PracaGrupypl.praca.dyskusje › może podyskutują 50- latki?

  • 51. Data: 2002-11-25 12:05:17
    Temat: Re: może podyskutują 50- latki i 40-latki?
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <art3as$3hj$1@news.tpi.pl> Kaja napisał(a):

    > A nie pomyślałeś o tym,że wreszcie emerytów powinno się wysyłać na ich
    > prawdziwe emerytury,a nie trzymać dalej na stołkach?
    > Oni mają przecież emerytury,a blokują miejsca pracy innym.

    Każdy ma prawo do pracy, sfrustrowana koleżanko. To wolny kraj.
    --
    Samotnik

  • 52. Data: 2002-11-25 12:19:10
    Temat: Re: może podyskutują 50- latki i 40
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    No Name <v...@w...pl> napisał(a):

    > W nowej robocie przez pierwsze kilka miesięcy nieczęsto kończyłem przed
    > 20:00. Kiedy byłem w Twoim wieku zdarzało mi się być w pracy okrągłą
    > dobę, bo trzeba było coś uruchomić. Rano przychodził szef i pytał,
    > dlaczego tak "wcześnie" a ja w robocie. Był przynajmniej na tyle OK, że
    > z góry mówił, że za nadgodziny nie płaci.
    > Mam 43 lata.

    Nie poczytuj mi tego za złośliwośc, ale dojrzyj, że tutaj najlepiej wychodzi
    twój szef, który (jak widać) potrafi zmusić ludzi do efektywnej pracy bez
    ponoszenia dodatkowych kosztów. Piszę to bez żadnej ironii. Może to jest
    odpowiedź na twoje pytanie, dlaczego jednym jest lepiej, a innym gorzej.

  • 53. Data: 2002-11-25 12:22:40
    Od: "Krzysztofsf" <K...@p...gazeta.pl>

    > Obecni 50 latkowie to ludzie którzy zaczynali pracę zawodową na przełomie
    > lat 70 i 80-tych.

    Czyli w momencie rozpoczecia przemian gospodarczych, mieli mniej wiecej tyle
    lat, co Ty obecnie. Uwazasz, ze za stary jestes, aby zmieniac sposob pracy
    itp?

    > obecnie
    >
    > Zgadza się. Oni myśleli, że komuna będzie zawsze.

    Nie komuna. Technologia. Nie mysl o paru specjalnosciach, informatycznych
    jak sie domyslam, ale popatrz bardziej globalnie. A ciekawe, swoja droga,
    jak sie mozesz poczuc za dziesiec czy kilkanascie lat, gdy np okaze sie, ze
    wdrozono skutecznie biotechnologie, i zamiast chipow i kabelkow zaczna
    krolowac retorty i bulgoczace zbiorniczki, a biologiczna nanotechnologia
    zmieni calkiem rynek aparatury pomiarowej i nie tylko. Szykujesz sie do
    tego? Szkolisz? Jak wiadomosci z chemii i biologii?

    > Ja niedawno zamówiłem pizzę. Dostarczył ją facet po 50-ce. Bardzo
    > sympatyczny, wiec go troche podpytałem jak taka praca wyglada. Był z niej
    > niezadowolony ze wzgledu na zarobki, a podjął ją ze wzgledu na brak
    > możliwości znalezienia innej pracy. Ale to co mnie ujęło to jego optymizm.
    > Mówił, że się dokształca, kończy kursy i jest pewny, że znajdzie inną
    pracę.
    > Więc jak się chce to można.

    Mam dla Ciebie propozycje. Wez liste swoich kolegow i kolezanek z klasy ze
    szkoly podstawowej, i spisz co kto z nich teraz robi. Tak samo sie okaze, ze
    czesc mogla i zrobila, a czesc nie miala predyspozycji. Normalny rozklad
    statystyczny. Duzo rzeczy zalezy glownie od czlowieka, i jest to niezalezna
    od pokolenia.
    Natomiast sa pewne rzeczy, ktore wplywaja w wiekszym stopniu na dana grupe
    wiekowa, co nie znaczy, ze sa nie do przezwyciezenia.

