PracaGrupypl.praca.dyskusje › bank przekazał info pracodawcy

  • 21. Data: 2008-07-18 20:13:03
    Temat: Re: bank przekazał info pracodawcy
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    IMHO nie miał.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 22. Data: 2008-07-18 20:14:14
    Temat: Re: bank przekazal info pracodawcy
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Fri, 18 Jul 2008 19:49:40 +0200, "MK" <m...@i...pl> wrote:

    >A skad wiesz, ze to byl blad banku? Moze osoby, ktora z ramienia firmy
    >wysylala kase?

    Jeśli nie błąd banku, a firmy, to nie bank, a firma prosi o zwrot
    kasy.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 23. Data: 2008-07-18 20:14:40
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    GIODO, Komisja Nadzoru Bankowego.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 24. Data: 2008-07-18 20:17:13
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    RobertS pisze:

    > dokladnie, pracodawca nie jest tutaj stroną - to kwestia do dogadania
    > pomiedzy bankiem a "obdarowanymi"
    >
    > czyli bank powinien napisac do ww. i domagac sie zwrotu nadprogramowo
    > przeslanej kasy = kwota, numer konta i termin

    W chwili obecnej bank traktuje pracodawce jak "ojca chrzestnego" i prosi
    go o przysluge w postaci zastosowania metod przymusu, ktorych bank nie
    ma do dyspozycji, zeby pracodawca nie bedacy strona w sporze wywarl
    nacisk na swoich pracownikow.

    Naturalnie powyzsze porownanie dotyczy wylacznie sytuacji, w ktorej
    podwojny przelew powstal za przyczyna banku, a nie w wyniku puszczenia
    podwojnego przelewu przez pracodawce.

    Jesli jest to wariant pierwszy bank naruszyl tajemnice bankowa, tak
    samo, jakby przeslal do pracodawcy liste jego pracownikow majacych zbyt
    duze zadluzenie na koncie czy spozniajacych sie ze splatami rat kredytu.

    Sadze, ze jesli ktorys z pracownikow mialby w najblizszym czasie jakies
    problemy w pracy, moglby spokojnie skarzyc bank o odszkodowanie,
    twierdzac, ze to z przyczyny tej korespondencji.

  • 25. Data: 2008-07-18 20:37:54
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <4a967b48-bb6c-4844-be93-9023906c46f9
    @j33g2000pri.googlegroups.com>, r...@g...com says...
> [...]
    > 4. pracodawca upomnial niesfornych pracownikow :)
    >
    > w zwiazkow z tym mam pytanie: czy bank mial prawo do pkt.3 tzn

    Tylko czy na pewno to bank obdarowal ... czy moze pracodawca przez
    pomylke wyslal dwukrotnie? Jesli to pracodawca wyslal przez pomylke to
    oczywiscie wie, kto mu zwrocil pieniadze a kto nie. Jesli rzeczywiscie
    to byla pomylka banku (i nie obciazono rachunku pracodawcy dwukrotnie)
    to bank rzeczywiscie nie mial prawa podawac informacji pracodawcy o tym
    kto nie zwrocil pieniedzy.

    AP

  • 26. Data: 2008-07-18 20:38:07
    Od: glos <g...@p...onet.pl>

    On 18 Lip, 17:48, Romek Roman <r...@g...com> wrote:
    > wystapila taka sytuacja:
    >
    > 1. bank wyplacil omylkowo podwojne wynagrodzenie od danego pracodawcy
    > (sporej liczbie osob),

    co oznacza, ze bank wyplacil (podwojne) wynagrodzenie?

    Wynagrodzenie wyplaca/przelewa pracodawca. W szczegolnosci na konto
    bankowe pracownika. Pracownik z kolei podejmuje pieniadze ze swojego
    konta bankowego, ale z punktu widzenia banku nie jest to zadne
    wynagrodzenie, a po prostu zwykle srodki na koncie. Doprecyzuj wiec
    scenariusz, bo pozwala na mnogosc interpretacji.

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 27. Data: 2008-07-18 20:45:00
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    glos pisze:

    > co oznacza, ze bank wyplacil (podwojne) wynagrodzenie?

    Taka sytuacja jako blad ze strony banku moze miec najczesciej miejsce,
    gdy bank dwa razy zrealizuje przeslana elektronicznie liste wyplat.
    Jako swoja pomylke, bank jest zobowiazany zwrocic pieniadze na konto
    pracodawcy a przelanych drugi raz srodkow dochodzi juz we wlasnym zakresie.

  • 28. Data: 2008-07-18 20:50:46
    Od: glos <g...@p...onet.pl>

    On 18 Lip, 22:45, krzysztofsf <k...@w...pl> wrote:

> [...]
    > Jako swoja pomylke, bank jest zobowiazany zwrocic pieniadze na konto
    > pracodawcy a przelanych drugi raz srodkow dochodzi juz we wlasnym zakresie.

    przy czym radze zajrzec do regulaminu konta wlasnego banku. Zapewne w
    kazdym latwo znalezc zapis o tym, ze oczywiste pomylki bank prostuje
    bez zgody i wiedzy wlasciciela rachunku.

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 29. Data: 2008-07-18 20:59:00
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    glos pisze:

    > przy czym radze zajrzec do regulaminu konta wlasnego banku. Zapewne w
    > kazdym latwo znalezc zapis o tym, ze oczywiste pomylki bank prostuje
    > bez zgody i wiedzy wlasciciela rachunku.

    Sadze, ze problem dotyczy osob, ktore konta maja w innych bankach niz
    pracodawca - dlatego bank nie mogl wykonac storna, gdy juz wyszly elixirem.

  • 30. Data: 2008-07-18 21:25:55
    Od: Romek Roman <r...@g...com>

> [...]
    > Jako swoja pomylke, bank jest zobowiazany zwrocic pieniadze na konto
    > pracodawcy a przelanych drugi raz srodkow dochodzi juz we wlasnym zakresie.

    zgodnie z moja wiedza wynikajaca z maili wyslanych przez pracodawce
    tak to sie odbylo jak powyzej - bank wyslal przelewy dwukrotnie

    Romek