PracaGrupypl.praca.dyskusjeRe: ostrzegam przed sklepem alpinusaUtopia Wolnego Świata
  • Data: 2004-01-06 22:58:51
    Temat: Utopia Wolnego Świata
    Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Moralistka M." <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:bt92kq$660$1@news.onet.pl...

    ----- Original Message -----
    From: "Moralistka M." <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.rec.gory,pl.praca.dyskusje
    Sent: Sunday, January 04, 2004 1:55 PM
    Subject: Niech wszyscy zostana wolontariuszami!

    > Po tych wszystkich wypowiedziach stwierdzam, ze
    > może wszyscy powinni [...] pracować za darmo...

    Trafiłaś w sedno :D
    Pomyśl /wyobraź sobie, pomarz/ co by było gdyby rzeczywiście wyeliminować
    pieniądz i wszelkie inne formy handlu zamiennego. Gdyby wszyscy nie tyle
    pracowali za
    darmo ale robili w życiu /praca, nauka itd.../ to czego pragną /również co
    pragną robić dla innych/ i otrzymywaliby pomoc na miarę swoich różnorakich
    potrzeb od innych -robiących właśnie to /z chęci, powołania.../ czego ci
    właśnie potrzebują.
    A czego trzeba? Jedynie wymiany informacji o potrzebach i miejscach
    /możliwościach, sposobach ich zaspokojenia/. Czyż to nie realizacja ideału
    społeczeństwa informacyjnego.
    Wiem że poziom moralności takiego społeczeństwa jest dla wielu dziś
    niewyobrażalny -ale to jedyna droga jaką warto moim zdaniem wspólnie z
    innymi ludźmi realizować. Niczego poza informacją /wiedzą która jest tożsama
    z moralnością/ dziś świat /ludzkość/ nie potrzebowałby by taką Utopię
    zrealizować -dziś, teraz -od zaraz.
    Potrzeba tylko wolności od lęku o siebie, o swój byt
    /ego=instynkt samozachowawczy?/ a to jest właśnie moralność -lub jak ją
    inaczej /lepiej?/ niektórzy określają -DUCHOWOŚĆ WOLNEGO CZŁOWIEKA.
    /nie mylić z jakąkolwiek religią, czy religijnością, lub
    psychologizmem.../

    Kto ma ochotę na takie życie?

    Zapraszam chętnych na alt.pl.spoleczenstwo
    Tam spokojnie, cicho i chyba najbardziej O.T.

    Pozdrawiam w 2004AD
    Sky

    PS: Wybaczcie megalomanię ;)
    Ale chyba warto...spróbować?