eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjeZwyczaje firmowe :-)Zwyczaje firmowe :-)
  • Data: 2004-02-26 22:59:19
    Temat: Zwyczaje firmowe :-)
    Od: "WKAD" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Właśnie dostałem pracę dzieki pomocy mojego znajomego. Przed rozpoczęciem
    przysłał mi poniższy katalog "dobrych rad". Jak myślicie: co to za
    instytucja (jak branża i wielkość)? Czy u Was w firmach też obowiązują tego
    typu zasady i nieformalne kodeksy ? A może ktoś zgadnie na jakie stanowisko
    mnie posadzili? Miłej zabawy ! :-)

    "Cel - osiągnięcie stabilizacji zawodowej w bardzo dużej organizacji
    finansowej
    Miara sukcesu - przedłużenie umowy o pracę (na czas nieokreślony) połączona
    z podwyżką
    Główne zagrożenia (źródła ryzyka wg ważności) :
    - komunikacji interpersonalnej
    - dyscypliny pracy i przestrzegania przepisów wewnętrznych
    - brak niezbędnej wiedzy merytorycznej

    Dobre rady / zalecenia :
    - wypowiedzi skracać do minimum, na temat i bez dydaktyzmu (paternalizmu)
    - "mowa jest srebrem, a milczenie złotem" - przede wszystkim słuchać !
    - nie narzekać, krytykować i ośmieszać (metod pracy, organizacji, zadań, a
    zwłaszcza kompetencji pracowników)
    - cudze problemy rozwiązywać tylko na prośbę zainteresowanych (bez
    mentorstwa)
    - bez gwiazdorstwa - koncentrować się na dostosowaniu do środowiska, a nie
    oddziaływaniu na nie
    - wtopić się w organizację, a nie stawać z boku, "patrzeć z góry" (ubiór,
    organizacji stanowiska pracy, konsumpcji, "otwierania drzwi" i okien,
    sprzątania, pomocy wzajemnej, odbierania telefonów itp.)
    - nie oczekuj współczucia i politowania - bez opowieści historii życia
    zawodowego, osobistych, a zwłaszcza "perypetii" z gatunku o spółdzielni,
    policjantach, urzędach
    - robisz wszystko aby o Tobie mówiło się jak najmniej
    - nie spóźniasz się do pracy, nie zapominasz identyfikatora, podpisujesz
    listę obecności i wpisujesz się do książki wyjść w czasie pracy itp.
    - jeżeli słyszysz coś "głupiego", absurdalny pomysł, uwagi destrukcyjne -
    NIE REAGUJESZ, NIE PODNOSISZ GŁOSU, NIE DOPYTUJESZ SIĘ

    Koncentrujesz się na budowie dobrych relacji interpersonalnych, systemie
    wczesnego ostrzegania przed zagrożeniami, kopaniem dołków, podpuszczaniem
    ... "




Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1