PracaGrupypl.praca.dyskusjedyskryminacja

  • 21. Data: 2007-09-22 13:12:53
    Temat: Re: dyskryminacja
    Od: sz <s...@b...no>

    Jotte wrote:
    > Fakt. Wymagam pewnej wiedzy od kontrdyskutantów i często bezlitośnie
    > wytykam jej brak niedoukom.
    > Doświadczyłeś przecież na sobie.

    problem w tym ze wymagasz wiedzy ktora niekoniecznie jest tematem
    rozmowy a po prostu tej w ktorej jestes biegly.
    ciekawe czy robisz to swiadomie czy to taki odruch? :-P
    to naturalne ze temat ewoluuje w trakcie dyskusji ale spychanie go
    akurat w tym kierunku ktory lubisz wywoluje wrazenie rozmowy z
    podrecznikiem - co z tego ze ma racje skoro to tylko ksiazka. a z ludzmi
    rozmawia sie ciekawiej ;-)

  • 22. Data: 2007-09-22 14:23:27
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fd34cm$kr0$1@news.onet.pl sz <s...@b...no> pisze:

    > problem w tym ze wymagasz wiedzy ktora niekoniecznie jest tematem rozmowy
    > a po prostu tej w ktorej jestes biegly.
    To nie w ten sposób. Przy całym zrozumieniu idei grup dyskusyjnych wychodzę
    z założenia, że moje przemyślenia (albo to, co za nie uważam) nikogo w sumie
    nie obchodzą i obchodzić nie muszą. Podobnie zresztą jak mnie z reguły nie
    obchodzą cudze. Interesuje mnie natomiast rzetelna, poparta dowodami wiedza,
    twierdzenia mające oparcie w wiarygodnych źródłach. I jeśli angażuję się w
    dyskusję, to staram się ją w tym kierunku prowadzić, szczególnie gdy materia
    omawianego zagadnienia wymaga podejścia merytoryczniego.
    Trudno na grupie poświęconej zagadnieniom pracy nie opierać się na prawie
    pracy, trudno poważnie dyskutować, jak się go chociaż nie liznęło. A już
    kompletnie śmiesznym staje się ignorant uważający, że znajomość prawa jest
    zbędna, bo on ma "zdrowy rozsądek".

    > ciekawe czy robisz to swiadomie czy to taki odruch? :-P
    Raz tak, raz inaczej, a niekiedy wręcz przeciwnie niż odwrotnie. :-P

> [...]
    > w tym kierunku ktory lubisz wywoluje wrazenie rozmowy z podrecznikiem - co
    > z tego ze ma racje skoro to tylko ksiazka. a z ludzmi rozmawia sie
    Może i masz rację.
    Szczególnie jak kto do korzystania z podręczników nienawykły... ;)

    --
    Jotte

  • 23. Data: 2007-09-22 14:35:17
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Jotte napisał(a):

> [...]
    > kompletnie śmiesznym staje się ignorant uważający, że znajomość prawa jest

    Jak już krytykujesz, to przynajmniej miej też nawyk i nie przekręcaj nie
    swoich wypowiedzi. Już po prostu przyznaj, że czegoś nie zrozumiałeś.
    Nigdzie nie pisałem, że znajomość prawa jest zbędna. Pisałem, że prawo
    sobie, a życie sobie i nie da się wszystkiego opakować w paragrafy i nimi
    ciągle straszyć. Pisałem też, że skuteczniejszy od wspomnianego przepisu,
    (od którego zaczął się wątek) jest rynek, bo sposobów na ominięcie tego
    pierwszego jest mnóstwo, a do rynku dostosować się trzeba. Ale zamiast
    się zastanawiać o czym piszę, wolałeś jak zwykle zacząć jechać
    po durniach.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 24. Data: 2007-09-22 14:46:19
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:slrnffa9m3.bp9.proteus@ender.elsat.net.pl Wojciech
    Bańcer <p...@p...pl> pisze:

    > Jak już krytykujesz, to przynajmniej miej też nawyk i nie przekręcaj nie
    > swoich wypowiedzi. Już po prostu przyznaj, że czegoś nie zrozumiałeś.
    > Nigdzie nie pisałem, że znajomość prawa jest zbędna.
    Synku, a gdzie ja przywoływałem literalnie jakiekolwiek twoje słowa?
    Nie bierz wszystkiego do siebie, cóż to za megalomania?

    > Pisałem, że prawo
    Czytałem, co pisałeś.

    Deklarowałeś się z EOTem. Krótko wytrzymałeś.

