PracaGrupypl.praca.dyskusjecofnięcie wypowiedzenia przez pracodawcęcofnięcie wypowiedzenia przez pracodawcę
  • Data: 2004-01-23 21:35:19
    Temat: cofnięcie wypowiedzenia przez pracodawcę
    Od: "ola.5150" <o...@w...pl-wykasuj> szukaj wiadomości tego autora

    Witam
    Mam pytanie. Zakład pracy wypowiedział mojej mamie umowę o pracę zawartą na
    czas nieokreślony z 3- miesięcznym okresem wypowiedzenia. Przyczyną
    wypowiedzenia było zmniejszenie zatrudnienia z przyczyn ekonomicznych
    leżących po stronie zakładu. Koniec okresu wypowiedzenia mija za tydzień w
    sobotę. Napisała podanie o nieświadczenie obowiązku pracy (mama siedzi w
    domu, zaakceptowane pismo leży w pracy - ale nie ma jego kopii) . Jej
    współpracowniczka w tej samej sytuacji dowiedziała się od szefa, że po
    okresie wypowiedzenia obie wracają do pracy i wcale nie była to propozycja
    tylko nakaz. Najpierw je zwolnili, teraz zmuszają do powrotu. Mama ma 53
    lata, prawo ( jeszcze...) do wcześniejszej emerytury i zakład
    najprawdopodobniej chce uniknąć wypłacenia jej wysokiej odprawy, woli
    zatrudniać ją przez najbliższe 2 lata. A ona już nie chce u nich pracować -
    woli odprawę i wcześniejszą emeryturę niż 70% pensji przez 2 lata ( takie
    jest porozumienie z pozostałymi pracownikami)
    Moje pytania są może nieco dziwne, ale...
    1) czy mogą ją "dopaść" w tym ostatnim tygodniu wypowiedzenia i zmusić do
    powrotu do pracy
    2) albo wysłać jej niespodziankę listem poleconym typu aneks do umowy
    3) czy ma się ukrywać przed niezdecydowanym pracodawcą

    Przejrzałam Kodeks i poprawki. O wypowiedzeniu w takim kontekście nie ma
    mowy-tak jakby działało to tylko w tę drugą stronę
    - pracownik chce wracać do pracy i dochodzi swoich praw.
    Przepraszam za tego tasiemca ale krócej nie mogłam

    Co Wy na to?
    Pozdrawiam i czekam na jakieś sugestie
    "Kto oddaje i zabiera, ten się w piekle poniewiera"