PracaGrupypl.praca.dyskusjeocena przewoźnika

  • 1. Data: 2003-01-18 16:24:25
    Temat: ocena przewoźnika
    Od: "Julja" <s...@w...pl>

    Cześć mam na imię Julja i jestem studentką 3 roku logistyki.
    Mam pytanie .. Jakie kryteria należy wziąć pod uwagę chcąc ocenić
    przewożnika dla firmy spedycyjnej.
    Muszę przygotować formularz dla firm przewozowych a ja mam reprezentować
    firmę spedycyjną działającą w zakresie spedycji samochodowej.

    Będę bardzo wdzięczna za wszelakie wskazówki

    Pozdrawiam

    Julja

  • 2. Data: 2003-01-18 22:05:48
    Temat: Re: ocena przewoźnika
    Od: "Qba" <q...@w...pl>

    Użytkownik "Julja" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > Julja
    >
    > Myslę,żę przede wszystkim rocznik i stan techniczny samochodów
    możesz tez wziąć pod uwagę choćby doświadczenie kierowców
    np, tylko ci którzy maja prawko co najmniej pięć lat i dwa latka praktyki
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2003-02-08 10:31:43
    Od: "Justin" <p...@w...pl>

    > Mam pytanie .. Jakie kryteria należy wziąć pod uwagę chcąc ocenić
    > przewoźnika dla firmy spedycyjnej.

    hej
    jestem spedytorem, znam się na transporcie krajowym i miedzynarodowym, więc
    pytaj o co chcesz

    jeśli chodzi o to co wyżej napisane to można odpowiedzieć dwojako - tzn dla
    mnie tak zadane pytanie stwarza dwie możliwości odpowiedzi:
    1. przewoźnik w firmie spedycyjnej przed nawiązaniem jakiejkolwiek
    współpracy powienien do tej firmy dostarczyć papiery ze swojej działalności:
    tzn polisę ubezpieczeniową OCP, zaświadczenie o działalności gospodarczej,
    NIP, Regon
    dodatkowo powinien - tak jak robimy to u nas w firmie - przyjechać z
    samochodem, który ma dla tej firmy spedycyjnej jeździć np na umowie - jeśli
    mówimy o stałej współpracy i na wyłączności współpracy z tym autem - i wtedy
    spedytor weryfikuje czy dany tabor nadaje się do przewozu tych wysyłek,
    które firma obsługuje czy nie

    tzn jeśli jest to spedycja, obsługująca zwykłe wysyłki, bez ADR czy
    przestrzennych ładunków albo chłodni to wystarczy auto 13,6
    jak ładują samochody izotermy czy chłodnie - wtedy pokazuje się u nas z
    takim autem
    jak coś innego to z zestawem itd
    ale nie rozpisuję się bo nie wiem dokładnie o jakim typie transportu masz
    przygotować
    2. ta druga odpowiedź - jeśli chodzi o pytania dotyczące autka: to właśnie
    możesz pytać np o:
    - markę ciągnika
    - czy ma ADR czy nie
    - jaką ma wysokość polisy ubezpieczeniowej OCP
    - rok produkcji
    - czy ma kosz paletowy i wiele innych technicznych pytań
    jesli taki są Tobie właśnie potzrebne to daj znać i coś się skombinuje

    i pamiętaj zawsze jedno by w jakiejkolwiek pracy, dotyczącej transportu
    pamiętać jedną prostą, ale bardzo dosadną i mówiącą wszystko definicję
    spedycji:
    że spedycja to organizowanie transportu

    to pomagało mi zawsze na studiach z transportu, by nie zamieszać w jakiejś
    pracy pisemnej z pojęciami, na kótrych definicję i rozumienie naukowi ludzie
    patrzyli i czepiali się strasznie

    jeśli masz jakieś pytania o spedycję czy tranport to śmiało

    pozdrawiam
    Justin
    gg 1917942