PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak to zrobic ?

  • 1. Data: 2003-06-23 07:55:09
    Temat: Jak to zrobic ?
    Od: "Blue" <b...@N...gazeta.pl>

    Czesc
    Problem wyglada tak, chcialbym pracowac dla kogos przypuszczalnie na umowe o
    dzielo, praca wyglada tak, ze pracodawca zleca napisanie okreslonego
    programu nastepnie placi mi przelewem... Jakich dokumentow potrzeboje zeby
    bylo jak najmniej papieru a mimo to legalnie.Ja z pracodawca sie praktycznie
    niewiduje,dostaje zlecenie na email, pieniedzace na konto tak to mniej
    wiecej bedzie wygladalo. Chodzi mi o roliczenia sie z podatku itd...
    BlueIce

  • 2. Data: 2003-06-23 10:05:37
    Temat: Re: Jak to zrobic ?
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>

    Użytkownik "Blue" <b...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > niewiduje,dostaje zlecenie na email, pieniedzace na konto tak to mniej
    > wiecej bedzie wygladalo. Chodzi mi o roliczenia sie z podatku itd...

    Umowę można przesłać pocztą tracyjną. I tyle. Na koniec roku odpowiedni pit
    też możesz dostać pocztą i wystarczy.
    Kasia
    PS: zakładam, że żadnych ubezpieczeń nie będzie!

  • 3. Data: 2003-06-23 19:20:24
    Od: "Bajcik" <b...@N...gazeta.pl>

    > Umowę można przesłać pocztą tracyjną. I tyle. Na koniec roku odpowiedni pit
    > też możesz dostać pocztą i wystarczy.
    > Kasia
    > PS: zakładam, że żadnych ubezpieczeń nie będzie!

    Gdzie moge znalezc wzory takich umow ? Czy pracodawca niemoze placic podatku
    za mnie a mnie przesylac pieniedzy netto ? Jakich dokumentow potrzeboje
    wtedy?
    BlueIce

  • 4. Data: 2003-06-23 22:26:24
    Od: "Marcin J. Manowiecki" <m...@g...pl>

    Witam!

    bylem zatrudniony kiedys na umowe o dzielo. Wygladalo to w ten sposob, ze
    pracodawca w umowie przeniosl obowiazek zaplacenia skladki podatku
    dochodowego na pracownika - w tym wypadku mnie.
    No i tutaj sie zaczal problem, bo dowiadywalem sie w US jak to zrobic. Jest
    jakis przepis, ze po przelewie pieniedzy trzeba to zglosic (tzn. zlozyc
    odpowiedni PIT) do 20 dnia kolejnego miesiaca.
    Ostatecznie wygladalo to w taki sposob, ze pani z US poradzila, aby wypelnic
    zeznanie roczne (PIT-37), ale w rubryce "pobrane zaliczki na podatek" wpisac
    kwote 0.
    Takze tak to sie w moim przypadku odbylo.

    Jedno jest pewne to pracodawca powinien zalatwiac tego typu sprawy i pozniej
    przeslac kopie pitu, na podstawie ktorego wypelnia sie zeznania roczne.
    Ja sluze pomoca co i jak wypelnialem w moim tegorocznym zeznaniu, ale mysle,
    ze warto sie dowiedziec wszystkiego w Urzedzie Skarbowym i znalezc
    rozwiazanie.

    Pozdrawiam

    Marcin Manowiecki

  • 5. Data: 2003-06-24 06:59:55
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>

    Użytkownik "Bajcik" <b...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Gdzie moge znalezc wzory takich umow ? Czy pracodawca niemoze placic
    podatku
    > za mnie a mnie przesylac pieniedzy netto ? Jakich dokumentow potrzeboje
    > wtedy?

    To na pracodawcy ciąży obowiązek pobrania od Ciebie podatku i wpłacenia go
    do US. Tobie przesyła tylko kwotę netto i na koniec roku dostaniesz
    odpowiedni pit, żeby rozliczyć się za cały rok. Być może tak jak Ci Marcin
    napisał, można ten obowiązek przenieść na podatnika, ale ja się osobiście z
    czymś takim nie spotkałam.
    Po zakończeniu umowy o dzieło, tzn. po wykonaniu dzieła powinieneś wystawić
    zlecającemu rachunek i na jego podstawie nastąpi wypłata (przelew). Wzory
    umów i rachunków były kiedyś na www.infor.pl po lewej stronie na dole, ale
    bez rachunków :(
    pzdr
    Kasia