-
1. Data: 2005-11-18 14:00:07
Temat: Zasady sprzedawania banerów reklamowych w Internecie
Od: "Khazaad" <k...@s...onet.pl>
Zasady sprzedawania banerów reklamowych w Internecie.
Chciałbym otworzyć stronę, na której osoby prywatne lub firmy
prywatne (nie państwowe, bo w tym przypadku bez faktur pewnie by się
nie obyło) mogłyby wykupywać miejsce na reklamę w postaci banerów.
Mam wieć pytania:
1. Czy potrzeba na takie działanie zarejestrowania działalności
gospodarczej, jeśli nie, to w jaki sposób należy rozliczyć się z
fiskusem (wystarczy odpowiedni wpis do PIT-u?).
2. Jeśli na powyższe odpowiedź brzmi tak, to zastanawiam się, jakie
to są koszty (trzy trzeba opłacać składki zusowskie, składki
ubezpieczeniowe itp. - jestem zatrudniony na pełny
etat i pracodawca płaci to wszystko).
3. Czy w przypadku sprzedaży bez działalności gospodarczej należy
podpisywać jakieś umowy (kupna-sprzedaży), czy też nie ma takiej
konieczności a w przypadku ewentualnej kontroli z Urzędu Skarbowego
wystarczy wyciąg z konta o wysokości wpłat (z określonym tytułem
przelewu).
Mam nadzieję, że te moje przemyślenia będą dla Was zrozumiałe, i że
ktoś mi na te pytania odpowie.
Z góry dziękuję.
Pozdrawiam
--
Khazaad
'No Gain without Pain'
'Remember - stay in Love and Trust'
'Fights are wining during the trainings, not on the ring'
-
2. Data: 2005-11-18 14:03:05
Temat: Re: Zasady sprzedawania banerów reklamowych w Internecie
Od: januszek <j...@p...irc.pl>
Khazaad napisał(a):
> Chciałbym otworzyć stronę, na której osoby prywatne lub firmy
> prywatne (nie państwowe, bo w tym przypadku bez faktur pewnie by się
> nie obyło) mogłyby wykupywać miejsce na reklamę w postaci banerów.
> Mam wieć pytania:
Daruj sobie robienie interesów, to nie dla Ciebie... ;P Uśmiełem się
do łez z tego kawałka ;)
j.
-
3. Data: 2005-11-18 15:56:05
Temat: Re: Zasady sprzedawania banerów reklamowych w Internecie
Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>
On 18 Nov 2005 15:03:05 +0100, januszek wrote:
>Khazaad napisał(a):
>
>> Chciałbym otworzyć stronę, na której osoby prywatne lub firmy
>> prywatne (nie państwowe, bo w tym przypadku bez faktur pewnie by się
>> nie obyło) mogłyby wykupywać miejsce na reklamę w postaci banerów.
>> Mam wieć pytania:
>
>Daruj sobie robienie interesów, to nie dla Ciebie... ;P Uśmiełem się
>do łez z tego kawałka ;)
http://milliondollarhomepage.com/press.php
--
pozdrawiam
Bremse
-
4. Data: 2005-11-18 16:00:58
Temat: Re: Zasady sprzedawania banerów reklamowych w Internecie
Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>
Użytkownik "Khazaad" <k...@s...onet.pl> napisał w wiadomości
news:dlkmp7$6hn$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Zasady sprzedawania banerów reklamowych w Internecie.
>
>
> Chciałbym otworzyć stronę, na której osoby prywatne lub firmy
> prywatne (nie państwowe, bo w tym przypadku bez faktur pewnie by się
> nie obyło) mogłyby wykupywać miejsce na reklamę w postaci banerów.
> Mam wieć pytania:
>
> 1. Czy potrzeba na takie działanie zarejestrowania działalności
> gospodarczej, jeśli nie, to w jaki sposób należy rozliczyć się z
> fiskusem (wystarczy odpowiedni wpis do PIT-u?).
