PracaGrupypl.praca.dyskusje › bezrobocie??!!

  • 141. Data: 2003-11-05 12:10:28
    Temat: Re: bezrobocie??!!
    Od: "Mariusz Jankowicz" <m...@e...com.pl>

    "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun> wrote in message
    news:20031105043945.7939757f.ninka@pierdol.ninka.net
    .usun...

    > wypowiedzi wielu osob na tej grupie poparte sondazami obopu CBOSu na
    > temat tego, jakiej pracy oczekuja Polacy.

    A to ciekawe, naprawde nie spotaklem sie ani na grupie, ani w wynikach
    sondazu "obopu CBOSu", z tym by wieszkosc Polakow stwierdzala, ze: "Wola

  • 142. Data: 2003-11-05 12:39:45
    Od: "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun>

    On Wed, 5 Nov 2003 12:20:53 +0100

> [...]

    wypowiedzi wielu osob na tej grupie poparte sondazami obopu CBOSu na
    temat tego, jakiej pracy oczekuja Polacy.

    wielu z szukajacych tytuluje sie mianem bezrobotnych, podczas gdy
    pracuja - ale albo na czarno albo na jakas umowe zlecenie.
    ich celem jest praca na etat, to uwazaja za "prawdziwa prace".

    oczywiscie, nie wszystkich.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net.usun

  • 143. Data: 2003-11-05 13:43:18
    Od: "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun>

    On Wed, 5 Nov 2003 13:10:28 +0100
> [...]

    > "Wola zasuwac na ten durny etat, nawet za 600 PLN miesiecznie, a na
    > zlecenie kreca nosem - nawet jesliby mogli zarobic 3 razy tyle."

    bo to sa slowa moje, nieco przekoloryzowane.

    ale do takich wnioskow mozna dojsc jak znaczacy procent badanych
    bezrobotnych odpowiada, ze woli kiepsko oplacana prace na etat od umowy
    zlecenia czy o dzielo, chociazby byla 2-3 razy lepiej platna.

    ludziom tym wydaje sie, ze lepsza praca niskoplatna ale stala i pewna.
    tymczasem zadna praca nie jest pewna; z kazdego etatu mozna byc
    zwolnionym i jedyne co sie dostanie w najlepszym razie to bedzie
    trzymiesieczna odprawa (o ile taka przysluguje).

  • 144. Data: 2003-11-05 13:57:27
    Od: "Mariusz Jankowicz" <m...@e...com.pl>

    "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun> wrote in message
    .usun...
> [...]
    > zwolnionym i jedyne co sie dostanie w najlepszym razie to bedzie
    > trzymiesieczna odprawa (o ile taka przysluguje).

    To nie jest tak do konca. Ludzie postrzegaja umowe zlecenie jako cos
    incydentalnego, a umowa o prace to cos bardziej trwalego. Dlatego maja takie
    a nie inne preferencje. A to, ze zycie to weryfikuje, to juz inna brozka.

  • 145. Data: 2003-11-05 17:22:15
    Od: "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kania" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    [..]
    > Teraz
    >
    > Ja?? Nie. Ja sie domagam znajomosci podstaw. Juz gdzies wczesniej
    napisalam,
    > ze przy dobrej znajomosci podstaw opanowanie nowego narzedzia czy jezyka w
    > przypadku informatyka, to czas rzedu tygodni czy miesiecy, ale nie lat.

    Właśnie chodzi mi o ten czas. W jednym z postów, ktoś wymienił: MSSql,
    Oracla, C/C++,Delphi, Java,Xml. Oprócz tego ostatniego na zdobycie
    porządnych umiejętności nie wystarczy tydzień czy nawet miesiąc.To są co
    najmniej 3-4 miesiące pisania różnych projektów po kilkanaście godzin
    dziennie. I wtedy faktycznie możemy mieć człowieka potrafiącego dobrze pisać
    aplikacje bazodanowe. A co z firmami, które mają inne wymagania (CAD/Gis,
    gry, multimedia, COM Microsoftu, systemy wbudowane)?Dlaczego uczelnie mają
    kształcić tylko specjalistów od baz danych?Albo od aplikacji
    webowych?Przykro mi, ostateczny etap kształcenia pracownika zawsze spada na
    pracodawcę.