    Na przyklad to, co wg mnie laczy pokolenie obecnych absolwentow i moje, jest
    niewykonywanie pracy zgodnej z wyuczona (studia). Duza czesc moich
    rowiesnikow sie przekwalifikowala i wypelniala lepiej lub gorzej luki na
    rynku pracy wynikajace z powodu braku specjalistow, (marketing, informatyka,
    firmy handlowe w ktorych blyskawicznie awansowali ludzie, ktorych podstawowa
    zaleta byla znajomosc jezyka angielskiego i byli w stanie dogadac sie z
    zarzadem). Potem w jakims tam stopniu profile studiow dopasowano do rynku,
    aby po paru latach , przy wzrastajacym bezrobociu doprowadzic do
    "nadprodukcji" absolwentow (gdzie rzucisz kamieniem, tam trafisz w
    specjaliste od marketingu-zarzadzania, a obecnie coraz czesciej w
    informatyka).
    Teraz absolwenci maja bardzo kiepsko. Jesli mgr inz. czy inny licencjat
    przez pare lat posiedzi na kasie, poroznosi hamburgery czy popracuje jako
    telemarketer, to wg mnie pracodawca, jesli taki okres prac niezwiazanych z
    zawodem trwal z 5 czy wiecej lat, moze chetniej wziac swiezego absolwenta, z
    bardziej "wspolczesnymi" wiadomosciami ze studiow.

    Tak troche podsumowujac.
    Nie jest prawda, ze na ksztaltowanie stosunku do pracy czy problemow z nia,
    maja wylacznie przyczyny wiekowe, czy pokoleniowe. W kazdej grupie wiekowej
    wystepuje wiekszy odsetek konkretnych klopotow wynikajacych z racji
    pokoleniowej (a raczej okresu wchodzenia w wiek produkcyjny), ale z kolei
    sposob rozwiazywania tych szczegolnych problemow jest juz zalezny wylacznie
    od indywidualnego podejscia reprezentantow. A rownoczesnie, kazde pokolenie
    moze wykorzystac swoje wlasne atuty (np doswiadczenie, odchowane dzieci,
    znajomosc rynku itp)
    Dyskusja podobna jak obecna, moze pomoc jakos sobie usystematyzowac te slabe
    i mocne strony i dopasowac je do doswiadczen indywidualnych, natomiast nie
    moze sluzyc do uogolnien typu " 50-latki to spaczeni przez komune""rudzi to
    falszywi""blondyny to glupie"

    > Pozdrawiam
    > wm

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 54. Data: 2002-11-25 12:28:26
    Od: No Name <v...@w...pl>

> [...]
    > ponoszenia dodatkowych kosztów. Piszę to bez żadnej ironii. Może to jest
    > odpowiedź na twoje pytanie, dlaczego jednym jest lepiej, a innym gorzej.

    Mój były szef ma mały interesik z małym obrocikiem i tak już zostanie.
    Darzę go nadal szacunkiem - ponieważ szczerze stawiał sprawę.

    Pzdr: Dogbert

  • 55. Data: 2002-11-25 13:10:45
    Od: jd <j...@s...pl>

    wm wrote:

    > to o
    >
    > Taka sytuacja pojawia sie raz na rok.
    >
    > Pozdrawiam
    > wm

    Czyli OK :-)

    jd

  • 56. Data: 2002-11-25 13:50:40
    Od: "adherent" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@s...eu.org> napisał w wiadomości
    .

    > :) Zrzucamy się koledze na bilet do Korei Pn., tam sobie poogląda efekty
    > takiej polityki.

    To jest slogan.

    > Praca i jej podaż są wynikiem sytuacji gospodarczej, na którą składa
    > się wiele czynników. Odgórna regulacja nic nie da.
    > Jeśli dasz w obecnej
    > sytuacji wszystkim pracę, to siłą rzeczy będą musieli mniej pracować

    Tylko zauważ we Francji zastosowano wśród wielu innych
    rozwiązań także skrócenie czasu pracy (tygodniowego).
    Dało to efekty, złagodziło sytuację na rynku pracy.
    Nie ma rozwiązań czystych dających same korzyści.
    Pracujący po kilkanaście godzin nie ma pewności że
    jest dobry i pracy nie straci. Tej pracy będzie coraz mniej.

    > Owszem, wysokie podatki hamują rozwój gospodarczy, ale wierz mi, jest
    > 100 tysięcy innych, lepszych sposobów na ich obniżenie, tylko wszystkie
    > albo niepopularne, albo efektywne dopiero w dłuższym okresie czasu i
    > dlatego nikt ich nie chce wprowadzić, bo to oznacza dla danej formacji
    > politycznej samobójstwo.

