PracaGrupypl.praca.szukana › Wątpliwości związane z pracą zdalną

  • 1. Data: 2004-02-15 04:30:56
    Temat: Wątpliwości związane z pracą zdalną
    Od: j...@g...pl (Jakub Żołędziowski)

    Szanowni grupowicze,

    Pozwolicie, że zwrócę się do Was z pytaniem które nie tyczy się pracy jako
    takiej, a przynajmniej nie bezpośrednio.
    Dotyka ono powiedziałbym bardziej kwestii prawnych firmy. Nie wiem, czy
    wśród Was znajdzie się ktoś, kto potrafiłby mi udzielić informacji na takowy
    temat, jeśli jednak znalazłby się ktoś taki - byłbym bardzo zobowiązany za
    pomoc.
    W związku z takimi, a nie innymi przypadłościami zdrowotnymi prawdopodobnie
    (w zależności od werdyktu komisji) zostanie mi przyznana grupa inwalidzka
    (raczej lekki stopień niepełnosprawności, ale zbyt mało tu czasu, żeby o tym
    szerzej pisać).
    Jako, że - zrażony niestety ;) praktykami odbywanymi w trakcie liceum, a
    także szkół policealnych na pracę w biurze mam niemalże wysypkę i
    zastanawiam się nad podjęciem - pierwszej w swoim życiu pracy - w
    charakterze zdalnym (aby za wszelką cenę możliwie uniknąć pracy w biurze, na
    ile to możliwe). W związku z powyższym, jako jedną z ewentualności jakie
    brałem i biorę pod uwagę jest praca zdalna. Zaczęła mnie jednak zastanawiać
    dosyć ciekawa IMHO, a co ważniejsze naistotniejsza
    dla mnie kwestia, a mianowicie: Czy można potem taką pracę wpisać do CV jako
    doświadczenie zawodowe i jak to jest widziane przez potencjalnego pracodawcę
    (spodziewam się, że na drugą część pytania nie da się udzielić jednoznacznej
    odpowiedzi).

    Z góry dziękuję za wszelkie informacje.
    Pozdrawiam
    Kuba

    PS. Jeśli odpowiedzi powinienem szukać na innej grupie będę ogromnie
    wdzięczny za wskazanie takowej :)

    --
    Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.praca.szukana

  • 2. Data: 2004-02-15 08:28:02
    Temat: Re: Wątpliwości związane z pracą zdalną
    Od: "Maciek Marchewczyk" <s...@s...com>

    Użytkownik "Jakub Żołędziowski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    .
    > Szanowni grupowicze,
    >
    > Pozwolicie, że zwrócę się do Was z pytaniem które nie tyczy się pracy jako
    > takiej, a przynajmniej nie bezpośrednio.
    > Dotyka ono powiedziałbym bardziej kwestii prawnych firmy.
    (...)
> [...]
    > doświadczenie zawodowe i jak to jest widziane przez potencjalnego
    pracodawcę
    > (spodziewam się, że na drugą część pytania
    Tak sformulowales wypowiedz, ze nie bardzo wiadomo, co jest pierwsza czescia
    pytania.
    Co do drugiej, nie widze nic prawnego w tym, jak pracodawca postrzega prace
    zdalna - to przeciez bez zwiazku z prawem?!

    Sprobuje mimo wszystko udzielic jakiejs odpowiedzi - Sam zatrudniam
    wylacznie zdalnie, ale to specyfika branzy. Nie napisales ani co robiles
    dotad - rozumiem, ze praca nie biurowa - ani co umiesz i zamierzasz
    sprzedawac na odleglosc.

    Ogolnie - wiele zalezy od branzy, potem od mentalnosci firmy, informatykowi
    latwiej pracowac na odleglosc niz ksiegowej, i latwiej zalapac sie na
    dystans w malej firmie komputerowej niz w administracji publicznej (czy to w
    ogole mozliwe?!) albo w wielkiej (po)panstwowej firmie... Wiec im bardziej
    kolejny pracodawca jest otwarty i elastyczny (raczej mala i nowoczesna firma
    w duzym miescie, niz piecdziesiecioletnia fabryka powiatowa...), tym
    chetniej przyjmie kogos z doswiadczeniem "na odleglosc".

    Zreszta istotna kwestia to chyba nie to, jak na obecna prace beda patrzec
    kolejni pracodawcy, tylko czy masz prace, czy nie?!
    MM