PracaGrupypl.praca.dyskusje › chorobowe po rozwiązaniu umowy

  • 1. Data: 2005-05-27 13:30:50
    Temat: chorobowe po rozwiązaniu umowy
    Od: "Funkcyjny" <f...@o...pl>

    Umowa została zawarta do dnia 22 maja. Od 21 maja przez miesiąc pracownik ma
    zwolnienie lekarskie. Czy dostanie wynagrodzenie chorobowe? Jeśli tak, to czy z
    ZUSu, czy od pracodawcy?

  • 2. Data: 2005-05-27 14:07:22
    Temat: Re: chorobowe po rozwiązaniu umowy
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia Funkcyjny <f...@o...pl>
    wystukał[a]:
    > Umowa została zawarta do dnia 22 maja. Od 21 maja przez miesiąc
    > pracownik ma zwolnienie lekarskie. Czy dostanie wynagrodzenie
    > chorobowe? Jeśli tak, to czy z ZUSu, czy od pracodawcy?

    Za 21-22 maja płaci pracodawca (jeżeli nie pracownik nie wykorzystał już
    33 dni wyn. chorob.).
    Potem przekazuje sie zwolnienie do ZUS wraz z formularzem odpowiednim
    Z-3 (?), ksero świadectwa pracy itp, i od 23 maja płaci już ZUS zasiłek
    chorobowy.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 3. Data: 2005-05-27 20:58:27
    Od: "Funkcyjny" <f...@o...pl>

> [...]
    > Potem przekazuje sie zwolnienie do ZUS wraz z formularzem odpowiednim
    > Z-3 (?), ksero świadectwa pracy itp, i od 23 maja płaci już ZUS zasiłek

    Czy powyższe obowiązki (przekazanie formularza i świadectwa do ZUS) należą
    do pracodawcy, czy też pracownik musi o to zadbać?

  • 4. Data: 2005-05-27 21:06:12
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

> [...]
    > Czy powyższe obowiązki (przekazanie formularza i świadectwa do ZUS)
    > należą do pracodawcy, czy też pracownik musi o to zadbać?

    Jeżeli L4 wystawione jest jeszcze w czasie trwania stosunku pracy, to
    pracodawcy. (tzn.n ie jestem pewna co do ksera świad. pracy - ale co za
    problem to zrobić). Aha, pracownik (ale to już on sam w ZUS musi
    podpisać oświadczenie, że nie jest na krusie, nie jest zarejestrowany
    jako bezrobotny itp.).

    Inny (od tego) przypadek, jeżeli pracownik idzie na zwolnienie już po
    rozwiązaniu stosunku pracy (zwolnienie dluższe niż miesiąc, zaczęte w
    ciągu 15 dni od rozwiązania stosunku) - wtedy to pracownik zanosi L4
    bezpośrednio do ZUS-u, bierze formularz, zanosi byłemu pracodawcy do
    wypełnienia, i odnosi o z powrotem do Zus-u.

  • 5. Data: 2005-05-30 16:51:22
    Od: "Ania " <a...@N...gazeta.pl>

    Nikiel ;-\) <n...@p...fm> napisał(a):

> [...]
    > bezpośrednio do ZUS-u, bierze formularz, zanosi byłemu pracodawcy do
    > wypełnienia, i odnosi o z powrotem do Zus-u.

    a co jeżeli zwolnienie rozpocznie się jeszce podczas trwania umowy o pracę ale
    trwa krócej niż miesiąc? Czy po rozwiązaniu umowy też będzie wypłacany zasiłek
    chorobowy?

    Pozdrawiam, Ania