PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ile za szkolenie (korepetycje)?

  • 1. Data: 2002-01-14 21:56:06
    Temat: Ile za szkolenie (korepetycje)?
    Od: "Marcin - CoSMiT" <c...@s...uci.agh.edu.pl>

    Witam,

    Otrzymalem wlasnie oferte poprowadzenia szkolenia dla dwoch, moze
    trzech osob. Szkolenie obejmowaloby przyblizenie jednego z jezykow
    programowania + obsluga jego srodowiska. Wstepnie okolo 50 godzin.
    Jestem studentem i nigdy nie robilem czegos takiego, ale bardzo dobrze
    orientuje sie w temacie.

    Teraz moje pytania:
    Ile zaproponowac (zarzadac) za cos takiego? (woj. malopolskie)
    W jaki sposob sie rozliczac (za godzine, za jedno spotkanie, za
    calosc, w innej formie...)?
    Czy wymagane sa jakies pozwolenia na cos takiego?
    Co jest dla mnie korzystniejsze? (umowa o dzielo, zlecenie,
    zalozenie wlasnej firmy)? Z czym to sie pozniej dla mnie wiaze?
    Na co zwrocic uwage aby nie dac sie wyrolowac?

    Bardzo prosze o wszelkie podpowiedzi, gdyz termin podania odpowiedzi
    mnie goni, a nigdzie nie moglem znalezc pomocnych informacji. Moze
    ktos robil juz cos podobnego?

    Pozdrawiam
    CoSMiT

  • 2. Data: 2002-01-15 07:22:33
    Temat: Re: Ile za szkolenie (korepetycje)?
    Od: "zairazki" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin - CoSMiT" <c...@s...uci.agh.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:a1vk58$pbv$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...

    [ciach]>
    > Teraz moje pytania:
    > Ile zaproponowac (zarzadac) za cos takiego? (woj. malopolskie)
    Rozrzut stawek godzinowych jest od jakieś 15 zł/h gdy licealista uczy
    podstawówkowicza (prywatnie) do ponad 100 zł/h za wydumane konwersacje
    specjalistyczne w języku obcym dla biznesmenów.
    > W jaki sposob sie rozliczac (za godzine, za jedno spotkanie, za
    > calosc, w innej formie...)?
    Jak Ci wygodnie, no i oczywiście weź poprawkę na wiarygodność płatniczą
    uczestników ;-)
    > Czy wymagane sa jakies pozwolenia na cos takiego?
    To zależy od formy. Jeżeli robisz prywatnie "na gębę" to powolenie możesz
    sdobie wydrukować do prywatnego użytku, ale nie pokazuj go nikomu, nawet
    nieoficjalnie ;-)))
    > Co jest dla mnie korzystniejsze? (umowa o dzielo, zlecenie,
    > zalozenie wlasnej firmy)?
    Tu jest problem związany ze zleceniodawcą. Jak przewidziana jest forma
    zakończenia tych korepetycji? Czy zleceniodawcy życzą sobie jakiegoś
    oficjalnego papierka o ukończeniu czy coś? Jeżeli tak, to raczej załóż jakąś
    prostą działalność gospodarczą (przeszukaj archiwum grupy np.).
    > Z czym to sie pozniej dla mnie wiaze?
    Z podatkami, ZUSami i resztą janosików od zabierania bogatym - czyli
    TOBIE! - i dawaniu biednym, czyli reszcie społeczeństwa, po potrąceniu doli
    dla siebie oczywiście.
    > Na co zwrocic uwage aby nie dac sie wyrolowac?
    Na papierki. Jeżeli podpisujesz cokolwiek w rodzaju umowy, np. o dzieło, to
    zdobądź spod ziemi jakiegoś prawnika (może tez być student :-))) i niech
    obejrzy co masz podpisać. W szczególności popatrz na gwarancje Twojej kasy,
    terminy itp. Generalnie - za mało szczegółów podałeś.

    pozdrowionka
    zairazki