PracaGrupypl.praca.dyskusje › nadmierny popyt na rynku pracy

  • 21. Data: 2005-04-09 11:13:03
    Temat: Re: nadmierny popyt na rynku pracy
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Sat, 09 Apr 2005 12:57:49 +0200, T.Omasz <t...@f...pl>
    napisał:

    > Oczywiście się z Toba zgadzam, w dodatku nazywam firmy zatrudniające
    > ludzi pŁacodawcami (zgodnie z logiką i rzeczywistością)

    Z logika zgodne, ale w rzeczywistosci to juz roznie bywa.

    > A teraz powiedzmy sobie, czym zajmuje sie pl.praca.oferowana ;)

    Tablica ogloszen, na ktora wywieszane sa tylko ogloszenia zgodne z ISO
    9002 ? ;)

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 22. Data: 2005-04-09 11:29:30
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    Użytkownik "T.Omasz" <t...@f...pl> napisał w wiadomości

    > Oczywiście się z Toba zgadzam, w dodatku nazywam firmy zatrudniające ludzi
    > pŁacodawcami (zgodnie z logiką i rzeczywistością).
    > A teraz powiedzmy sobie, czym zajmuje sie pl.praca.oferowana ;)

    Mysle, ze polskim jezyku nie ma dobrego rozroznienia miedzy "work" i "job" -
    oba te slowa sa okreslane mianem "praca", ktora jest raz rozumiana jako
    swiadczenie pracy, raz jako "stanowisko pracy" (co jest okresleniem za
    dlugim i za biurokratycznie sie kojarzacym, zeby weszlo do powszechnego
    uzycia). I to z tego braku slownictwa powstaja takie dwuznacznosci.

    I.

  • 23. Data: 2005-04-09 11:31:39
    Od: "T.Omasz" <t...@f...pl>

    Dnia Sat, 9 Apr 2005 13:29:30 +0200, Immona
    <c...@W...zpds.com.pl> napisał:

    > "stanowisko pracy"
    zajęcie, posada...

    --
    Miałem jakiś pomysł na nowego siga, ale chwilowo wyleciał mi z pamięci.
    (priv: z lewej from, w środku małpa, z prawej gazeta.pl)

  • 24. Data: 2005-04-09 11:33:34
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

    > zajęcie, posada...

    pierwsze niejednoznaczne (siedzac sobie i piszac na newsy tez mam jakies
    "zajecie"), drugie nieco archaiczne.

    I.

  • 25. Data: 2005-04-09 12:09:20
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sat, 09 Apr 2005 11:42:04 +0200, "T.Omasz"
    <t...@f...pl> zakodował:

    >Dla odmiany Ty zastanow sie przez chwilę, czy to takie jednoznaczne.

    Oczywiście, że jednoznaczne.
    http://encyklopedia.pwn.pl/57880_1.html
    http://encyklopedia.pwn.pl/59006_1.html

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 26. Data: 2005-04-09 15:29:24
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    > Pięknego dnia Sat, 09 Apr 2005 11:42:04 +0200, "T.Omasz"
    > <t...@f...pl> zakodował:

    > Oczywiście, że jednoznaczne.
    > http://encyklopedia.pwn.pl/57880_1.html
    > http://encyklopedia.pwn.pl/59006_1.html

    Oczywiste dopiero, kiedy podasz co jest produktem, i co jest rynkiem.

    sz.

  • 27. Data: 2005-04-09 17:33:24
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sat, 9 Apr 2005 17:29:24 +0200, "szomiz"
    <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> zakodował:

    >Oczywiste dopiero, kiedy podasz co jest produktem, i co jest rynkiem.

    Rynek:
    http://encyklopedia.pwn.pl/64883_1.html

    Nie ma tu produktu. Jest tu dobro, którym jest praca - nie da się jej
    nazwać ani produktem, ani towarem, ani usługą - to bardzo specyficzne
    dobro.

    Jedynym innym dobrem, które bierze tu udział transakcjach, podobnie
    jak we współczesnym świecie prawie w każdej transakcji, jest pieniądz.
    Ale kwestia popytu i podaży pieniądza to zupełnie inna bajka.

  • 28. Data: 2005-04-09 17:55:36
    Od: "T.Omasz" <t...@f...pl>

    Dnia Sat, 09 Apr 2005 19:33:24 +0200, Kaizen <x...@c...sz> napisał:

    > Nie ma tu produktu. Jest tu dobro, którym jest praca - nie da się jej
    > nazwać ani produktem, ani towarem, ani usługą - to bardzo specyficzne
    > dobro.

    Dlaczego nie można?

    > Jedynym innym dobrem, które bierze tu udział transakcjach, podobnie
    > jak we współczesnym świecie prawie w każdej transakcji, jest pieniądz.

    Bardziej dyskusyjne jest, czy pieniądz to dobro.

  • 29. Data: 2005-04-09 18:06:08
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

> [...]
    >
    > Nie ma tu produktu. Jest tu dobro, którym jest praca - nie da się jej
    > nazwać ani produktem, ani towarem, ani usługą - to bardzo specyficzne

    Ale da sie przelozyc na realia w celu ustalenia, czy na rynku pracy wiekszy
    popyt to wiecej chetnych do pracy, czy wiecej miejsc pracy. Czego usiluje
    dociec.

    Obrazowe porownanie od madrego czlowieka, ktore mnie przekonalo:

    Jak masz mlyn (taki od maki), to napedzasz go silnikiem (jestes popytem dla
    producentow silnikow) karmionych energia elektryczna (jestes popytem dla
    elektrowni).

    Pewnego dnia wyrzucasz silnik i budujesz kierat tworzac cztery miejsca
    pracy...

    :-)

    sz.

    sz.

  • 30. Data: 2005-04-09 22:34:16
    Od: Józek <W...@p...onet.pl>

    > Dlaczego nie można?

    > Bardziej dyskusyjne jest, czy pieniądz to dobro.

    To jest największa bzdura jaka wciśnięto ludziom.
    Dobro to pieniądz.

    Józek