PracaGrupypl.praca.dyskusje › "informatycy"...

  • 21. Data: 2002-07-01 17:13:35
    Temat: Re: "informatycy"...
    Od: "Andy" <s...@f...kki.net.pl>

    Użytkownik "tniutnia" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:3d206b74@news.vogel.pl...
    > Ciekawe ale jednostronne, sam jestem informatykiem po szkole policealnej.
    > Dla was Studentow pewnie niczym, wiem jednak z doswiadczenia ze wiekszosc
    > z was polykam na dzien dobry.

    Jakos nie bardzo moge w to uwierzyc skoro nie wiesz nic o cieciu
    cytatow i pisaniu pod postem ...

    Andy

  • 22. Data: 2002-07-01 17:14:30
    Od: "Arkturus Mengsk" <m...@g...pl[NOSPAM]>

    > : No coz, ale generalnie admin, programowac chociaz troche umiec
    powinien...

    > Przy dużych sieciach co najwyżej jakiś skrypcik. Nie ma na to czasu i nie
    te
    > specjalizacja. Lepiej zlecić jakiejś firmie programistycznej.

    Zgadza sie. Mialem przyjemnosc pracowac z duzymi sieciami. I zwykle jest tak
    ze admin nie jest sam tylko jest ich kilku.

    Darek

  • 23. Data: 2002-07-01 17:23:09
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    Andy <s...@f...kki.net.pl> wrote:
    > Użytkownik "tniutnia" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Jakos nie bardzo moge w to uwierzyc skoro nie wiesz nic o cieciu
    > cytatow i pisaniu pod postem ...

    no tak, to podstawowa wiedza jaka sie wynosi z uczelni...
    chyba nie uwazalem na tych zajeciach, bo jakos nie pamietam...

    romek (programista, mgr inz.)

  • 24. Data: 2002-07-01 18:14:07
    Od: "vXhz" <v...@w...pl>

    a ja was zaskocze... idac na studia informatyczne duzo umialem (informatyka
    byla moim hobby i nadal jest)... studia pozwolily mi to wszystko
    usystematyzowac i ukierunkowaly mnie w konkrentej specjalizacji... w tej
    chwili jestem programista/projektantem (nie mylic z koderem, chociaz to tesh
    uprawiam) systemow informatycznych i w swojej pracy jak najbardziej
    wykorzystuje wiedze poznana na studiach (w tym automaty skonczone oraz
    miedzy innymi zlozonosc obliczeniwa algorytmow rownoleglych i
    rozproszonych). bez tej wiedzy nie udalo by mi sie zrealizowac wielu
    projektow, ktorych waskim gardlem byla wydajnosc, skalowalnosc i
    elastycznosc dzialania... zgadzam sie z pogladem, ze mamy wielu amatorow na
    wysokim poziomie, ktorzy nie skonczyli studiow informatycznych (z ronych
    powodow, np. finansowych), ale w duzej mierze ich wiedza jest chaotycza i
    nieusystematyzowana i w zasadzie ogranicza sie do waskiej znajomosci
    konkretnego narzedzia... wiem, bo mam doczynienia z takimi ludzmi. studia
    poszerzaja choryzonty, oczywiscie nie u wszystkich... tylko u tych co chca
    :)

    --
    pozdr
    vXhz

    ps. poza tym sam fakt bieglego poslugiwania sie np. c/c++ nie swiadczy o
    tym, ze jest sie dobrym informatykiem... istnieje jeszcze potrzeba
    umiejetnosci przelewania swoich pomyslow, a jak to zrobimy, w czym powstanie
    kod aplikacji... to tylko narzedzia, a narzedzia sie zmieniaja. no ale to
    chyba bardzo dobrze, ze takich osob nie ma wiele, przynajmniej mam dobrze
    platna posade i nie musze sie martwic o konkurencje :)

  • 25. Data: 2002-07-01 19:58:54
    Od: m...@s...pl (Marek Mikolajczyk)

    On Mon, 1 Jul 2002 15:37:48 +0200, "Arkadiusz Lipiec"
    <a...@e...pw.edu.pl> wrote:

    >Także dziwi mnie fakt
    >powstawania "kierunków informatycznych" na coraz większej liczbie prywatnych
    >uczelni (swoją drogą poziom jest żenujący - znam ludzi którzy coś takiego
    >kończyli i jedną z niewielu rzeczy które potrafią to pisanie skryptów VB do
    >excela).

    Hmmm.... Znam firme, ktora klepie w VB i calkiem niezle sie trzyma :-)
    Niewazne w czym klepiesz, jesli masz na to kupca i mozesz z tego
    wyzyc.

    Choc usmiech moj budzi reklama, ktora ostatnio slysze niemal co dzien
    w radio: "Wyszsza Szkola Nauk Humanistycznych ... bla ... Mozesz tu
    studiowac na kierunku Informatyka".

