PracaGrupypl.praca.dyskusjeczy można przerwać staż absolwencki? › Re: czy można przerwać staż absolwencki?
  • Data: 2004-06-29 04:43:30
    Temat: Re: czy można przerwać staż absolwencki?
    Od: "andy" <a...@z...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Witiia" <w...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:cbq3im$5pv$1@news.onet.pl...

    > http://www.1praca.gov.pl/abc.php?id_doc=3220
    >
    > punkt 7:
    > "Na wniosek bezrobotnego odbywającego staż lub przygotowanie zawodowe
    > w miejscu pracy, pracodawca jest obowiązany do udzielenia dni wolnych
    > w wymiarze 2 dni za każde 30 dni odbywania stażu lub przygotowania
    > zawodowego w miejscu pracy. Za dni wolne przysługuje stypendium."

    To co cytujesz to znowelizowana ustawa - wchodzi w życie od 1 czerwca, a w
    przepisach przejściowych napisali, że osoby odbywające staż na starych
    zasadach dalej na takich zasadach je odbywają (czyli bez urlopu).

    > a dodatkowo, porzucenie przez żonę stażu nie będzie z jej winy, ale z
    > winy pracodawcy, który to zmienia jednostronnie umowę i zmusza do
    > łamania prawa prze Twoją żonę.

    I tu jest też niezły klops - w zakresie obowiązków była "działalność
    oświatowa", nikt jednakże nie przypuszczał o jaki rodzaj działań oświatowych
    chodzi (żona nie ma nic przeciwko spotkaniom z dziećmi w bibliotece - może
    im organizować zabawy, konkursy itd - no problem, chodzi tylko o wycieczki).
    Prawa niestety nie łamie - grupa na wycieczkę do Krakowa liczy 10 dzieci,
    więc tyle ile może mieć jeden opiekun.
    Ech.... niezła pułapka taki staż - nijak nie idzie się od tego uwolnić.

    Pozdrawiam,
    Andy