PracaGrupypl.praca.dyskusjepomozcie w wyborze drogi zyciowej...:) › Re: pomozcie w wyborze drogi zyciowej...:)
    From: Michał <m...@s...net>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: pomozcie w wyborze drogi zyciowej...:)
    Date: Mon, 09 May 2005 14:27:29 +0200

    Kira wrote:

    > Alez ja wcale nie promuje. Mi na prawde wisi i powiewa
    > co ktos sobie z wlasnym zyciem zrobi, bo to on sie z tym
    > bedzie potem uzeral a nie ja...

    A nie sądzisz, że gdyby Ci to naprawdę "wisiało i powiewało", to nie
    byłabyś jedną z najbardziej aktywnych osób na tej grupie, hmmm? :)

    > ..ale jesli ktos od zawsze sie tylko bawi, to ciezko
    > podejrzewac ze nagle z dnia na dzien zacznie go cos
    > wiecej interesowac niz wieczor w knajpie... A na pewno
    > nie zakladalabym, ze nagle znajdzie zadowolenie w pracy.

    Ty mówisz o beztroskiej zabawie, ja mówię o poznawaniu ludzi i świata,
    które nie musi być ani kojarzone z pijackimi imprezami, ani z pracą
    podczas studiów. Sam pierwsze pieniądze za udział w projekcie
    informatycznym zarobiłem w szkole podstawowej, pierwszy artykuł
    techniczny wydany w czasopiśmie napisałem mając coś koło czternastu lat.
    Potem nie było gorzej. Ale ani to powód do dumy, bo wśród ludzi z branży
    jest takich osób pełno, ani czynnik determinujący moje życie, bo
    atrakcyjne CV czy bezpieczna sytuacja materialna zwykle nie okazują się
    największym życiowym osiągnięciem, a ciekawych zajęć jest mnóstwo.

    Nie mówię, że praca podczas lat nauki jest "bee", bo uważam wręcz
    przeciwnie. Ale nie zaryzykowałbym stwierdzenia, że zdolni ludzie,
    którzy np. kończą studia nie mając sprecyzowanych planów zawodowych na
    następne pięć lat, są skreśleni na rynku pracy. Świat jest pełen
    ciekawych ofert i wizja potrzeby przekwalifikowania się w przyszłości
    jest przyjmowana przez młode pokolenia z dużym spokojem. Wiele też
    zależy po prostu od predyspozycji: trudno nabyć jest zdolności
    analityczne, inteligencję, kreatywność, a te czynniki na wielu
    stanowiskach często są najważniejsze. Dużo ważniejsze niż znajomość
    technologii XYZ, rynku ABC czy metodyki 123.

    > Zdefiniuj "wystarcza"? Dla mnie praca to czysta
    > rozrywka jest i tak ja traktuje. Oprocz niej mam
    > jeszcze pare innych rzeczy ktore sprawiaja mi
    > frajde i je tez robie i mam na nie czas. Wiec nie
    > wiem czemu zakladasz, ze jak ktos lubi popracowac
    > to automatycznie na tym sie jego zycie konczy?

    Nie zakładam, ale dopuszczam taką możliwość. Ambicje warto realizować,
    ale trzymając je na wodzy. A przyjemna praca wciąga :).

    pozdrawiam,
    --
    mgl