-
1. Data: 2004-11-27 23:15:18
Temat: jak dolaczac CV i list do maila??
Od: "adasiek" <d...@p...onet.pl>
witam serdecznie!
pierwszy raz na tej grupie, zatem wezcie pod uwage, ze
ewentualne FAQ wyslane przez robota przyjdzie juz po
wyslaniu tego posta; a i anulowac nie bede go mogl,
bo wysylam z bramki WWW<-->Usenet :D
so... chcialbym dowiedziec sie, jak nalezy dolaczyc
CV i list motywacyjny do podania o prace, ktore jest
wysylane na emalie??
oferta przewaznie zawiera oczekiwany tytul maila, np.
ref. numer oferty itepe; czy powinienem dolaczyc do
maila osobne pliki dokumentow: jeden zawierajacy CV,
drugi zawierajacy list motywacyjny oraz trzeci z
oswiadczeniem dotyczacym przetwarzania danych osobowych??
czy moze oswiadczenie na koncu CV i listu??
a jezeli pliki, to w jakim formacie?? (na pewnie nie
w Microsoftowym .DOC, wolalbym raczej w .PDF);
no i wreszcie sama tresc maila: czy wogole sie przejmowac
nia?? bo tak na logike to wypadaloby cos tam napisac;
wielkie dzieki za odpowiedzi :D
pozdrawiam;
adas;
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
2. Data: 2004-11-28 00:13:47
Temat: Re: jak dolaczac CV i list do maila??
Od: "Monika Chmielewska" <m...@c...no-ip.com>
Witam,
Zakładam, ze nie tylko pierwszy raz na tej grupie, ale pierwszy raz w zyciu
wysylasz oferty via email.
Sprawa wyglada nastepujaco:
1) Oświadczenie o przetwarzaniu danych osobowych najlepiej i najwygodniej
umieścić na końcu CV. Są takie ogłoszenia o prace, gdzie wystarczy wysłać
tylko CV. W ten sposób zawsze to oswiadczenie bedzie dołączone.
2) Jako osoba która nie tylko przez ostatnie 4 miesiące szukała pracy, ale
wcześniej odbierała emaile z ofertami pracy to moja uwaga i propozycja są
takie - załaczone dokumenty - CV i List Mot. proponuję jednak pisac w
Microsoft Word. Ten program mają wszyscy i bez problemu każdy biurowy
człowiek sobie poradzi. Acrobat Reader'a nie jest wszędzie zainstalowany,
więc jak jakiś kierownik personalny nie otworzy Twoich załaczników - a takie
ryzyko istnieje to odpadniesz w przedbigach. IM PROŚCIEJ TYM LEPIEJ - nie
wydziwiaj. pliki utworzone w MS Word kazdy odczyta.
3) Jeśli w Ogłoszeniu prosza o list motywacyjny to CV masz juz z
oswiadczeniem i dołaczasz drugi dokument w postaci Listu motywacyjnego
4) Wysyłanie pustej wiadomości też może Cie zdyskwalifikowac już na samym
wstępie. PROPONUJĘ: bardzo dokładnie pisać w TEMACIE wiadomości na jakie
stanowisko aplikujesz (np.sekretarka/asystentka) i podawac nr referencyjny
(bezwzględnie). W treści wiadomości warto napisac:
Szanowni Państwo (jeśli kierujesz do konkretnej osoby to piszesz Szanowna
Pani, Szanowny Panie, można podac nazwiska),
W odpowiedzi na Państwa ogłoszenie umieszczone w (np: Gazecie Wyborczej, na
liście dyskusyjnej, na stronie internetowej itp.) przesylam swoją aplikację
na stanowisko (podajesz na jakie stanowisko).
Z poważaniem
Jan Kowalski
tel +48 555 559 599
mailto:j...@w...pl
DODATKOWE RADY:
Jesli nie określają się czy CV ze zdjęciem czy bez - to zawsze wysyłaj bez.
Jak trafisz na kogoś kto przepada za blondynami, a Ty jestes np brunetem, to
kadry nawet nie przeczytają ci Ty umiesz.
Proponuje od razu stworzyć CV i LM w języku angielskim bo tego też mogą
wymagać. Jeśli byłeś gdzieś na jakiś praktykach, albo już gdzieśpracowałęs
to postaraj się o tzw List referencyjny, polecający - to pomaga w
przyszłości
Pozdrawiam
Monika
Użytkownik "adasiek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:5d7a.000000e9.41a90a85@newsgate.onet.pl...
> witam serdecznie!
