eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjeZwyczaje firmowe :-)Zwyczaje firmowe :-)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!poznan.rmf.pl!news.man.poznan.pl!news-fra1.
    dfn.de!newsfeed.ision.net!ision!news.belwue.de!newsfeed01.sul.t-online.de!t-onl
    ine.de!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "WKAD" <w...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Zwyczaje firmowe :-)
    Date: Thu, 26 Feb 2004 23:59:19 +0100
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 43
    Message-ID: <c1ltq0$81i$1@nemesis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: pw203.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1077836418 8242 217.99.6.203 (26 Feb 2004 23:00:18 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 26 Feb 2004 23:00:18 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 5.50.4133.2400
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V5.50.4133.2400
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.praca.dyskusje:109585
    [ ukryj nagłówki ]

    Właśnie dostałem pracę dzieki pomocy mojego znajomego. Przed rozpoczęciem
    przysłał mi poniższy katalog "dobrych rad". Jak myślicie: co to za
    instytucja (jak branża i wielkość)? Czy u Was w firmach też obowiązują tego
    typu zasady i nieformalne kodeksy ? A może ktoś zgadnie na jakie stanowisko
    mnie posadzili? Miłej zabawy ! :-)

    "Cel - osiągnięcie stabilizacji zawodowej w bardzo dużej organizacji
    finansowej
    Miara sukcesu - przedłużenie umowy o pracę (na czas nieokreślony) połączona
    z podwyżką
    Główne zagrożenia (źródła ryzyka wg ważności) :
    - komunikacji interpersonalnej
    - dyscypliny pracy i przestrzegania przepisów wewnętrznych
    - brak niezbędnej wiedzy merytorycznej

    Dobre rady / zalecenia :
    - wypowiedzi skracać do minimum, na temat i bez dydaktyzmu (paternalizmu)
    - "mowa jest srebrem, a milczenie złotem" - przede wszystkim słuchać !
    - nie narzekać, krytykować i ośmieszać (metod pracy, organizacji, zadań, a
    zwłaszcza kompetencji pracowników)
    - cudze problemy rozwiązywać tylko na prośbę zainteresowanych (bez
    mentorstwa)
    - bez gwiazdorstwa - koncentrować się na dostosowaniu do środowiska, a nie
    oddziaływaniu na nie
    - wtopić się w organizację, a nie stawać z boku, "patrzeć z góry" (ubiór,
    organizacji stanowiska pracy, konsumpcji, "otwierania drzwi" i okien,
    sprzątania, pomocy wzajemnej, odbierania telefonów itp.)
    - nie oczekuj współczucia i politowania - bez opowieści historii życia
    zawodowego, osobistych, a zwłaszcza "perypetii" z gatunku o spółdzielni,
    policjantach, urzędach
    - robisz wszystko aby o Tobie mówiło się jak najmniej
    - nie spóźniasz się do pracy, nie zapominasz identyfikatora, podpisujesz
    listę obecności i wpisujesz się do książki wyjść w czasie pracy itp.
    - jeżeli słyszysz coś "głupiego", absurdalny pomysł, uwagi destrukcyjne -
    NIE REAGUJESZ, NIE PODNOSISZ GŁOSU, NIE DOPYTUJESZ SIĘ

    Koncentrujesz się na budowie dobrych relacji interpersonalnych, systemie
    wczesnego ostrzegania przed zagrożeniami, kopaniem dołków, podpuszczaniem
    ... "




Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1