PracaGrupypl.praca.dyskusjepodwyżka

  • 21. Data: 2005-09-19 09:41:40
    Temat: Re: podwyżka
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dglvdh$fpg$1@news.onet.pl Topino
    <t...@p...onet.pl> pisze:

    > non mi va ne di parlare ne di litigare con te
    > ciao e buona giornata
    Nie popisuj się. Wyjaśniam:
    Gostek, który próbował coś tam do mnie ujadać przyjął sobie ksywkę
    "sostenuto". Na gruncie muzyki nazwijmy ją - klasycznej, określenia
    wykonawcze pochodzą z języka włoskiego. Sostenuto oznacza powstrzymywanie,
    ociąganie tempa wykonywania utworu. Na zasadzie skojarzenia, sądząc po
    nicku, że piszę do osoby znającej to słownictwo posłużyłem się teminami
    włoskimi w znaczeniu przyjętym w zapisie muzycznym. I tak:
    - attaca to wymóg rozpoczęcia kolejnej części utworu natychmiast, bez
    jakiejkolwiek zwłoki
    - prestissimo to określenie najszybszego tempa (jeszcze szybciej niż presto)
    - possibile - jak tylko możliwe (prestissimo possibile oznacza najszybciej
    jak się tylko da).
    - tranquillo oznacza spokojny charakter wypowiedzi muzycznej.
    Nie miałem zamiaru sprawiać wrażenia, że znam język włoski.
    No to już chyba jasne, nie?

    --
    Jotte