>
> pierwszy raz na tej grupie, zatem wezcie pod uwage, ze
> ewentualne FAQ wyslane przez robota przyjdzie juz po
> wyslaniu tego posta; a i anulowac nie bede go mogl,
> bo wysylam z bramki WWW<-->Usenet :D
>
> so... chcialbym dowiedziec sie, jak nalezy dolaczyc
> CV i list motywacyjny do podania o prace, ktore jest
> wysylane na emalie??
>
> oferta przewaznie zawiera oczekiwany tytul maila, np.
> ref. numer oferty itepe; czy powinienem dolaczyc do
> maila osobne pliki dokumentow: jeden zawierajacy CV,
> drugi zawierajacy list motywacyjny oraz trzeci z
> oswiadczeniem dotyczacym przetwarzania danych osobowych??
> czy moze oswiadczenie na koncu CV i listu??
>
> a jezeli pliki, to w jakim formacie?? (na pewnie nie
> w Microsoftowym .DOC, wolalbym raczej w .PDF);
>
> no i wreszcie sama tresc maila: czy wogole sie przejmowac
> nia?? bo tak na logike to wypadaloby cos tam napisac;
>
> wielkie dzieki za odpowiedzi :D
> pozdrawiam;
> adas;
>
>
>
>
>
> --
> Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
3. Data: 2004-11-28 00:27:06
Temat: Re: jak dolaczac CV i list do maila??
Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>
Użytkownik "adasiek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:5d7a.000000e9.41a90a85@newsgate.onet.pl...
(...)
> wysylane na emalie??
emalia to taka farba
>
>(...) maila, np.
>(...) tresc maila: (...)
Nie używaj angielskich słów w tekście polskim. Po polsku jest to po prostu
list elektroniczny lub w skrócie e-list, nie ma w j.polskim sformuowania
"poczta mailowa" tylko "poczta elektroniczna".
Owszem przyjęły się w języku potocznym sformuowania z angielkiego, ale są
one niedopuszczalne w dokumentach i pismach pisanych.
--
Zalaczam pozdrowienia i zyczenia powodzenia
Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
k...@X...pl <wytnij XX i zbedna kropke gdy bedziesz pisać
http://kw1618.w.interia.pl
-
4. Data: 2004-11-28 00:30:12
Temat: Re: jak dolaczac CV i list do maila??
Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>
Użytkownik "Monika Chmielewska" <m...@c...no-ip.com> napisał w
wiadomości news:cob5f5$qtp$1@nemesis.news.tpi.pl...
>
> Proponuje od razu stworzyć CV i LM w języku angielskim bo tego też mogą
> wymagać.
A ja proponuję zamiast Curriculum Vitae napisać Życiorys Zawodowy.
--
Zalaczam pozdrowienia i zyczenia powodzenia
Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
k...@X...pl <wytnij XX i zbedna kropke gdy bedziesz pisać
http://kw1618.w.interia.pl
-
5. Data: 2004-11-28 01:18:44
Temat: Re: jak dolaczac CV i list do maila??
Od: "Pawel Sikorski" <p...@l...plATAKZETO>
> Microsoft Word. Ten program mają wszyscy i bez problemu każdy biurowy
Oj chyba nie wszyscy. Zachęcam do zapoznania się z formatem RTF.
P
-
6. Data: 2004-11-28 01:38:16
Temat: Re: jak dolaczac CV i list do maila??
Od: mgl <m...@s...net>
Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wrote:
> Nie używaj angielskich słów w tekście polskim. Po polsku jest to po prostu
> list elektroniczny lub w skrócie e-list, nie ma w j.polskim sformuowania
> "poczta mailowa" tylko "poczta elektroniczna".
>
> Owszem przyjęły się w języku potocznym sformuowania z angielkiego, ale są
> one niedopuszczalne w dokumentach i pismach pisanych.
"e-list"?:) na hamburgera mówisz "kanapka z mięsem na gorąco", muzykę
nagrywasz na "płytę kompaktową z dźwiękiem" zamiast na cd audio, na
procesor mówisz "centralna jednostka przetwarzająca", a szukając błędów
w programie używasz "odpluskwiacza" czy debuggera? no i kiedy ostatnio
napisałeś pismo, które nie było pisane?
jestem zdumiony nadmiarem elokwencji.
pozdrawiam,
mgl
-
7. Data: 2004-11-28 05:24:47
Temat: Re: jak dolaczac CV i list do maila??
Od: "xet" <x...@i...pl.USUNTO>
> so... chcialbym dowiedziec sie, jak nalezy dolaczyc
> CV i list motywacyjny do podania o prace, ktore jest
> wysylane na emalie??
jak tego nie wiesz to najlepiej nie szukaj pracy!! Boze....
