PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa zlecenie a pobyt w szpitalu

  • 1. Data: 2003-06-23 09:34:27
    Temat: Umowa zlecenie a pobyt w szpitalu
    Od: "cris" <c...@w...pl>

    Witam grupowiczów!

    Mój znajomy trafił właśnie do szpitala. Zatrudniony jest na umowę zlecenie.
    Chyba nie można twierdzić, że jest to choroba zawodowa bo chodzi o poważne
    zatrucie pokarmowe a jest handlowcem ;-)
    Proszę o wyjaśnienie jak wygląda jego sytuacja z punktu widzenia
    wynagrodzenia.

    1. Czy należy mu się jakieś wynagrodzenie za czas pobytu w szpitalu?

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 2. Data: 2003-06-23 10:00:06
    Temat: Re: Umowa zlecenie a pobyt w szpitalu
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>

    Użytkownik "cris" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wynagrodzenia.
    >
    > 1. Czy należy mu się jakieś wynagrodzenie za czas pobytu w szpitalu?

    Według mnie nie. Gdyby był zatrudniony na umowę o pracę to tak, za L4
    wynagrodzenie się należy. Ale na umowę zlecenie nie jest się _zatrudnionym_
    :(
    A co w przypadku, gdy zlecenie mimo choroby będzie wykonane w całości? Ma
    dostać kasę i za zlecenie i za pobyt w szpitalu?
    pzdr
    Kasia

  • 3. Data: 2003-06-23 10:03:32
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > wynagrodzenia.
    >
    > 1. Czy należy mu się jakieś wynagrodzenie za czas pobytu w szpitalu?

    Umowa zlecenie jest umową cywilno-prawną.Wynagrodzenie należy się ze stosunku
    pracy. Chyba ,że w umowie zlecenie ma napisane że zleceniodawca mu zapłaci za
    pobyt w szpitalu.Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2003-06-25 17:03:24
    Od: "Marcin \"Grzybek\"" <i...@r...invalid>

    s...@p...onet.pl wrote:

    > Umowa zlecenie jest umową cywilno-prawną.Wynagrodzenie należy się ze stosunku
    > pracy. Chyba ,że w umowie zlecenie ma napisane że zleceniodawca mu zapłaci za
    > pobyt w szpitalu.Pozdrawiam.

    A co w przypadku umów-zleceń od których jest opłacany ZUS i inne
    składki?

    NP: My Dying Bride - "Meisterwerk II"

    --
    Mother north - united we stand, together we walk
    Phantom north - I'll be there when you hunt them down...

  • 5. Data: 2003-06-26 08:29:31
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>

    Użytkownik "Marcin "Grzybek"" <i...@r...invalid> napisał w wiadomości
    l.in.man...

    > A co w przypadku umów-zleceń od których jest opłacany ZUS i inne
    > składki?

    Wg mnie z samego faktu oplacania skladek nie wynika, ze zleceniodawca
    powinien dostac cos za pobyt w szpitalu. Moze z ZUS-u, jezeli odpowiednio
    dlugo oplacal skladke na ubezpieczenie chorobowe?
    A co w przypadku, gdy mimo iz bedzie w szpitalu wykona cale zlecenie? Ma
    dostac kase od zleceniodawcy i za wykonane zlecenie i dodatkowo za pobyt w
    szpitalu?
    pzdr
    Kasia

  • 6. Data: 2003-06-26 09:34:59
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>

    Użytkownik "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl> napisał w
    wiadomości news:bdeask$o9h$1@druid.ceti.pl...
> [...]
    > powinien dostac cos za pobyt w szpitalu. Moze z ZUS-u, jezeli odpowiednio
    > dlugo oplacal skladke na ubezpieczenie chorobowe?
    Oczywiscie, ze zleceniobiorca!!!!!! :)

    > A co w przypadku, gdy mimo iz bedzie w szpitalu wykona cale zlecenie? Ma
    > dostac kase od zleceniodawcy i za wykonane zlecenie i dodatkowo za pobyt w
    > szpitalu?

    Kasia