolwiek watpliwosci czego
    chcesz od zycia? Smiem watpic ;) Jezeli faktycznie wszystko
    co piszesz jest prawda, to jestes tu tylko po to, zeby sie
    utwierdzic w juz dokonanym wyborze.

    Wiec lap sie za niego i nie zawracaj sobie glowy...

    > Stad jednak moja prosba do Was orientujacych sie na rynku
    > pracy o rade... co zwiekszy moja atrakcyjnosc na rynku pracy?

    Czlowieku, Ty masz problem z rynkiem pracy?... Nie no,
    nie przesadzaj. Ty jestes akurat z tej kategorii, ktora
    ten rynek pracy za pare lat bedzie tworzyc. Nie z tej,
    ktora bedzie na nim pracy szukala.

    Odpowiedz sobie na pytanie "jak widze swoja przyszlosc"
    i bedziesz mial tez odpowiedz gdzie isc. I czego sie
    przy tej okazji lapac i uczyc, bo jesli teraz zaczniesz
    nagle ograniczac sie do samych studiow, to cienko Cie
    za te pare lat widze.

    Kira

  • 22. Data: 2005-05-09 10:19:45
    Od: Michał <m...@s...net>

    Squee wrote:
    > I jedna refleksja.
    > Planujesz karierę z takim rozmachem.
    > Nie uważasz, że licencjat to trochę za mało?
    > Zwłaszcza na uczelni prywatnej.

    no ale to kariera polytyczna ma być ;)

    --
    mgl

  • 23. Data: 2005-05-09 10:21:13
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Witiia [Sun, 08 May 2005 08:51:26 +0200]:

    > Współczuję Ci, że bezpowrotnie straciłeś młodość,
    > bo młodzież w wieku 15-18 lat powinna uczyć się i
    > bawić się, korzystać z życia, chodzić na randki,
    > grać w piłkę, a nie uganiać się za kasą i doświadczeniem.

    A potem zapierniczac w MakKwaku za grosze ;) Daj spokoj.
    Robienie czegos konkretnego z dobra zabawa spokojnie mozna
    sobie pogodzic, na co jestem najlepszym dowodem. Z zycia
    duzo lepiej sie korzysta majac pelne konto w banku, niz
    wiszac na kieszonkowym od rodzicow. Powaznie.

    Jesli ktos tak sobie wybral, to zazwyczaj dosc dobrze
    wiedzial co i dlaczego robi. I zapewniam Cie, ze nie ma
    powodu do wspolczucia.

    Kira

  • 24. Data: 2005-05-09 10:23:34
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Immona [Sun, 8 May 2005 14:59:27 +0200]:

    > Kwestia upodoban. Jak sie czuje potrzebe robienia czegos,
    > co jest w jakis sposob wazne, to zaspokojenie tej potrzeby
    > daje znacznie lepsze samopoczucie, satysfakcje i energie
    > niz bezproduktywne szlajanie sie z ludzmi nie zaangazowanymi
    > w zaden cel poza zdaniem najblizszego sprawdzianu.

    Amen ;)

    Dokladnie tak to dziala. Jedni lubia skoczyc na balety,
    schlac sie, popodrywac plec przeciwna, inni wola w tym
    samym czasie robic cos, czego efekty beda nieco bardziej
    pozyteczne niz kac na drugi dzien.

    I ci drudzy zwykle znacznie lepiej na tym wychodza.

    Kira

  • 25. Data: 2005-05-09 10:36:09
    Od: Michał <m...@s...net>

    Kira wrote:
> [...]
    > samym czasie robic cos, czego efekty beda nieco bardziej
    > pozyteczne niz kac na drugi dzien.
    >
    > I ci drudzy zwykle znacznie lepiej na tym wychodza.

    A gdzie tam! :)

    Przede wszystkim warto pamiętać o tym, że najlepsza lata w życiu, jakie
    poświęcamy na naukę (liceum, studia), nieuchronnie kończą się, a potem
    jest już tylko praca. I jeśli ktoś stwierdziłby, że pierwszy rok po
    studiach chce spędzić podróżując stopem po świecie, a nie wysyłając
    nerwowo CV, to często nie ma on gorszego startu niż rówieśnicy -
    szczególnie, gdy jest zdolny, a o takich osobach tutaj mówimy. Zresztą
    wśród zawodów z topu zupełnie dobrze funkcjonuje praktyka: 4 lata pracy
    - rok przerwy.

    Zwróć też uwagę na to, że osoby pracujące na studiach to często ludzie,
    którzy nie robią tego wyłącznie dla pieniędzy, ale są taką pracą po
    prostu zainteresowani. Im nie trzeba mówić: pracuj / nie pracuj, bo to
    naturalny wybór.

    --
    mgl

  • 26. Data: 2005-05-09 11:03:02
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Michał [Mon, 09 May 2005 12:36:09 +0200]:

    > Przede wszystkim warto pamiętać o tym, że najlepsza lata
    > w życiu, jakie poświęcamy na naukę (liceum, studia),
    > nieuchronnie kończą się, a potem jest już tylko praca.

    Nie wiem, ja tam uczyc sie skonczylam juz dosc dawno temu
    a jakos nie przeszkadza mi sie to dalej dobrze bawic :)

    > I jeśli ktoś stwierdziłby, że pierwszy rok po studiach
    > chce spędzić podróżując stopem po świecie, a nie wysyłając
    > nerwowo CV, to często nie ma on gorszego startu niż
    > rówieśnicy - szczególnie, gdy jest zdolny

    I o ile ma sponsora na te wojaze ;)
    Bo przeciez przez caly czas sie tylko bawil, wiec wlasnego
    szmalu nie ma :>

    > Zresztą wśród zawodów z topu zupełnie dobrze funkcjonuje
    > praktyka: 4 lata pracy - rok przerwy.