    --
    Jotte

  • 25. Data: 2007-09-22 14:57:19
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Jotte napisał(a):

    > Synku, a gdzie ja przywoływałem literalnie jakiekolwiek twoje słowa?

    Nie jestem Twoim synkiem. Nie umiesz okazywać jakiejkolwiek kultury
    w dyskusji? A może to tylko cecha durniów, że potrafią się grzeczniej
    i mniej lekceważąco do innych zwracać?

    > Nie bierz wszystkiego do siebie, cóż to za megalomania?

    To się nazywa kontekst.

    > Czytałem, co pisałeś.
    > Deklarowałeś się z EOTem. Krótko wytrzymałeś.

    W innym podwątku. I owszem - tamtą dyskusję z Tobą zakończyłem. Nie wiem jak
    Ty to pojmujesz, ale to nie oznacza, że nie będę się więcej do Ciebie
    odzywać. To oznacza, że w tamtym temacie nie mam nic więcej do powiedzenia
    Tobie. Tutaj tylko prostuję nieścisłości, które wypisujesz..

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 26. Data: 2007-09-22 15:27:05
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:slrnffaavd.br2.proteus@ender.elsat.net.pl Wojciech
    Bańcer <p...@p...pl> pisze:

    > Nie jestem Twoim synkiem.
    I całe szczęście, chyba bym się obwiesił.
    To tylko taki zwrot mający na celu zobrazowanie właściwych proporcji. Jest
    takich zwrotów więcej, nie rozum ich dosłownie.

    > Nie umiesz okazywać jakiejkolwiek kultury w dyskusji?
    Do każdego odnoszę się tak, jak uznałem, że zasłużył.
    Moja sprawa.
    Zawsze można się poprawić.

    > A może to tylko cecha durniów, że potrafią się grzeczniej
    > i mniej lekceważąco do innych zwracać?
    Nie sądzę, to karkołomna teza.
    Niech jednak forma nie będzie przed treścią.

    > To się nazywa kontekst.
    Ani trochę.

> [...]
    > To oznacza, że w tamtym temacie nie mam nic więcej do powiedzenia
    > Tobie. Tutaj tylko prostuję nieścisłości, które wypisujesz..
    A odzywaj się, skoro musisz - ja na pewno przeczytam.
    EOT może znaczyć i EOTopic, i EOThread.

    --
    Jotte

  • 27. Data: 2007-09-22 18:56:22
    Od: Wojciech Jaczewski <w...@o...pl>

    Jotte wrote:

    > Trudno na grupie poświęconej zagadnieniom pracy nie opierać się na prawie
    > pracy, trudno poważnie dyskutować, jak się go chociaż nie liznęło.

    Można dyskutować na temat pracy nie opierając się o kodeks pracy tak samo
    jak można pracę wykonywać nie znając przy tym owego kodeksu.

  • 28. Data: 2007-09-22 19:17:16
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Sat, 22 Sep 2007 00:24:39 +0200, Jotte <t...@w...spam.wypad.polska>
    w <fd1gb8$2ae$1@news.dialog.net.pl> napisał:

    > Zależy dla kogo niestety.

    > Fakt. Wymagam pewnej wiedzy od kontrdyskutantów i często bezlitośnie wytykam
    > jej brak niedoukom.

    Równie często przedstawiasz niemiłosierny brak własnej wiedzy i
    maskujesz to chamstwem. Wychodzi na równo, plus chamstwo po twojej
    stronie.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 29. Data: 2007-09-22 19:53:45
    Od: " leszek" <s...@g...pl>

    wologf <g...@o...eu> napisał(a):

    > Jak mogę powalczyć z dyskryminacją w ofercie pracy, gdy ktoś szuka pani
    > po 30stce, a ja jestem panem przed 30stką i nie widzę przeszkód bym mógł
    > wykonywać to zajęcie, o ile mi wiadomo wg prawa zabroniona jest
    > dykskryminacja z powodu wieku i płci

    Polecam film "Tootsie" względnie "Poszukiwany, poszukiwana".

  • 30. Data: 2007-09-22 21:07:33
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fd3oec$cui$1@inews.gazeta.pl Wojciech Jaczewski
    <w...@o...pl> pisze:

    > Można dyskutować na temat pracy nie opierając się o kodeks pracy tak samo
    > jak można pracę wykonywać nie znając przy tym owego kodeksu.
    To prawda, wiem, pełno przecież przykładów tego na grupie (choćby szkodnik i
    kretyn Lisowski), a wciąż przybywają nowe (łatwo zauważyć).
    Może nie doprecyzowałem wystarczająco - miałem na myśli sensowne
    dyskutowanie.

    --
    Jotte