PracaGrupypl.praca.dyskusje › Urlop okolicznościowy z okazji ślubu - pytanie

  • 11. Data: 2006-02-22 22:40:25
    Temat: Re: Urlop okolicznościowy z okazji ślubu - pytanie
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 22 Feb 2006 01:14:08 +0100, "Jotte"
    <t...@W...pl> zakodował:

    >Na szczęście nie.

    Urlopu to z okazji cywilnego też nie można.
    Natomiast chętnie przeczytam przepis, który zawęża postanowienia
    rozporządzenia w sprawie usprawiedliwiania nieobecności na śluby
    cywilne.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 12. Data: 2006-02-22 22:54:38
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dtip57$7bl$1@news.dialog.net.pl yard <y...@d...pl>
    pisze:

    > ^^^
    > rozumiem, że to taki dowcip...
    Tak, ogólnie znany.

    > wyobraź sobie, że wyobrażam sobie.
    Gratuluję. Taką wyobraźnie nie wszyscy mają.

    > Moje pytanie wzięło się z tego, że ty
    > wcześniej nie wyobraziłeś sobie takiego konkretnego przypadku. Zadałem
    > pytanie do konkretnego przypadku, nie ogólnie.
    No więc wydaje mi się (choć się nie upieram), że decydujący jest tu fakt
    zawarcia ślubu cywilnego (niezależnie jaką drogą formalną przeprowadzonego)
    i jego odpowiedniego udokumentowania.

    Jotte

  • 13. Data: 2006-02-22 23:09:33
    Temat: Re: Urlop okoliczno?ciowy z okazji ?lubu - pytanie
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:spppv11tq64l87ed00a9ob6p3vltsg5j4g@4ax.com Kaizen
    <x...@c...sz> pisze:

    > BTW. Pogrzeb tez musi byc swiecki?
    Pogrzeb jest aktem wymaganym przez prawo (świeckie). Nie pamiętam jakie, ale
    mój zmarły kolega chciał, aby jego prochy rozsypano w górach, które kochał i
    okazało się to niemożliwe. gdyż jak nam oznajmiono prawo wymaga ustalenia
    miejsca pochówku. Zezwolono jedynie na podzielenie prochów i części
    pochowania a części rozsypania. Nie pamiętam co było podstawą, więc tylko
    podzucam trop. Niemniej jeśli to ma umocowanie prawne, to fakt udziału
    klechy jako "mistrza ceremonii" w niczym IMO nie zmienia "świeckości", czy
    też "cywilności" aktu pochówku.

    > Teraz nie wiem, skąd ograniczenie, że musi być akt z USC (nie znam
    > przepisu, który to stwierdza) a tym samym pozbawienie zwolnienia
    > osób, które chcą mieć ślub tylko przed Bogiem (choć akurat
    > przed rzymskokatolickim jest to trudne - bo proboszcz biegnie do USC).
    Sądzę, że osoby wyznań/kościołów nie mających podpisanych z państwem polskim
    stosownych umów po prostu nie zawierają w zakresie swego obrządku małżeństw
    prawnie skutkujących w Polsce.

    Jotte

  • 14. Data: 2006-02-22 23:18:11
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:81qpv1hbi74o0j2e7qbljptsdsfrv3cu8u@4ax.com Kaizen
    <x...@c...sz> pisze:

    > Urlopu to z okazji cywilnego też nie można.
    > Natomiast chętnie przeczytam przepis, który zawęża postanowienia
    > rozporządzenia w sprawie usprawiedliwiania nieobecności na śluby
    > cywilne.
    Ślub nie stanowi usprawiedliwienia nieobecności lecz podstawę do udzielenia
    zwolnienia od pracy.
    To różnica.
    Ślub w intencji rozporządzenia jest pojmowany jako akt cywilny uwzględniony
    w prawie cywilnym. Spróbuj u zyskać urlop z tytułu ślubu zawieranego
    wyłacznie w ramach obrządku kościoła zielonoświątkowców albo innych
    adwentystów, bez rejestracji cywilnej.

    Jotte

  • 15. Data: 2006-02-26 18:14:46
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 23 Feb 2006 00:18:11 +0100, "Jotte"
    <t...@W...pl> zakodował:

    >Ślub nie stanowi usprawiedliwienia nieobecności lecz podstawę do udzielenia
    >zwolnienia od pracy.
    >To różnica.

    Nieobecność może być usprawiedliwiona, albo nieusprawiedliwiona.
    Usprawiedliwiona to zarówno urlop, zwolnienie lekarskie jak i ślub.
    Więc usprawiedliwienie to szersze pojęcie w którym zawiera się
    zwolnienie od pracy.
    To tak, jakbym powiedział, że Polonez jest samochodem, a Ty na to, że
    nie prawda że jest samochodem, bo jest samochodem osobowym.

    >Ślub w intencji rozporządzenia jest pojmowany jako akt cywilny uwzględniony

    Podaj autora tej interpretacji (źródło też mile widziane).