    Faktem jest, ze na rynku zaczyna sie robic dosc ciasno, ale mysle,
    ze na prawdziwych specjalistow zawsze bedzie popyt
    i dobry informatyk, czymkolwiek bedzie sie zajmowal, to z glodu
    nie zginie.

    A co do wyksztalcenia i wiedzy o 'sortowaniu babelkowym'
    to mozna napisac cos takiego, nawet nie wiedzac, ze sie to tak
    nazywa.... a z reguly jest tak, ze to czego sie uczysz na uczelni
    jest sobie, a praca sobie.

    Moim zdaniem informatyk, to nie gosc, ktory wie wszystko, ale taki,
    ktory jest w stanie w okreslonym czasie rozwiazac postawiony
    przed nim problem (czas zalezy od tego, jak bardzo sie specjalizuje
    w jakiejs dziedzinie). I wlasnie na rozwiazywaniu przez dana osobe
    postawionych przed nia problemow najbardziej zalezy pracodawcy.

    A swoja droga ostatnio zaszlyszalem cos takiego cos takiego:
    "There are only 10 types of people in this world... those who
    understand binary, and those who don't."

    Marecki (inz. inf.)
    (a za tydz. (?) dodatkowo mgr :-) )

  • 26. Data: 2002-07-01 20:29:59
    Temat: Odp: "informatycy"...
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik Tomasz 'Merlin' Kolinko <t...@p...qs.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:afq343$g9l$...@n...tpi.pl...

    > O! A to jest juz przeginanie w druga strone - twierdzenie, ze jak sie nie
    > zna teorii automatow skonczonych, zaawansowanej matematyki itp to nie
    mozna
    > byc informatykiem. Przepraszam, ale zawsze wydawalo mi sie, ze informatyk
    > nie jest podzbiorem zbioru "matematyk" i mozna byc informatykiem bez
    > znajomosci typowo teoretycznych zagadnien. Po cholere Ci informacje o
    > maszynie Turinga w PHP, czy Delphi? Albo teoria automatow przy
    > administrowaniu systemem? huh?

    Czekaj, czekaj. bez odpowiednich podstaw teoretycznym to Ty w PHP, Delphi,
    ani w zadnym innym jezyku programowal nie bedziesz> Informatyk to osoba
    umiejaca myslec logicznie i analitycznie az do bolu, a tego nie osiagnie sie
    za pomoca manuala, tylko za pomoca odpowiedniego treningu, jakim np. jest
    wyzsza matematyka. Informatyk, to NIR TYLKO administrator, ani NIE TYLKO
    programista to osoba, ktora laczy w sobie podstawy tego wszystkiego, tak, ze
    w potrzebie wystarczy, ze siegnie do odpowiednich zbiorow i wie co jak
    poprawic czy napisac, zeby dzialalo.

    > A po cholere panstwowe? To prywatne certyfikaty juz nie wystarcza?

    W wiekszosci przypadkow nie. Firmy robia kursy i daja certyfikaty tylko po
    to, zeby zarobic na "informatykach".

    > No tak, bo bez teorii automatow skonczonych to zaden z niego programista..

    Nie zalapales co kolega chcial powiedziec. Bez podbudowy teoretycznej i
    odpowiedniego treningu zaden z niego informatyk.

    Kania

  • 27. Data: 2002-07-01 20:31:48
    Od: "sOap" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Andy" <s...@f...kki.net.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "tniutnia" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Jakos nie bardzo moge w to uwierzyc skoro nie wiesz nic o cieciu
    > cytatow i pisaniu pod postem ...
    @

    prowokacja? :0

  • 28. Data: 2002-07-01 20:32:21
    Od: "sOap" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Tomasz 'Merlin' Kolinko" <t...@p...qs.pl> napisał w wiadomości

    > O! A to jest juz przeginanie w druga strone - twierdzenie, ze jak sie nie
    > zna teorii automatow skonczonych, zaawansowanej matematyki itp to nie
    mozna
    > byc informatykiem.

    @

    kazdy posluguje sie swoimi terminami...

  • 29. Data: 2002-07-01 20:33:05
    Od: "sOap" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Efro" <w...@w...edu.pl> napisał w wiadomości

    > Przeciez sa, certyfikaty to swietna weryfikacja, zwlaszcza ze zdaje je
    jedna
    > na 5 osob
    > starajacych sie ;))

    @

    no wlasnie...
    i kazdy informatyk moze sobie go zdac - o ile potrafi...
    a jak nie to moze mowic ze jest informatykiem bez certfikatu :>

  • 30. Data: 2002-07-01 20:33:42
    Temat: Re: Re:
    Od: "sOap" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztofsf" <k...@N...poczta.gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:afpmks$ag4$1@news.gazeta.pl...

    > Tez mi sie tak wydaje. Nie bylo slowa na goscia troszke glebiej
    grzebiacego
    > przy komputrach...i informatyk sie zaadaptowalo w jezyku.

    @

    a wiesz o tym ze jak glebiej grzebal to znaczy ze sie tym zainteresowal -
    pasja?