PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zakladam firme

  • 1. Data: 2002-01-14 22:02:37
    Temat: Zakladam firme
    Od: "Pejter" <p...@i...pl>

    Witam!!!
    Mam pytanko jutro ide do urzedu skarbowego i nie wiem jakie dokumenty mi sa
    tam potrzebne. Czy sposób opodatkowania moge sobie wbrac sam czy jest to w
    jakis sposob narzucane przez U.S. ? (prowadze handel - nie jest to sklep
    tylko import i sprzedaz etykiet do maszyn drukarskich.)

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-01-14 22:47:12
    Temat: Re: Zakladam firme
    Od: "waldemar" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > jakis sposob narzucane przez U.S. ? (prowadze handel - nie jest to sklep
    > tylko import i sprzedaz etykiet do maszyn drukarskich.)

    A byles juz w UG tam gdzie rejestruje sie dzialalnosc gospodarcza? Z tego co
    sie orientuje to sa jakies klopoty z wpisem do ewidencji.

    pozdrawiam
    waldi

  • 3. Data: 2002-01-14 22:55:01
    Od: "Pejter" <p...@i...pl>

    bylem i wszystko zalatwilem

    Użytkownik waldemar <w...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a1vn76$e27$...@n...onet.pl...

  • 4. Data: 2002-01-15 20:54:07
    Od: Roman Kubik <W...@p...com.pl>

    Pejter <p...@i...pl> wrote:
    > bylem i wszystko zalatwilem

    w US bedzie Ci potrzbny: wpis do ewidencji, REGON, informacja o przyznaniu NIP
    (jesli posiadasz, jesli nie wypelnisz NIP-1 na miejscu), jesli do VATu, to
    numer konta. pewnie i pieczatke juz warto miec (nawet jak nie masz NIPu -
    pieczatka do konta bankowego - z REGONem).

    Zasady rozliczania sie z podatku wynikaja z
    1) Twoich checi
    2) dopuszczalnych zasad dla Twojej dzialalnosci.

    kazdy moze rozliczac sie na zasadach ogolnych (KPiR, Pit-5)
    niektorzy moga ryczaltowo (pit-28??), szczesliwcy ;) karta podatkowa.
    prawie na pewno mozesz byc VATowcem, czasem MUSISZ byc VATowcem.

    Co wybrac? Co sie oplaca?
    Jak trafisz na czlowieka w sporze pracownicy USK to Ci powie,
    jak nie - karze wypelnic kwity a potem nasle kontrole ;)
    Zeby Ci pomoc trzebaby wiedziec co dokladnie chcesz robic i na jakich zasadach.
    Najlepiej zrobi to jakies Biuro Rachunkowe przyzwyczajone do fanaberii Twojego
    USK...

    pozdrawiam

    romek

  • 5. Data: 2002-01-15 22:01:53
    Od: "Pejter" <p...@i...pl>

    Witam !!!
    dzieki za zainteresowanie moim problemem,
    moja dzialalnosc ma polegac na imporcie z Niemiec etykiet samoprzylepnych do
    specjalistycznych maszyn drukarskich (po Niemiecku zwanych Rollenwechsler a
    po Polsku Odwijak) Ja to se bede stamtąd sprowadzal i tutaj w polsce
    rozprowadzal.(jak bedą na to klienci)

    Użytkownik Roman Kubik <W...@p...com.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a224tf$rnm$...@o...ict.pwr.wroc.pl...

  • 6. Data: 2002-01-22 01:16:29
    Od: "HighMAN" <b...@g...pl>

> [...]
    zasadach.
    | Najlepiej zrobi to jakies Biuro Rachunkowe przyzwyczajone do fanaberii

    ksiazka przych/roxchodow daje duzo mozliwosci odliczania kosztow.
    W ryczalcie to nie wystepuje.

    A czy od tego roku, nie kazdy musi byc paltnikiem vatu ?????????
    zdawalo mi sie ze kazdy...........