-
8. Data: 2004-11-28 09:21:38
Temat: Re: jak dolaczac CV i list do maila??
Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>
Użytkownik "mgl" <m...@s...net> napisał w wiadomości
news:coba4e$mbf$1@news.dialog.net.pl...
> Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wrote:
> > Nie używaj angielskich słów w tekście polskim. Po polsku jest to po
prostu
> > list elektroniczny lub w skrócie e-list, nie ma w j.polskim sformuowania
> > "poczta mailowa" tylko "poczta elektroniczna".
> >
> > Owszem przyjęły się w języku potocznym sformuowania z angielkiego, ale
są
> > one niedopuszczalne w dokumentach i pismach pisanych.
>
> "e-list"?:) na hamburgera mówisz "kanapka z mięsem na gorąco", muzykę
> nagrywasz na "płytę kompaktową z dźwiękiem" zamiast na cd audio, na
> procesor mówisz "centralna jednostka przetwarzająca", a szukając błędów
> w programie używasz "odpluskwiacza" czy debuggera?
>
oczywiście masz rację, używam tych słów;
niedługo doprowadzimy do tego, że w polsce językim urzędowym będzie
angielski, zbyt chętnie zapożyczamy od imperialistów różne słówka, które
wchodzą do języka potocznego;
nie mniej jednak jeśli w "Słowniku Języka Polskiego" są te słowa o których
wyżej... można je używać w oficjalnych pismach w j.polskim;
> no i kiedy ostatnio
> napisałeś pismo, które nie było pisane?
masz rację, ale chciałem zwrócić baczniejszą uwagę na to co piszemy na
nośniku papierowym przykładowo.
--
Zalaczam pozdrowienia i zyczenia powodzenia
Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
k...@X...pl <wytnij XX i zbedna kropke gdy bedziesz pisać
http://kw1618.w.interia.pl
-
9. Data: 2004-11-28 11:13:06
Temat: Re: jak dolaczac CV i list do maila??
Od: "zasiu" <z...@b...spamu.gower.pl>
> "e-list"?:) na hamburgera mówisz "kanapka z mięsem na gorąco", muzykę
> nagrywasz na "płytę kompaktową z dźwiękiem" zamiast na cd audio, na
> procesor mówisz "centralna jednostka przetwarzająca", a szukając błędów
> w programie używasz "odpluskwiacza" czy debuggera? no i kiedy ostatnio
> napisałeś pismo, które nie było pisane?
>
> jestem zdumiony nadmiarem elokwencji.
A na "CD-ROM" pewnie "laserofon":D
pozdr
zasiu
-
10. Data: 2004-11-28 12:28:58
Temat: Re: jak dolaczac CV i list do maila??
Od: Rafal Czarny <r...@M...pl>
Monika Chmielewska wrote:
> 2) Jako osoba która nie tylko przez ostatnie 4 miesiące szukała pracy, ale
> wcześniej odbierała emaile z ofertami pracy to moja uwaga i propozycja są
> takie - załaczone dokumenty - CV i List Mot. proponuję jednak pisac w
> Microsoft Word. Ten program mają wszyscy i bez problemu każdy biurowy
> człowiek sobie poradzi. Acrobat Reader'a nie jest wszędzie zainstalowany,
> więc jak jakiś kierownik personalny nie otworzy Twoich załaczników - a takie
> ryzyko istnieje to odpadniesz w przedbigach. IM PROŚCIEJ TYM LEPIEJ - nie
> wydziwiaj. pliki utworzone w MS Word kazdy odczyta.
Nie jest też przecież tak źle z tymi pedeefami...
Format pdf jest obecnie chyba najlepszym formatem przenoszalnym dla
dokumentów (w końcu Potrable Document Format ;) ) zaś
tworząc pdf-a mamy pewność, że będzie on wyglądał wszędzie tak samo.
Zaś dane z pdf można przecież też łatwo skopiować (Ctrl+C, Ctrl+V :-) )
Do tego jeśli Adobe Reader (albo wcześniej Acrobat Reader) jest darmowy
oraz w sieci mnóstwo jest dokumentów właśnie w tym formacie to IMHO nie
można nie mieć go zainstalowanego...
Wadą CV w pdf może być spora waga dokumentu (to też zależy od sposobu i
narzędzia utworzenia) zwykle coś około 100 kB.
Pozdrowienia :-)
Rafał
--
--- Rafa\l{} CZARNY ---------------------------------
e-mail: rafal_czarny[_at_]tlen.pl
====================================================
=