PracaGrupypl.praca.dyskusjeUmowa na 3 lata

  • 11. Data: 2008-03-07 09:43:05
    Temat: Re: Umowa na 3 lata
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    entroper wrote:
    > Użytkownik "Etanol" <X...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Raczej robisz coś za darmo w byłym miejscu pracy, przychodząc tam dobrowolnie
    > i nie podlegając żadnej ochronie :)

    Nie rozumiem watkoczyncy. Znaczy sie on czekal w milczeniu na
    zakonczenie umowy, a teraz czeka w milczeniu, co bedzie dalej, a pyta
    sie na grupach?

    Jak sie ma umowe na czas okreslony, ktora jest wykreceniem sie od umowy
    na czas nieokreslony, a nie uzasadniona okolicznosciami rzeczywista
    umowa na czas okreslony (na przyklad okreslony projekt typu wybudowanie
    obiektu), to juz na miesiac czy dwa przed jej zakonczeniem nalezy
    odpowiednia osobe zagadnac: "mam umowe na czas okreslony, konczy mi sie
    niedlugo, chcialbym porozmawiac o mojej przyszlosci w tym miejscu pracy,
    czy moge oczekiwac kolejnej umowy, czy mam zaczac szukac?"

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl - Nowa Zelandia
    http://blog.pasnik.pl

  • 12. Data: 2008-03-07 12:14:47
    Od: Herakles <h...@b...pl>

    Adam Płaszczyca wrote:

    > Ależ skąd. Nalezy napisać, że w związku z brakiem umowy o pracę
    > rozumiesz, że pracodawca zatrudnia Cię na wczesniej wynegocjowanych
    > warunkach, to jest:
    > - umowa na czas nieokreślony,
    > - wynagrodzenie 10 000zł miesięcznie netto
    > - w ramach stanowiska otrzymujesz do dyspozycji samochód służbowy bez
    > limitu przejechanych kilometrów

    ale z tego co napisał wynika, że on chce tam pracować. A jak tak napisze to
    go wypieprzą, bo uznają, że jest niebezpieczny.

  • 13. Data: 2008-03-07 12:15:38
    Od: Herakles <h...@b...pl>

    WAM wrote:

    > Jestes sportowcem? :)
    >
    > WAM

    Nie księgowa przesłała mailem, a prezes "akurat przypadkiem" wpadł do firmy,
    i podpisał.

  • 14. Data: 2008-03-07 16:31:33
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Immona" <c...@n...gmailu> napisał w wiadomości

    > Nie rozumiem watkoczyncy. Znaczy sie on czekal w milczeniu na
    > zakonczenie umowy, a teraz czeka w milczeniu, co bedzie dalej, a pyta
    > sie na grupach?

    Wygląda na to, że bardzo chce tam pracować. Pracodawca tego na pewno nie
    przeoczy - być może wywołał tę sytuację celowo, żeby sprawdzić determinację
    zawodnika :) Bo niestety, w polskich warunkach wszelkie negocjacje mogą się
    rozpocząć tylko wtedy, gdy pracownik jest na tyle zdeterminowany, by pracę
    rzucić (czyli za późno). W tym przypadku wystarczyłoby nie pojawić się w pracy
    a na ewentualne telefoniczne zapytanie odpowiedzieć "ale jakiej pracy ?" i
    wtedy albo umowa by się szybko odnalazła albo człowiek by wiedział na czym
    stoi. A tak będzie chodził za umową przez miesiąc, pracując za nieokreślone
    pieniądze lub za darmo, po czym wreszcie jakąś umowę dostanie, a ten miesiąc
    będzie "nauczką". Pracodawca zarobi a klient będzie odtąd potulny jak baranek.
    Bez przerwy ktoś tu opowiada podobne historie i tylko się nóż w kieszeni
    otwiera...

    e.

  • 15. Data: 2008-03-08 01:32:49
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Fri, 07 Mar 2008 13:14:47 +0100, Herakles <h...@b...pl>
    wrote:

    >ale z tego co napisał wynika, że on chce tam pracować. A jak tak napisze to
    >go wypieprzą, bo uznają, że jest niebezpieczny.

    Najpierw zapłacą za pare miesięcy :D
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 16. Data: 2008-03-08 12:11:05
    Od: lsg25 <l...@g...pl>

    Etanol pisze:
    > Witam.
    > Z dniem 29 lutego skończyła mi się umowa o pracę.
    > pracodawca zwleka z przedłużeniem umowy,
    > ciągle słyszę że już gotowa tylko prezes musi podpisać itp...
    > Więc jaki mają termin aby przestawić mi nową umowę?
    > I czy po zakończeniu starej nie powinni wypłacić za
    > niewykorzystany urlop?

    Witam,
    Jak nie powiedzieli nie przychodz juz, to znaczy, ze nadal pracujesz na
    tych samych warunkach. Chyba, ze w nowej umowie bedzie inaczej.
    Tak przynajmniej mi tlumaczono w kadrach.

    Pozdro

  • 17. Data: 2008-03-09 16:08:16
    Od: Etanol <X...@p...fm>

    Immona pisze:

    > Nie rozumiem watkoczyncy. Znaczy sie on czekal w milczeniu na
    > zakonczenie umowy, a teraz czeka w milczeniu, co bedzie dalej, a pyta
    > sie na grupach?

    Wyjaśnię wszystko, pracuje w terenie a do siedziby firmy mam daleko
    więc nie byłem tam ponad pół roku. Na 2 tygodnie przed końcem umowy
    zakomunikowałem to kierownikowi i poprosiłem aby przyjechał
    do mnie ustalić warunki pracy. Co jakiś czas telefonuje
    i ciągle dostaje informacje że jest w przygotowaniu.
    Jeśli by mieli nie przedłużać to kazali by najpierw wykorzystać urlop/

    E.

  • 18. Data: 2008-03-09 20:54:20
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Sat, 08 Mar 2008 13:11:05 +0100, lsg25 <l...@g...pl> wrote:

    >Witam,
    >Jak nie powiedzieli nie przychodz juz, to znaczy, ze nadal pracujesz na
    >tych samych warunkach. Chyba, ze w nowej umowie bedzie inaczej.
    >Tak przynajmniej mi tlumaczono w kadrach.

    Kłamali.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 19. Data: 2008-03-10 06:25:27
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Adam Płaszczyca napisał(a):

    > Kłamali.

    Faktycznie przepis prawa dokładnie tak nie stanowi, ale jest wiele
    orzeczeń sądu, które właśnie w ten sposób taką sytuację interpretują,
    niekiedy dodając jeszcze, że zawarta umowa jest umową na czas nieokreślony.

    Czyli: idąc do sądu z wnioskiem o ustalenie istnienia stosunku pracy
    mamy bardzo poważne szanse, aby sąd uznał, że pracując już bez umowy,
    pracowaliśmy na takich warunkach, jak przed jej zakończeniem, a nie na
    warunkach gorszych, albo lepszych.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 20. Data: 2008-03-10 23:24:46
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 09 Mar 2008 17:08:16 +0100, Etanol <X...@p...fm> wrote:

    >Jeśli by mieli nie przedłużać to kazali by najpierw wykorzystać urlop/
    A to twierdzenie na jakiej podstawie opracowales?

    WAM
    --
    www.wakacje2008.info