Zasadniczo tak, bo pod zlecenie/dzielo nie da sie tego podciagnac, a rzecz
nosi znamiona stalej dzialalnosci. Jakbys prowadzac strone jednorazowo
sprzedal baner jakiejs firmie i nie zamierzal z tego czynic swojej stalej
oferty, mogloby to ujsc bez DG, ale jesli rozpowszechniasz oferte, w ktorej
deklarujesz chec zawarcia takich umow w ilosci ograniczonej jedynie popytem
:) to bez DG to raczej legalnie nie przejdzie.
>
> 2. Jeśli na powyższe odpowiedź brzmi tak, to zastanawiam się, jakie
> to są koszty (trzy trzeba opłacać składki zusowskie, składki
> ubezpieczeniowe itp. - jestem zatrudniony na pełny
> etat i pracodawca płaci to wszystko).
Jesli jestes zatrudniony na umowe o prace i masz pensje co najmniej
minimalna, DG kosztuje Cie tylko skladke zdrowotna. Nie wiem, ile wynosi
teraz dokladnie, ale chyba w okolicach 200 zl.
> 3. Czy w przypadku sprzedaży bez działalności gospodarczej należy
> podpisywać jakieś umowy (kupna-sprzedaży), czy też nie ma takiej
> konieczności a w przypadku ewentualnej kontroli z Urzędu Skarbowego
> wystarczy wyciąg z konta o wysokości wpłat (z określonym tytułem
> przelewu).
>
W przypadku umow przewyzszajacych jakas kwote potrzebna jest forma pisemna,
ale nie dla US, tylko dla celow dowodowych w przypadku skladania do sadu
spraw zwiazanych z ta umowa (pozew o zaplate naleznosci itp.). W przypadku
firm musi byc faktura.
I.
-
5. Data: 2005-11-18 16:03:51
Temat: Re: Zasady sprzedawania banerów reklamowych w Internecie
Od: januszek <j...@p...irc.pl>
Bremse napisał(a):
>> Daruj sobie robienie interesów, to nie dla Ciebie... ;P Uśmiełem się
>> do łez z tego kawałka ;)
> http://milliondollarhomepage.com/press.php
Po co szukać za granicą? http://www.milionzlotych.pl/
Przy czym ja nie miałem na myśli samego pomysłu na biznes, tylko
podejscie do tego ;)
j.
-
6. Data: 2005-11-18 16:12:32
Temat: Re: Zasady sprzedawania banerów reklamowych w Internecie
Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>
Użytkownik "januszek" <j...@p...irc.pl> napisał w wiadomości
news:slrndnrur7.s0b.januszek@lexx.eu.org...
> Bremse napisał(a):
>
>>> Daruj sobie robienie interesów, to nie dla Ciebie... ;P Uśmiełem się
>>> do łez z tego kawałka ;)
>
>> http://milliondollarhomepage.com/press.php
>
> Po co szukać za granicą? http://www.milionzlotych.pl/
> Przy czym ja nie miałem na myśli samego pomysłu na biznes, tylko
> podejscie do tego ;)
>
Co sie czepiasz :) Gosc ma konkretny pomysl, ale jest zielony w przepisach,
wiec sie pyta. Zarzucic mozna tu najwyzej nieumiejetnosc korzystania z
Googla. Przepisow zwiazanych z DG w szkolach nie ucza i kazdy mial kiedys
taki moment w zyciu, ze nie wiedzial, jak to dziala.
I.
-
7. Data: 2005-11-18 16:21:22
Temat: Re: Zasady sprzedawania banerów reklamowych w Internecie
Od: januszek <j...@p...irc.pl>
Immona napisał(a):
> Co sie czepiasz :) Gosc ma konkretny pomysl, ale jest zielony w przepisach,
> wiec sie pyta. Zarzucic mozna tu najwyzej nieumiejetnosc korzystania z
> Googla. Przepisow zwiazanych z DG w szkolach nie ucza i kazdy mial kiedys
> taki moment w zyciu, ze nie wiedzial, jak to dziala.