    Nie mam zamiaru czekać 30-40 lat na efekty polityki np. Balcerowicza
    bo nikt nie zagwarantuje że ona da oczekiwane efekty, obiecanki
    poprawy sytuacji w dłuższym okresie czasu to wróżenie z fusów.
    To jest właśnie śpiewka wszystkich "formacji politycznych".

    > Zawsze się zastanawiałem, po kiego grzyba uczyli mnie w szkołach
    > historii. Teraz już wiem - żeby się nie kompromitować wypisywaniem
    > takich głupot, jak kolega adherent.

    > P.S. Gdzie ja zapodziałem tę czekistówkę, chyba gdzieś w piwnicy u
    > rodziców... ;)

    Może by tak bardziej merytorycznie ?

    Pozdrawiam
    ad

  • 57. Data: 2002-11-25 14:04:00
    Od: "wm" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    tyle
    > lat, co Ty obecnie. Uwazasz, ze za stary jestes, aby zmieniac sposob pracy

    50 - 12 = 38. A 38 to nie mniej wiecej co 30. 8 lat do bardzo duza różnica
    wieku.

> [...]
    > zmieni calkiem rynek aparatury pomiarowej i nie tylko. Szykujesz sie do
    > tego? Szkolisz? Jak wiadomosci z chemii i biologii?

    Narazie nie muszę, ale jak zajdzie potrzeba to bede sie szkolił.
    Ale źle mnie zrozumiałeś. Miałem na mysli, że w wiekszości przypadków to
    jest beton mentalny i umysłowy. W większości przypadkow nie dopuszczają
    nawet myśli że trzeba podnosić kwalifikacje, rozwijać się, a świat się
    zmienia, jest postęp technologiczny i tego nie da się zatrzymać. A tak na
    marginesie nawet sprzataczka powinna znac środki do czyszczenia, jakie sa
    obecnie na rynku.

> [...]
    > Natomiast sa pewne rzeczy, ktore wplywaja w wiekszym stopniu na dana grupe
    > wiekowa, co nie znaczy, ze sa nie do przezwyciezenia.

    W zasadzie wszystko zalezy od człowieka, a dokładniej jego checi. Jak się
    chce nauczyć to się nauczy, a jak woli budkę z piwem to jego sprawa.

> [...]
    > "nadprodukcji" absolwentow (gdzie rzucisz kamieniem, tam trafisz w
    > specjaliste od marketingu-zarzadzania, a obecnie coraz czesciej w

    Nic nowego. Za komuny też tak było. Zawsze ciekawiło mnie co mozna robic po
    np. filozofii.

> [...]
    > zawodem trwal z 5 czy wiecej lat, moze chetniej wziac swiezego absolwenta,
    > bardziej "wspolczesnymi" wiadomosciami ze studiow.

    I tu sie mylisz. Nawet jeżeli mgr. inż sprzedawał hamburgery ale traktował
    tę pracę jako przejściową i starał się być na bieżąco w "swojej branży"
    czyli np. czytał prase fachową ma bardzo duże szanse na znalezienie
    wlaściwej pracy.

    > Nie jest prawda, ze na ksztaltowanie stosunku do pracy czy problemow z
    nia,
    > maja wylacznie przyczyny wiekowe, czy pokoleniowe.

    Mają i to bardzo duży, gdyż w 89-90 roku w Polsce nastąpił zwrot o 180
    stopni. Uwcześni 40, a obecnie 50-latkowie doznali szoku, z którego tylko
    niewielka część się otrząsneła.

    Pozdrawiam
    wm

  • 58. Data: 2002-11-25 14:04:21
    Od: "adherent" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Kaja" <f...@f...pl> napisał w wiadomości

    > A nie pomyślałeś o tym,że wreszcie emerytów powinno się wysyłać na ich
    > prawdziwe emerytury,a nie trzymać dalej na stołkach?
    > Oni mają przecież emerytury,a blokują miejsca pracy innym.

    Równy wiek emerytalny (60) spełnia postulat wcześniejszego
    przechodzenia na emeryturę kilku roczników mężczyzn.
    Zmusić kogoś do zaprzestania jakiejkolwiek pracy nie można,
    można co najwyżej nie wypłacać wynagrodzenia :-)).
    Problemem są wcześniejsze emerytury bo ludzie i tak
    gdzieś tam pracują - na czarno, pomagają rodzinie.
    Powoli są likwidowane tzw. wcześniejsze emerytury
    ale przecież i tutaj zawsze będą wyjątki.

