PracaGrupypl.praca.dyskusjeWynagrodzenie kombinowane › Wynagrodzenie kombinowane
  • Data: 2003-09-21 15:39:15
    Temat: Wynagrodzenie kombinowane
    Od: "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Przy małym grillu ze znajomymi słyszałem o różnych kombinacjach, jakie
    wykonują pracodawcy:
    Przykładowo jeden człowiek (szef) ma dwie jednoosobowe spółki z o.o. i
    pracowników w jednej zatrudnia na umowę o pracę np. za 1000 zł brutto, a z
    drugiej daje raz na cztery miesiące umowę zlecenie na jakąś niewyobrażalną
    kwotę, tak że wychodzi iż pracownik miesięcznie bierze np. 1500 zł na rękę
    czy nawet 1800 zł.
    Ta druga spółka wystawia pierwszej faktury, przelewy chodzą, tak, że ta
    druga - dodatkowa, ma dochód na zero. Dodatkowo jakiś przepływ VATu na
    którym się nie znam.
    Coś tu chodzi o ZUS chyba.

    Jakie korzyści daje pracodawcy taka kombinacja z wynagrodzeniem ?

    Dodatkowo słyszałem o fikcyjnych delegacjach wypłacanych pracownikom.

    Krzysztof 'kw1618' GG: 268973
    Warszawa