Zabił mnie podziałem na firmy prywatne ale nie państwowe, czyli takie,
które wg Niego nie potrzebują faktur. Uśmiałem się z tego, że o ile wiem
to mafia się nie reklamuje na billboardach... ;P Po za tym nie jest
zielony tylko raczej skrzywiony przez poprzedni ustrój jaki mieliśmy ;)
j.
-
8. Data: 2005-11-21 07:32:02
Temat: Re: Zasady sprzedawania banerów reklamowych w Internecie
Od: "Jackare" <j...@i...pl>
>
> Chciałbym otworzyć stronę, na której osoby prywatne lub firmy
> prywatne (nie państwowe, bo w tym przypadku bez faktur pewnie by się
> nie obyło) mogłyby wykupywać miejsce na reklamę w postaci banerów.
> Mam wieć pytania:
>
Powinienes zaczac od prostej analizy:
aby ktos wykupil u Ciebie miejsce na baner- musisz miec potezna statystyke
odwiedzin rzędu kilku tysiecy odwiedzin (niepowtarzalnych) dziennie.
Raczej wiec nie moze to byc "strona" tylko konstrukcja noszaca znamiona
"portalu". Aby to osiągnąć musisz dysponować sprzętem i łączem o odpowiednio
dużej wydajności. Przykładowo, serwis onet.pl to bodajże ponad 300 serwerów.
Serwis musi zawierac informacje przydatne dla każdego, wiec musi byc ich
maksymalnie dużo i muszą być aktualne. Zamierzasz sam temu podołac ?
Innym sposobem jest stworzenie jakiegoś specjalistycznego serwisu
adresowanego do jakiejs konkretnej grupy osób lub
udzielającego/przetwarzającego jakieś konkretne informacje np z płatnym
dostępem. Nadal nic nie zmienia faktu, że aby usyskać statystykę odwiedzin
rzędu ponad kilku tysięcy dziennie będziesz musiał po prostu przygotować
serwis na utrzymanie ospowiedniej wydajoności a to zawiera się w prostyym
równaniu
duża wydajność = odpowiednie łącze + odpowiedni sprzęt (1) dalej
więc:
odpowiednie łącze + odpowiedni sprzęt = odpowiednia (duuuża) kasa na
inwestycje (2)
Podstawiając więc równania (1) i (2) stronami mamy:
duża wydajność= odpowiednia (duuuża) kasa na inwestycje
Powyższe równania zupełnie pomijają zagadnienia:
informacji w aspekcie ilościowym i jakościowym
inwestycji w technologie przetwarzania danych (bazy danych, oprogramowanie
(legalne), ludzie, cena informacji, szybklość dostępu do informacji)
konieczność utrzymaia odpowiedniej dynamiki zmian aby serwis miał swoich
stałych użytkowników, którzy będą do niego wracać
Nieliczne pomysły wytzrymują próbę czasu, ale często bywa że ich ewolucja
trwa całymi latami nim statytsyki odwiedzin osiągną odpowiedni poziom.
Mojemu znajomemu poniekąd udało, ale z tego co widziałem ostatnio i tak nie
ma reklam w jego serwsie. Mówię o serwisie www.autobaza.pl ktorego jednym ze
wspolwlascicieli jest moj znajomy. Serwsi ewoluowal latami nim
zainteresowali sie nim kupujacy samochody, producenci zrozumieli
zastosowanie i zechccieli udzuelac szerszych informacji i firmy
ubezpieczeniowe podjely wspolprace kupujac regularnie statystyki odwiedzin
od wlascicieli serwisu.
Przemysl tylko te aspekty ktore podalem. Oprocz nich jest jeszcze wiele
wiele innych o ktorych nie wiem a ktore na pewno sie ujawnia.
