PracaGrupypl.praca.dyskusje › ZUS

  • 11. Data: 2002-01-16 11:58:00
    Temat: Re: ZUS
    Od: "Ewa_W" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Daniel Iwanowski" <d...@p...com> napisał w wiadomości
    news:3c4520c4@news.vogel.pl...

    > To jest informacja mocno myląca, ponieważ wynikałoby z niej, że w
    > szczególnym
    > przypadku (zarobiliśmy np. tylko w maju 20 tys. zł, w pozostałe miesiące
    > nic)
    > możemy odliczyć tylko jedną składkę - a to jest po prostu nieprawda.

    Ujme to tak:
    za maj placi sie podatek - przyjmijmy dla uproszczenia 4 000 zl pomniejszony
    o skladke zdrowotna zaplacona dotychczas - 100 zl *
    ilosc_miesiecy_oplacania_skladki (w szczegolnosci jesli zaczynamy dzialnosc,
    to moze to byc tylko jeden miesiac),
    ale od nastepnego miesiaca placi sie i tak co miesiac 100 zl - mimo, ze nie
    ma sie zadnych dochodow
    dopiero w rozliczeniu rocznym odzyska sie to ....

    znam z autopsji

    pozdrawiam
    Ewa

  • 12. Data: 2002-01-16 12:38:41
    Od: "Daniel Iwanowski" <d...@p...com>

    Użytkownik "Ewa_W" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    [...]

    > ale od nastepnego miesiaca placi sie i tak co miesiac 100 zl - mimo, ze
    nie
    > ma sie zadnych dochodow
    > dopiero w rozliczeniu rocznym odzyska sie to ....

    Dokładnie tak. W PIT-5 można odzyskać to, co zapłacono do chwili składania
    danego PIT-5, a w PIT rocznym ewentualną resztę. Więc ostatecznie nic nie
    płacimy z własnej kieszeni (o ile tylko podatek jest większy niż suma
    należnych składek).

    > znam z autopsji

    Ja również :-)

    Pozdrawiam,

    Daniel Iwanowski

  • 13. Data: 2002-01-18 00:06:21
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    On Mon, 14 Jan 2002 23:06:13 +0100, "Pejter" <p...@i...pl>
    wrote:

    >Witam !!!
    >Zakladam firme i jednoczesnie jestem na stale zatrudniony w pewnej firmie.
    >Bylem w ZUS - ie i tam dali mi 2 druki ZFA 1 i ZZA 1 i powiedzieli ze to
    >jest tam jakies ubezpieczenie zdrowotne. Moje pytanie brzmi czy musze te
    >druki koniecznie wypelniac skoro juz skladke na ZUS odprowadza moj
    >macierzysty zaklad pracy.

    Musisz. Zdrowotne jest odprowadzane od każdej działalności. To podatek
    od zdrowia, który odliczasz sobie od podatku dla US. Po prostu część
    podatku leci do ZUSu.
    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 14. Data: 2002-01-18 00:07:25
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    On Tue, 15 Jan 2002 13:12:08 +0100, "Zenek" <z...@w...pl> wrote:

    >tak do zusu co miesi?c DRA+sk?adka zdrowotna.

    RZA+DRA+składka

    >do US co miesi?c PIT-5 o ile b?dziesz na ksi??ce,

    i przyniesiecz zyski. Do czasu pierwszych zysków PITu 5 się nie
    składa.