    Nie przyuwazylam. Ja jednak sobie praktykuje "jak mam
    dosc i mam ochote sie wyrwac to sie wyrywam i tyle".

> [...]
    > pieniędzy, ale są taką pracą po prostu zainteresowani.
    > Im nie trzeba mówić: pracuj / nie pracuj, bo to

    Oczywiscie. I ja caly czas przeciez wlasnie o takich ludziach
    mowie -- tych, ktorzy sami sobie wybrali ze w nosie maja te
    knajpy i inne odpaly bo wola sobie zrobic cos pozytecznego.

    Kira

  • 27. Data: 2005-05-09 11:20:03
    Od: Michał <m...@s...net>

    Kira wrote:

    > Oczywiscie. I ja caly czas przeciez wlasnie o takich ludziach
    > mowie -- tych, ktorzy sami sobie wybrali ze w nosie maja te
    > knajpy i inne odpaly bo wola sobie zrobic cos pozytecznego.

    Chodzi, Kira, tylko o to, żeby nie promować kariery jako sposobu na
    życie. I to już od młodych lat. Sukces zawodowy cieszy, ale zwykle nie
    wystarcza.

    --
    mgl

  • 28. Data: 2005-05-09 11:35:51
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Michał [Mon, 09 May 2005 13:20:03 +0200]:

    > Chodzi, Kira, tylko o to, żeby nie promować kariery
    > jako sposobu na życie.

    Alez ja wcale nie promuje. Mi na prawde wisi i powiewa
    co ktos sobie z wlasnym zyciem zrobi, bo to on sie z tym
    bedzie potem uzeral a nie ja...

    > I to już od młodych lat.

    ..ale jesli ktos od zawsze sie tylko bawi, to ciezko
    podejrzewac ze nagle z dnia na dzien zacznie go cos
    wiecej interesowac niz wieczor w knajpie... A na pewno
    nie zakladalabym, ze nagle znajdzie zadowolenie w pracy.

    > Sukces zawodowy cieszy, ale zwykle nie wystarcza.

    Zdefiniuj "wystarcza"? Dla mnie praca to czysta
    rozrywka jest i tak ja traktuje. Oprocz niej mam
    jeszcze pare innych rzeczy ktore sprawiaja mi
    frajde i je tez robie i mam na nie czas. Wiec nie
    wiem czemu zakladasz, ze jak ktos lubi popracowac
    to automatycznie na tym sie jego zycie konczy?

    Kira

  • 29. Data: 2005-05-09 12:27:29
    Od: Michał <m...@s...net>

    Kira wrote:

    > Alez ja wcale nie promuje. Mi na prawde wisi i powiewa
    > co ktos sobie z wlasnym zyciem zrobi, bo to on sie z tym
    > bedzie potem uzeral a nie ja...

    A nie sądzisz, że gdyby Ci to naprawdę "wisiało i powiewało", to nie
    byłabyś jedną z najbardziej aktywnych osób na tej grupie, hmmm? :)

    > ..ale jesli ktos od zawsze sie tylko bawi, to ciezko
    > podejrzewac ze nagle z dnia na dzien zacznie go cos
    > wiecej interesowac niz wieczor w knajpie... A na pewno
    > nie zakladalabym, ze nagle znajdzie zadowolenie w pracy.

    Ty mówisz o beztroskiej zabawie, ja mówię o poznawaniu ludzi i świata,
    które nie musi być ani kojarzone z pijackimi imprezami, ani z pracą
    podczas studiów. Sam pierwsze pieniądze za udział w projekcie
    informatycznym zarobiłem w szkole podstawowej, pierwszy artykuł
    techniczny wydany w czasopiśmie napisałem mając coś koło czternastu lat.
    Potem nie było gorzej. Ale ani to powód do dumy, bo wśród ludzi z branży
    jest takich osób pełno, ani czynnik determinujący moje życie, bo
    atrakcyjne CV czy bezpieczna sytuacja materialna zwykle nie okazują się
    największym życiowym osiągnięciem, a ciekawych zajęć jest mnóstwo.

    Nie mówię, że praca podczas lat nauki jest "bee", bo uważam wręcz
    przeciwnie. Ale nie zaryzykowałbym stwierdzenia, że zdolni ludzie,
    którzy np. kończą studia nie mając sprecyzowanych planów zawodowych na
    następne pięć lat, są skreśleni na rynku pracy. Świat jest pełen
    ciekawych ofert i wizja potrzeby przekwalifikowania się w przyszłości
    jest przyjmowana przez młode pokolenia z dużym spokojem. Wiele też
    zależy po prostu od predyspozycji: trudno nabyć jest zdolności
    analityczne, inteligencję, kreatywność, a te czynniki na wielu
    stanowiskach często są najważniejsze. Dużo ważniejsze niż znajomość
    technologii XYZ, rynku ABC czy metodyki 123.

> [...]
    > frajde i je tez robie i mam na nie czas. Wiec nie
    > wiem czemu zakladasz, ze jak ktos lubi popracowac
    > to automatycznie na tym sie jego zycie konczy?

    Nie zakładam, ale dopuszczam taką możliwość. Ambicje warto realizować,
    ale trzymając je na wodzy. A przyjemna praca wciąga :).

    pozdrawiam,
    --
    mgl

  • 30. Data: 2005-05-09 13:08:01