PracaGrupypl.praca.dyskusjeczy można przerwać staż absolwencki? › czy można przerwać staż absolwencki?
    From: "andy" <a...@z...adres.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: czy można przerwać staż absolwencki?
    Date: Mon, 28 Jun 2004 19:43:21 +0200

    Witam.

    Sytuacja:

    Moja żona jest na stażu absolwenckim (z PUP) w bibliotece. Staż jest na
    okres 6-ciu miesięcy. Za nią już 5 miesięcy i do tej pory praca żony
    polegała na tym, na czym polega praca bibliotekarza (czyli wszystko ok).
    Wczoraj jednakże żona dostała nowe wytyczne - przez cały lipiec będzie się
    zajmowała dziećmi (biblioteka organizuje taką akcję). Niby wszystko ok,
    ale...

    1) W ramach tych zajęć są wyjazdy z dziećmi np. do Krakowa, do ZOO itd -
    żona jest przerażona, bo boi się, że nie upilnuje tych dzieci i któremuś się
    coś stanie (np. wpadnie pod samochód). Żona nie ma żadnych kwalifikacji
    pedagogicznych. Nie śpi po nocach i wpada mi w depresję. Wyjazdy są niekiedy
    w godzinach 8:00-20:00.

    2) Te zajęcia z dziećmi są 3 razy w tygodniu - nie ma czasu na
    przygotowywanie czegokolwiek. O ubezpieczeniach dla dzieci na wycieczki nikt
    nie pomyślał, a gdy żona (stażystka bez doświadczenia!) poprosiła o pomoc
    kierowniczkę biblioteki, to ta jej powiedziała, że dostała z dyrekcji
    wytyczne, że ma jej w niczym nie pomagać. Żona ma więc wszystko zorganizować
    (np. zajęcia sportowe dla dzieci na dworze, wycieczkę NA KAJAKI !!!!) -
    pytam - KTO BĘDZIE ODPOWIADAŁ JAK SIĘ COŚ STANIE?? Żona nie ma możliwości
    odmówienia... (tzw. polecenie bezp. przełożonego)

    Żona chce przerwać staż i ja ją popieram, ale - podobno w takiej sytuacji
    trzeba zwrócić otrzymane dotychczas "wynagrodzenie", czyli 5 miesięcy x 450
    zł = 2250 PLN.

    Pytania:

    1) Czy rzeczywiście trzeba zwrócić pieniądze w przypadku przerwania stażu?
    2) Czy jest jakakolwiek możliwość przerwania stażu bez zwracania pieniędzy?
    3) CO ROBIĆ??

    Help....

    Pozdrawiam,
    Andy