eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjeZasady sprzedawania banerów reklamowych w InternecieRe: Zasady sprzedawania banerów reklamowych w Internecie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed.silweb.
    pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "Jackare" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Zasady sprzedawania banerów reklamowych w Internecie
    Date: Mon, 21 Nov 2005 08:32:02 +0100
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 71
    Message-ID: <dlrtd1$s1f$1@atlantis.news.tpi.pl>
    References: <dlkmp7$6hn$1@atlantis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: 217.11.135.182
    X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1132558561 28719 217.11.135.182 (21 Nov 2005 07:36:01
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 21 Nov 2005 07:36:01 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1106
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1106
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.praca.dyskusje:168963
    [ ukryj nagłówki ]


    >
    > Chciałbym otworzyć stronę, na której osoby prywatne lub firmy
    > prywatne (nie państwowe, bo w tym przypadku bez faktur pewnie by się
    > nie obyło) mogłyby wykupywać miejsce na reklamę w postaci banerów.
    > Mam wieć pytania:
    >
    Powinienes zaczac od prostej analizy:

    aby ktos wykupil u Ciebie miejsce na baner- musisz miec potezna statystyke
    odwiedzin rzędu kilku tysiecy odwiedzin (niepowtarzalnych) dziennie.
    Raczej wiec nie moze to byc "strona" tylko konstrukcja noszaca znamiona
    "portalu". Aby to osiągnąć musisz dysponować sprzętem i łączem o odpowiednio
    dużej wydajności. Przykładowo, serwis onet.pl to bodajże ponad 300 serwerów.
    Serwis musi zawierac informacje przydatne dla każdego, wiec musi byc ich
    maksymalnie dużo i muszą być aktualne. Zamierzasz sam temu podołac ?

    Innym sposobem jest stworzenie jakiegoś specjalistycznego serwisu
    adresowanego do jakiejs konkretnej grupy osób lub
    udzielającego/przetwarzającego jakieś konkretne informacje np z płatnym
    dostępem. Nadal nic nie zmienia faktu, że aby usyskać statystykę odwiedzin
    rzędu ponad kilku tysięcy dziennie będziesz musiał po prostu przygotować
    serwis na utrzymanie ospowiedniej wydajoności a to zawiera się w prostyym
    równaniu

    duża wydajność = odpowiednie łącze + odpowiedni sprzęt (1) dalej
    więc:

    odpowiednie łącze + odpowiedni sprzęt = odpowiednia (duuuża) kasa na
    inwestycje (2)

    Podstawiając więc równania (1) i (2) stronami mamy:

    duża wydajność= odpowiednia (duuuża) kasa na inwestycje

    Powyższe równania zupełnie pomijają zagadnienia:
    informacji w aspekcie ilościowym i jakościowym
    inwestycji w technologie przetwarzania danych (bazy danych, oprogramowanie
    (legalne), ludzie, cena informacji, szybklość dostępu do informacji)
    konieczność utrzymaia odpowiedniej dynamiki zmian aby serwis miał swoich
    stałych użytkowników, którzy będą do niego wracać

    Nieliczne pomysły wytzrymują próbę czasu, ale często bywa że ich ewolucja
    trwa całymi latami nim statytsyki odwiedzin osiągną odpowiedni poziom.

    Mojemu znajomemu poniekąd udało, ale z tego co widziałem ostatnio i tak nie
    ma reklam w jego serwsie. Mówię o serwisie www.autobaza.pl ktorego jednym ze
    wspolwlascicieli jest moj znajomy. Serwsi ewoluowal latami nim
    zainteresowali sie nim kupujacy samochody, producenci zrozumieli
    zastosowanie i zechccieli udzuelac szerszych informacji i firmy
    ubezpieczeniowe podjely wspolprace kupujac regularnie statystyki odwiedzin
    od wlascicieli serwisu.

    Przemysl tylko te aspekty ktore podalem. Oprocz nich jest jeszcze wiele
    wiele innych o ktorych nie wiem a ktore na pewno sie ujawnia.

    Nie obraz sie, ale z tresci twojego postu wynika ze nie masz elementarnej
    wiedzy na temat podstaw dzialania tego biznesu - byc moze masz jakis super
    pomysl, ale srodki inwestycyjne potrzebne na podjecie takiej dzialanosci i
    czerpanie z niej wymiernych zyskow sa naprawde liczone w cieżkich tysiacach
    miesiecznie.
    Byl zreszta w polsce okres masowego wylegania portali i zostalo z nich tylko
    kilka takich jak onet, interia, wp,
    hoga, e.pl i kilka innych ktorych juz nikt nie pamieta nie osiagnely
    odpowiedniej pozycji i wypadly z duzej gry....

    Pozdro
    --
    Jackare


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1