    >w prawie cywilnym. Spróbuj u zyskać urlop z tytułu ślubu zawieranego
    >wyłacznie w ramach obrządku kościoła zielonoświątkowców albo innych
    >adwentystów, bez rejestracji cywilnej.

    Niestety, nie mogę nawet spróbować, bo nie należę do żadnego z tych
    kościołów (pomijając już fakt moich zapędów do żeniaczki).

  • 16. Data: 2006-02-26 19:13:01
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:6rr302leq51qhm23o2rtdof9pj4t9l212m@4ax.com Kaizen
    <x...@c...sz> pisze:

> [...]
    > Usprawiedliwiona to zarówno urlop, zwolnienie lekarskie jak i ślub.
    > Więc usprawiedliwienie to szersze pojęcie w którym zawiera się
    Można to tak ująć jeśli bardzo chcesz, chociaż osobiście wolę te przypadki
    rozgraniczyć.

    > Podaj autora tej interpretacji (źródło też mile widziane).
    Po prostu wpisz sobie frazę "ślub cywilny" w googla, sorry że nie zrobię
    tego za Ciebie.
    Ale podpowiem: ustawa z dnia 29 września 1986r. Prawo o aktach stanu
    cywilnego (Dz.U. nr 36 poz. 180 z późn. zm. UWAGA! - były istotne) oraz
    kilka aktów wykonawczych do niej.

    > Niestety, nie mogę nawet spróbować, bo nie należę do żadnego z tych
    > kościołów (pomijając już fakt moich zapędów do żeniaczki).
    No a jak sądzisz - prawodawca wziął to pod uwagę?

    Jotte

  • 17. Data: 2006-02-27 21:42:45
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sun, 26 Feb 2006 20:13:01 +0100, "Jotte"
    <t...@W...pl> zakodował:

> [...]
    >Ale podpowiem: ustawa z dnia 29 września 1986r. Prawo o aktach stanu
    >cywilnego (Dz.U. nr 36 poz. 180 z późn. zm. UWAGA! - były istotne) oraz

    Czyli ustawa jest interpretacją rozporządzenia?

    ROTFL

    >No a jak sądzisz - prawodawca wziął to pod uwagę?

    Nie sądzę, żeby pracodawca uwzględniał gdziekolwiek moją przynależność
    do tego czy innego kościoła ani też moje zapędy do żeniaczki.

  • 18. Data: 2006-02-27 22:11:29
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:ids6025spkk4re3jtpdn27ahgjnbpatp6o@4ax.com Kaizen
    <x...@c...sz> pisze:

    > Czyli ustawa jest interpretacją rozporządzenia?
    > ROTFL
    To Twój wniosek i Twój problem, mniejsza o to.
    Ale jak już zakończysz konwulsyjne miotanie się po podłożu, a obrażenia
    jakie przy tym odniesiesz nie uniemożliwią Ci dokonywania podstawowej
    percepcji informacji to powiem Ci ciekawostkę. Otóż w naszym dziwnym kraju
    jeśli coś się dzieje na podstawie rozporządzenia, które zawiera treści w
    danej kwestii niezgodne z ustawą (a jest to akt nadrzędny w stosunku do
    rozporządzenia, co prawdopodobnie wiesz) to nie można automatycznie uznać,
    że działanie na podstawie rozporządzenia jest nieskuteczne z definicji, lecz
    należy je zaskarżyć na podstawie ustawy. Do czasu prawomocnego orzeczenia
    czynność powzięta na podst. rozporządzenia jest _ważna_.
    I to by było na tyle, z życzniami udanego i jak najdłuższego tańca św. Wita

    Jotte

  • 19. Data: 2006-02-27 22:16:58
    Od: "Nick(i)" <t...@g...pl>

    on 2006-02-21 21:27 Przemolo said something like this:
    > Czy jeśli ktoś bierze ślub cywilny, a za jakiś dość odległy okres czasu
    > ślub kościelny (powiedzmy w odstępie kilku miesięcy) to z okazji którego
    > ślubu należy mu się urlop okolicznościowy? a może należą się dwa? :)

    nalezy sie tylko raz, od ciebie zalezy kiedy go wezmiesz, czy przed
    cywilnym czy przed koscielnym.

    --
    pozdr
    Nicki

    ED- "czego pragną kobiety?"
    CHRIS O PORANKU - "tego co my tylko w kolorze..."

    http://furia.ovh.org

  • 20. Data: 2006-02-27 22:18:37
    Od: "Nick(i)" <t...@g...pl>

    on 2006-02-21 22:38 badzio said something like this:
    ?
    > Tak, jest to uregulowane w KP (np
    > http://praca.onet.pl/2397,1068424,prawo.html)
    > Z okazji slubu koscielnego nie mozna wziac urlopu okolicznosciowego -
    > tak samo jak nie ma urlopu okolicznosciowego z okazji kazdego innego
    > sakramentu. Ale zawsze mozna wziac zwykly urlop, wypoczynkowy

    bzdury jakies, a slub konkordatowy to przeciez koscielny, a jednak
    honorowany przez prawo cywilne, to znaczy ze ci sie urlop
    okolicznosciowy nienalezy????