PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa zlecenie a prawo do bezplatnej opieki lekarskiej

  • 11. Data: 2005-02-20 20:46:09
    Temat: Re: Umowa zlecenie a prawo do bezplatnej opieki lekarskiej
    Od: "Piotrzd" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Dancia" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:cvat0g$q0s$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "Piotrzd" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Nie wiem co to jest LIM, lecz pytałam, czy możesz iść normalnie do
    > lekarza,
    > będąc studentem??
    >

    > --
    > Pozdrawiam
    > Dancia :-)

    LIM - www.cmlim.pl (PS. To nie jest żadna reklama!!!!!!!!!!!!!)

    Pozdro
    Piotr

  • 12. Data: 2005-02-20 20:48:53
    Od: "Dancia" <p...@p...onet.pl>

    > To zależy. Zazwyczaj uczelnie w duzych miastach (tudzież W-wa), maja swoje
    > przychodnie z których moga korzystać studenci. W moim przypadku jest
    różnica
    > bo odległość między miejscem zamieszkania (zameldowania), studiowania (st.
    > zaoczne) i pracy jest znaczna (każde w innym mieście). Z tego względu
    > bezpłatna opieka medyczna w państwowch placówkach jest bardzo ograniczona.

    Co nie zmienia faktu, że takowa istnieje??

    Dancia :-)

  • 13. Data: 2005-02-20 20:52:37
    Od: "Piotrzd" <p...@w...pl>

    > Użytkownik "Piotrzd" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Co nie zmienia faktu, że takowa istnieje??

    Na szczeście nie musiałem korzystać i tego testować na własnej skórze. A ból
    głowy czy obiawy w grypy to rozpozna każdy aptekarz - i coś zaradzi.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 14. Data: 2005-02-20 21:59:19
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Dancia; <cva5jp$a4u$1@atlantis.news.tpi.pl> :

    > ZUA jest wysyłany zo ZUS jeśli osoba nie jest zatrudniona w innej firmie,
    > odprowadza się wtedy składki emerytalne, rentowe i zdrwotne.
    > ZZA jest wysyłany jeśli osoba jest zatrudniona w innej firmie, zarabia
    > powyżej 849 zł (brutto) miesięcznie i są za nią odprowadzane w/w składki.
    > Wtedy z wynagrodzenia za umowę zlecenie jest odprowadzany podatek i składka
    > na zdrowotne.

    Dobrze, tylko autor pytał się o określoną sytuację kiedy osoba
    wyrejestrowuje się z UP i bierze *jedną* umowę zlecenia - w tym momencie
    nie są ważne wyjątki - żeby mieć względną pewność, że podlega
    ubezpieczeniu, musi otrzymać kopię druku zgłoszenia do ubezpieczenia i
    RMUA co miesiąc.

    > W przypdaku studentów nie wysyła się nic, studenci nie są ubezpieczani z ich
    > wynagrodzenia odprowadzany jest tylko podatek.
    > To chyba wsio

    Tu się zagalopowałem - nie chciałem zrobić błędu i podałem zły przykład.
    ;)

    Flyer
    --
    Szukam roboty - zdolny i chętny - Warszawa
    http://plfoto.com/zdjecie.php?picture=403101