    --
    pozdrawiam
    Jarosław Wiechecki

  • 146. Data: 2003-11-05 22:42:27
    Od: "glos" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mariusz Jankowicz" <m...@e...com.pl> napisał w
    wiadomości news:boa70h$40v$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Zapomnialas o jednej acz najwazniejszej - za malo placy za duzp pracy.

    moze zacytuj, gdzie byla w oryginalnym poscie mowa o konkretnej kwocie?

    pozdrawiam,

    glos

  • 147. Data: 2003-11-05 23:31:46
    Od: "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun>

    On Wed, 5 Nov 2003 14:57:27 +0100

> [...]
    > incydentalnego, a umowa o prace to cos bardziej trwalego. Dlatego maja
    > takie a nie inne preferencje. A to, ze zycie to weryfikuje, to juz

    no to wlasnie pisze o tym, ze to ZLUDZENIE, ta incydentalnosc
    umowy-zlecenia i "trwalosc" umowy o prace.
    jedyna roznica w praktyce to tryb zwalniania.

    ja np. pracujac jeszcze w Polsce wolalam pracowac na umowe-zlecenia z
    prostego wzzgledu: w razie znalezienia sobie lepszej roboty czy tez
    totalnego popsucia stosunkow w starej moglam prace olac praktycznie od
    reki.

    tak zreszta zrobilam w jednej firmie, gdy nie wyplacono mi obiecanej
    premii, mimo wyrobienia zysku bedacego podstawa do jej zaplacania. jako
    ze umowy byly i tak podpisywane post factum, PO przepracowanym
    miesciacu, po prostu odwrocilam sie na piecie i wyszlam. byl to poczatek
    miesiaca, wiec niewiele stracilam, pracodawca za to musial zamknac biuro
    na ponad tydzien, zanim znalazl nastepna osobe do jego prowadzenia.
    stracil na tym wiecej, niz wynosila moja premia i miesieczna oplata.

    z tego co wiem to pozniej juz na uczciwych zasadach zatrudnial
    pracownikow. bal sie, ze ktos znowu zrobi to, co ja.

  • 148. Data: 2003-11-06 00:37:46
    Od: "Jaroslaw Wiechecki" <j...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun> napisal w
    wiadomosci news:20031105153146.1b68ecd2.ninka@pierdol.ninka.net
    .usun...

> [...]
    >
    > tak zreszta zrobilam w jednej firmie, gdy nie wyplacono mi obiecanej
    > premii, mimo wyrobienia zysku bedacego podstawa do jej zaplacania. jako

    A pracowalas w firmie, w której plany zawyzano 3 dni przed zamknieciem
    kwartalu, widzac, ze wiekszosc pracowników je wyrabia i nalezy zaplacic
    premie?

    --
    pozdrawiam
    Jaroslaw Wiechecki

  • 149. Data: 2003-11-06 07:06:34
    Od: "Mariusz Jankowicz" <m...@e...com.pl>

> [...]
    > prostego wzzgledu: w razie znalezienia sobie lepszej roboty czy tez
    > totalnego popsucia stosunkow w starej moglam prace olac praktycznie od

    No i wlasnie dlatego preferujesz zlecenie - bo NIE JEST trwale, a nie
    dlatego, ze jest rownie trwale. Umowa o prace jest trwalsza dla obu stron -
    to nie jest zludzenie. W znakomitej wiekszosci przypadku firma jesli tworzy
    normalne stanowisko - z umowa o prace - robi to z ta mysla, ze nie jesto to
    cos chwilowego, lecz bardziej stalego, inaczej oplaca sie bardziej zlecenie.
    Zycie to weryfikuje w tym sensie, ze nie zawsze tak jest - ja pisze o
    sytuacjach typowych.

  • 150. Data: 2003-11-06 07:16:21
    Od: "Mariusz Jankowicz" <m...@e...com.pl>

    "glos" <g...@p...onet.pl> wrote in message

    > Użytkownik "Mariusz Jankowicz" <m...@e...com.pl> napisał w
    > wiadomości news:boa70h$40v$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > moze zacytuj, gdzie byla w oryginalnym poscie mowa o konkretnej kwocie?

    Sproboj przeczytac jeszce raz moj post i poprzedniczki, moze zlapiesz sens
    wypowiedzi.