    Pozdrawiam
    Ad

  • 59. Data: 2002-11-25 16:27:36
    Od: "Dorota" <p...@c...pl>

    wm w...@p...onet.pl
    | [jedno wielkie ciach]
    |
    | Wiesz dlaczego tak jest? Bo osoby po 40 i 50-ce swojego tak jest? Bo
    osoby po 40 i 50-ce swoją prace zawodowa
    | zaczynały za komuny. Są mocno osadzone w tamtym ustroju. Są
    przyzwyczajone
    | do stylu pracy jaki wtedy był, czyli kawusie do 10, miganie się od
    pracy,
    | ciągłe paplanie, o 3 gotowe do wyjścia.

    Mo i to jest właśnie to o czym pisałam. Nasi pracodawcy z góry zakladają
    takie opinie.

    W kapitaliźmie to jest nie do
    | zaakcptowania. Często trzeba siedzieć po godzinach (ja w zeszłym
    tygodniu
    | jednego dnia pracowałem od 8 rano do 2 w nocy, gdyż taka była
    konieczność,

    Wow, ale poświęcenie, ja przez 7 lat pracowałam w ogólnokrajowym
    dzienniku. Pracowałam na noce (gazety codzienne mają to do siebie, że
    wychodz rano czyli drkuje się w nocy). Zaczynałm pracę o 17-18 a
    kończyłam średnio o 10 rano a częstokroś o 14-16 następnego dnia.
    Pracowałam w huku, pilnując nie tylko jakości produkcji, ale i terminów,
    ekspedycji, i uważając mocno na zniakjące egzemplarze. Przedtem
    pracowałam no nie na noce ale ćirca 8 do 14 i więcej godzin. I w d....
    mieli wszyscy słynne socjalistyczno-komunistyczne 7 godzin
    poligraficznych.

    | nastepnego dnia na 8 rano znowu do pracy.

    Jak wyżej przy czym jak kończyłam zmianę przy gazecie o 14 to na 17-18
    musiałam być ponownie

    Czy Ty gotowa byłabyś tak długo
    | zostać? Sądzę że nie.

    A ile ty chłopie tak pracujesz. Bo to co wyżej napisałam to tylko
    cząstka mojej kariery.

    Bo ludzie po 50-ce i zapewne większość po 40-ce mają
    | swoje nawyki z socjalizmu.

    A na jakiej podstawie to twierdzisz??? Kilk postó wcześniej podobnie się
    koleś wypowiadał. A świat komuny oglądał oczami 13-14 latka, gdzie
    mamunia i tatuś pod gardziołko podetknęli.

    przyzwyczajone do stylu pracy jaki wtedy był, czyli kawusie do 10,
    miganie się od pracy, ciągłe paplanie, o 3 gotowe do wyjścia.

    patrz moje wypowiedzi wyżej

    Czy Ty gotowa byłabyś tak długo zostać? Sądzę że nie. Bo
    ludzie po 50-ce i zapewne większość po 40-ce mają swoje nawyki z
    socjalizmu.

    patrz moje wypowiedzi wyżej

    Na zakończenie dodam, że mam 30 lat.

    Tiaaaa czyli tak jak wspomniałam: świat komuny oglądał oczami 13-14
    latka ..... a teraz prawi utarte schematy.

    i na zakończenie bo myślę, ze ci się przyda:

    "Jeśli coś wiesz, przyznaj, że wiesz.
    Gdy zaś czegoś nie wiesz, przyznaj, że nie wiesz.
    Oto prawdziwa wiedza."
    Konfucjusz

    Pozdrawiam Dorota

  • 60. Data: 2002-11-25 16:33:07
    Od: "Dorota" <p...@c...pl>

    wm w...@p...onet.pl

    | Taka sytuacja pojawia sie raz na rok.

    No i tu wróć do mojej wcześniejszej odpowiedzi. Faktycznie raz na rok
    się trafiło, cóż za poświęcenie. Nie to co ta stara biurwa pracująca
    tyle lat po tyle godzin (uprzedzę wykształconka trochę posiadam)
    Pozdrowionka Dorota