PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wojsko z kategorii D--->A

  • 31. Data: 2002-09-12 12:49:16
    Temat: Re: Wojsko z kategorii D--->A
    Od: "Marcin Oździński" <mozdzins@sim+net.pl>

    > W którym to kraju Marcinieosoba z tetraplegią na przykład nie może
    > pracować w administracji państwowej?
    >
    > Nas to nie dotyczy bo i tak tego typu posady są "z klucza"
    > każdym
    >
    > A ja wręcz przeciwnie.
    >
    > Dyskryminacja np. osób niepełnosprawnych tłumaczona abdsurdalnym "bo na
    > Zachodzie też" jest nieetyczna

    Prosta sprawa : jeśli ktoś jest tak słabego zdrowia że nie jest w stanie
    odbyć służby wojskowej , nie powinien też pracować na stanowiskach które
    wymagają np. tego aby w momencie zagrożenia bezpieczenstwa ludzi np. wojna
    czy katastrofa naturalna, taki człowiek był w stanie funkcjonować i
    wykonywać swoje obowiązki w tych nadzwyczajnych warunkach a nie tłumacząc
    się np. alergią na kurz czy pyłki ewakuować się z terenu powodzi czy
    katastrofy budowlanej.Ja mówię tu o decyzyjnych stanowiskach typu wójt ,
    wojewoda , minister czy inne stanowiska administracji państwowej.
    BTW w czasach II Rzeczypospolitej młody absolwent wyższej uczelni choćby nie
    wiadomo o jak dobrym nazwisku czy pochodzeniu , nie miał szans na karierę w
    administracji państwowej jeśli nie zdobył patentu oficera rezerwy po
    ukończeniu przeszkolenia wojskowego w SPR.Ale wtedy urzednicy państwowi
    naprawdę stali na straży interesów państwa i obywateli a nie własnych.
    Pozdrawiam

  • 32. Data: 2002-09-12 14:00:14
    Od: jerzu <j...@i...pl>

    On Thu, 12 Sep 2002 14:49:16 +0200, "Marcin OĽdziński"
    <mozdzins@sim+net.pl> wrote:

    >Prosta sprawa : jeśli ktoś jest tak słabego zdrowia że nie jest w stanie
    >odbyć służby wojskowej

    Itd. itp..

    A co powiesz o tych którzy mieli kategorię A z jakimiś tam
    paragrafami, poszli do armii, odsłużyli rok czasu (bez żadnych ulg -
    tak samo jak inni z czystą kat. A), w międzyczasie zmieniła się ustawa
    i te paragrafy zamieniły się z A w D? Też są do nieczego niezdolni??

    --
    Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński j...@i...pl
    http://jerzu.lubi.luftbrandzlung.org - strona domowa