PracaGrupypl.praca.dyskusje › czas pracy

  • 11. Data: 2002-11-01 22:17:23
    Temat: Re: czas pracy
    Od: s...@p...onet.pl

    > Kodeks pracy dopuszcza takie ustalenie czasu pracy i jednocześnie ustala że
    > w takim przypadku nie ma prawa do godzin nadliczbowych. Podobnie prawa do
    > godzin nadliczbowych nie mają między innymi pracownicy zarządzający zakłądem
    > pracy.  Co do zacierania rąk - to ta konstrukcja obowiązuje dość długo i
    > jest wykorzystywana przez wielu pracodawców. I nie ja ją wymyśliłam.
    > Pozdrowienia Beata

    Jezeli chodzi o zadanioway czas pracy:
    http://www.hrk.pl/HRKFiles/prawo_pracy_kodek_6_1.htm
    http://rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_011130/prawo
    /prawo_a_6.html#4
    wiec czas pracy nie może przekraczać również w tym przypadku okreslonych
    norm ...
    pozdrawiam
    Andrzej

  • 12. Data: 2002-11-02 15:32:36
    Temat: Odp: czas pracy
    Od: "Beata" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik <s...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:1...@n...onet.pl...

> [...]
    /prawo_a_6.html#4
    > wiec czas pracy nie może przekraczać również w tym przypadku okreslonych

    Zadania powinny być tak ustalone by można było wykonać je w normatywnym
    czasie pracy. Jak się nie da to i tak problem bo art. 136 k.p. określa że w
    zadaniowo-wynikowej formie zatrudnienia nie ma godzin nadliczbowych. Nie
    tweirdzę że to sprawiedliwe piszę tylko jak jest. Najgłośniejsza sprawa
    sądowa z tym związana to sprawa pracowników przeciwko Coca-Coli - przegrali.
    Nie bardzo wiem skąd ta polemika. Problem jest gdzie indziej - bo
    wynagrodzenie w takim przypadku się nie należy (przepisy są tu jasne).
    Pozdrawiam Beata