PracaGrupypl.praca.dyskusje › konsultacje przy tworzeniu oprogramowania - ile ?

  • 1. Data: 2003-07-18 19:59:36
    Temat: konsultacje przy tworzeniu oprogramowania - ile ?
    Od: "gala" <g...@d...pl>

    witam,

    pracuje w duzej firmie. F1 ...
    napisalem pewna aplikacje A1, ktora jest z powodzeniem wykorzystywana u mnie
    w pracy - przeze mnie,
    jednak uzalezniona jest od aplikacji A2 firmy F2.
    teraz ta firma F2 chce napisac aplikacje A3, ktora bedzie zawierala
    funkcjonalnosc aplikacji A1 i A2.
    jestem potrzebny firmie F2 do konsultacji nad ich programem A3.
    Chca wiedziec, na jakiej zasadzie dziala moja aplikacja A1.
    Nie interesuje ich kod programu, ale pewne założenia merytoryczne,
    funkcjonalnosc itd.
    Aplikacje A3 chca zaproponowac do kupienia mojej firmie w ktorej pracuje.

    Mam możliwość uzyskania pewnych kożyści materialnych z tego tytułu, ale ....
    Ile można wziąć za taką konsultację nad oprogramowaniem ?

    ed

  • 2. Data: 2003-07-19 01:27:11
    Od: "Heinz Junior" <g...@g...nospam.pl>

    Czemu tylko ty to wykorzystujesz? Może chodzi o jakieś niedostatki w
    komunikacji wewnątrz firmy? Czemu Twoja firma ma płacić firmie zewnętrznej
    za funkcjonalność, która już istnieje i nie jest dziełem tego
    zleceniobiorcy?
    Zastanów się dobrze, czy wszyscy zainteresowani o tym wiedzą, dla Ciebie
    może to być dużym plusem ze względu na to, że sam coś takiego przewidziałeś
    i zrobiłeś, a także ze względu na koszty.

    Pozdro
    Gro

    PS. Chyba jestem trochę nietrzeźwy, bo to piątek wieczorem, ale mam nadzieję
    że wyszło mi składnie i bez błędów.

  • 3. Data: 2003-07-19 06:54:07
    Od: "gala" <g...@d...pl>

    bo to jest tepsa

    --
    _________________________
    engine design

  • 4. Data: 2003-07-19 22:29:18
    Od: "Kiszon" <opentv@_AQQ_poczta.onet.pl>

    Jezeli aplikacje A1 napisałeś za pieniądze firmy F1 i zdradzisz jakieś
    tajemnice to złamiesz prawo. jezeli firma F1 sie o tym dowie może Ci
    wytoczyć proces o kradzież praw autorski. tak prawa autorskie w takim
    przypadki należą do firmy F1 bo program wykonałęś w ramach stosunku pracy.
    Nie radzę.

  • 5. Data: 2003-07-20 08:43:14
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "gala" <g...@d...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Mam możliwość uzyskania pewnych kożyści materialnych z tego tytułu, ale
    > Ile można wziąć za taką konsultację nad oprogramowaniem ?

    Sytuacja jest niejasna.
    Czy firma F2 samodzielnie podjela taka inicjatywe, czy tez dokonuje
    rozbudowy aplikacji A2 na prosbe Twojej firmy macierzystej?
    Czy Twoja aplikacja A1 uzywana jest we wszystkich oddzialach firmy, czy
    tylko w twoim oddziale przez twoja osobe a inne oddzialy sa w wiekszosci
    pozbawione tej mozliwosci? (tak zakladam0

    Jesli jest to samodzielna inicjatywa firmy F2 bez wczesniejszych uzgodnien i
    zamowienia aplikacji przez F1, to mozesz domagac sie od nich jakis korzysci,
    zwlaszcza, ze nie chca kupic od ciebie aplikacji (bedacej tak jakby
    wlasnoscia twojej firmy), a jedynie chca konsultacji przy projektowaniu
    nowego modulu oprogramowania.

    Jesli natomiast ktos z firmy F1 zlecil im to na zasadzie "zrobcie cos
    takiego jak maja w oddzile X, zeby wszedzie mozna bylo tak
    wprowadzac/analizowac dane" to udzielenie informacji na temat
    funkcjonalnosci aplikacji jest twoim obowiazkiem jako pracownika, w ramach
    zwyklego wywiadu przedwdrozeniowego, w ktorym przedstawia sie oczekiwania
    firmie informatycznej.
    W takiej sytuacji jedyne korzysci jakie mozesz wyciagnac, to wewnetrzne w
    ramach firmy macierzystej - naglosnienie swojego udzialu we wdrozeniu nowej
    wersji i rozne z tym zwiazane ....
    Bierny opor nic nie da :))). sadze, ze wiekszosc potrzebnych informacji
    mozna wydedukowac z twoich wydrukow.
    Pamietaj: "Najwiecej ludzi niezastapionych jest na cmentarzu".
    --
    pzdr. Krzysztof

    ## Szczecin - popracowalbym juz sobie gdzies:##
    ## http://strony.wp.pl/wp/krzysztofsf/index.htm ##