PracaGrupypl.praca.dyskusje › dzialalnosc gosp.. a praca

  • 1. Data: 2004-09-20 19:42:55
    Temat: Re: dzialalnosc gosp.. a praca
    Od: gromax <g...@W...interia.pl>

    jak założyć działalność? urząd miasta/gminy po wpis do ewidencji
    działalności. dalej do załatwenia zus, nip, regon, us, konto bankowe na
    twoją firmę. część załatwia już urząd (nie znam szczegółów).
    zresztą jak pójdziesz do US, do urzędu gminy to masz tam proste i w miarę
    czytelne informatory jak założyć działaność.
    Koszt działalności jeżeli jesteś zatrudniony, to składki na zus bodajże
    pomniejszone o chorobowe.
    Firma, to firma. musi miec siedzibę, musisz określić co będzie robić, w
    jakich rejonach będzie wykonywac usługi (proponuję od razu wpisać "cały
    kraj - zgodnie ze zleceniami" lub coś w tym rodzaju).
    Płacić za firmę musisz, ale też możesz mieć koszty. Musisz mieć kapitał
    firmy, który możesz dowolnie dysponować (no, prawie dowolnie ;)

    i generalnie polecam serwisy pracowe (gazeta. jobpilot itp). na nich tez maz
    duzo informacji na temat zakadania firmy (a dokładniej działalności
    gospodarczej). no i gugle twoim przyjacielem też jest. byle dobrze
    sprecyzować swoje pytanie.

  • 2. Data: 2004-09-20 19:44:00
    Temat: dzialalnosc gosp.. a praca
    Od: "gustaw.kit" <g...@c...pl>

    Witam.

    Prosze o jakies linki/porady gdzie poczytac jak mam sobie zorganizowac
    wlasna dzialanosc gospodarcza i jakie beda to koszty/problemy i jak to
    najlepiej rozwiazac w przypadku gdy pracuje na pelny etat i nie mam
    zamiaru z tego rezygnowac, aczkolwiek chce miec mozliwosc wystawienia
    faktury w przypadku wykonania prac, ktorymi nie jest zainteresowany moj
    pracodawca, a w niekolidujacych okolicznosciach z pracodawca (aczkolwiek
    w bliskim temacie) moglbym je wykonac.

    Glowne pytanie, jakie sa to koszty/oplaty i jaka forma, bo nie moge sie
    przebic przez ten natlok informacji aby znalesc konkretne odpowiedzi..

    Poza tym, chetnie poznam oceny takiej dzialanosci (dziedzina
    informatyka/internet/sieci) jezeli ktos to praktykuje..., mysle o tym
    aby z pracodawca nie miec konfliktow a i swoje moc zrobic

    Pozdrawiam
    gustaw.kit

  • 3. Data: 2004-09-20 20:46:41
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOtlen.pl>

    Dnia 20 wrz 2004 w liście [news:cinbl5$hvt$1@inews.gazeta.pl] gromax
    [g...@W...interia.pl] napisał(a):

    > Koszt działalności jeżeli jesteś zatrudniony, to składki na zus
    > bodajże pomniejszone o chorobowe.

    ZTCW to trochę inaczej. Jeżeli masz etat i opłacają ci pełny ZUS, to
    musisz tylko opłacic ubezpieczenie zdrowotne (ok. 150 zł). Tylko
    sprawdź czy w umowie z pracodawcą nie masz klauzuli o zakazie
    prowadzenia działalności.

    > Płacić za firmę musisz, ale też możesz mieć koszty.

    Tylko jeżeli będzie rozliczał się na zasadach uproszczonych (KPiR).

    >Musisz mieć kapitał firmy, który możesz dowolnie dysponować (no,
    prawie dowolnie ;)

    Jeżeli ma nagrane zlecenia to i bez kapitału sobie poradzi. Chyba że
    chodzi ci o opłaty urzędowe na początku.

    --
    Pozdrawiam,

    Rafał Wawrzycki