PracaGrupypl.praca.dyskusjeWynagrodzenie kombinowane › Re: Wynagrodzenie kombinowane
  • Data: 2003-09-22 07:02:41
    Temat: Re: Wynagrodzenie kombinowane
    Od: "KrzysztofM" <k...@n...dvdinfo.prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618" z Warszawy" <k...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:DCjbb.296126$ef4.3206213@news.chello.at...
    > Przy małym grillu ze znajomymi słyszałem o różnych kombinacjach, jakie
    > wykonują pracodawcy:
    > Przykładowo jeden człowiek (szef) ma dwie jednoosobowe spółki z o.o. i
    > pracowników w jednej zatrudnia na umowę o pracę np. za 1000 zł brutto, a z
    > drugiej daje raz na cztery miesiące umowę zlecenie na jakąś niewyobrażalną
    > kwotę, tak że wychodzi iż pracownik miesięcznie bierze np. 1500 zł na rękę
    > czy nawet 1800 zł.
    > Ta druga spółka wystawia pierwszej faktury, przelewy chodzą, tak, że ta
    > druga - dodatkowa, ma dochód na zero. Dodatkowo jakiś przepływ VATu na
> [...]
    Z tej drugiej spółki - nie musi odprowadzać zusu - jesli nie ma pracowników
    na umowę o pracę. Pewnie ta druga spółka jest typowo kosztowa - w związku z
    tym, raz za czas moze wystawić tej pierwszej jakąś fakture - usługa
    marketingowa lub coś w tym stylu, dzięki temu pierwsza spółka - może mieć
    tzw. "lewe pieniądze", niższy VAT i podatek do zapłaty.
    Fikcyjne delegacje - też się z tym spotykałem, polegało to na tym, że
    pracownicy "jeździli fikcyjnie" na delegację - a kasę z tego tytułu zabierał
    sobie prezes :(
    Wszystkie te rozwiązania polegają na mniejszym lub większym oszustwie...

    pozdr
    Krzsyeik