Nie obraz sie, ale z tresci twojego postu wynika ze nie masz elementarnej
wiedzy na temat podstaw dzialania tego biznesu - byc moze masz jakis super
pomysl, ale srodki inwestycyjne potrzebne na podjecie takiej dzialanosci i
czerpanie z niej wymiernych zyskow sa naprawde liczone w cieżkich tysiacach
miesiecznie.
Byl zreszta w polsce okres masowego wylegania portali i zostalo z nich tylko
kilka takich jak onet, interia, wp,
hoga, e.pl i kilka innych ktorych juz nikt nie pamieta nie osiagnely
odpowiedniej pozycji i wypadly z duzej gry....
Pozdro
--
Jackare
-
9. Data: 2005-11-21 10:11:43
Temat: Re: Zasady sprzedawania banerów reklamowych w Internecie
Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>
Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
news:dlrtd1$s1f$1@atlantis.news.tpi.pl...
>
>>
>> Chciałbym otworzyć stronę, na której osoby prywatne lub firmy
>> prywatne (nie państwowe, bo w tym przypadku bez faktur pewnie by się
>> nie obyło) mogłyby wykupywać miejsce na reklamę w postaci banerów.
>> Mam wieć pytania:
>>
> Powinienes zaczac od prostej analizy:
>
> aby ktos wykupil u Ciebie miejsce na baner- musisz miec potezna statystyke
> odwiedzin rzędu kilku tysiecy odwiedzin (niepowtarzalnych) dziennie.
Facet prosil o pomoc w przepisach, a nie analize biznes-planu, odnosnie
ktorego nie mamy zreszta blizszych informacji.
To z tymi kilkoma tysiacami odwiedzin dziennie to nieprawda - ja kiedys
dostalam oferte umieszczenia bannera na stronie, ktora miala 50-100
odwiedzin dziennie. Strona byla oczywiscie mocno niszowa i na tyle
wyrozniajaca sie w niszy, ze kazdy internauta zainteresowany nisza musial na
nia trafic i zwykle na nia powracal. W sytuacji takiej jak waskie
zainteresowanie, wiezi grupowe w kregu zainteresowan i osobisty autorytet
osoby prowadzacej "glowna witryne niszy" ukierunkowana reklama na takiej
stronie ma dosc duza klikalnosc i duza konwersje, poniewaz jej obecnosc na
takiej stronie nosi znamiona "polecania przez autora", zwlaszcza gdy reklama
jest przez dluzszy czas jedna i ta sama i nie ma dopisku "redakcja serwisu
nie odpowiada za tresc reklam". W bardzo wielu przypadkach cos takiego jest
znacznie bardziej oplacalne dla reklamodawcy niz baner na onecie, na ktory
kliknie bardzo mala ilosc sposrod uodpornionych na reklamy gosci, a zakupu
dokona jeszcze mniej.
I.
-
10. Data: 2005-11-21 10:51:30
Temat: Re: Zasady sprzedawania banerów reklamowych w Internecie
Od: "Jackare" <j...@i...pl>
W bardzo wielu przypadkach cos takiego jest
> znacznie bardziej oplacalne dla reklamodawcy niz baner na onecie, na ktory
> kliknie bardzo mala ilosc sposrod uodpornionych na reklamy gosci, a zakupu
> dokona jeszcze mniej.
>
>
Być może masz racje- wszystko zależy od tego do kogo adresowana jest reklama
i jakie pieniądze umieszczenie reklamy w sewrisie www ma przynieść jego
posiadaczowi. Z tego co pisał autor wątku mozna wnioskować że chce na tym
zarabiać, więc wg mnie powinno to przynosić jakies konkretne pieniądze.
Pisałem, że nie wiem jaki ma pomysł ale wg mnie tak czy siak trudno będzie
zarabiac na zamieczeniu reklamy/reklam w startującym serwisie. jako że autor
nie podał jaki rodzaj reklamy/branży go interesuje, moją intencją było
pokazanie potencjalnej skali problemu inwestycji jeżeli reklama byłaby
adresowana "do kazdego"