PracaGrupypl.praca.dyskusje › Technik - Informatyk, a przyszloszc?

  • 1. Data: 2002-05-03 18:10:56
    Temat: Technik - Informatyk, a przyszloszc?
    Od: "Jakub" <j...@N...poczta.gazeta.pl>

    Witajcie. Jestem uczniem ktora zapewni mi tyt. technika informatyka. Czy ktos
    ukonczyl taka szkole? Jesli tak to czy dala mu zawod i jak to ocenia. Czy
    "specjalizacje" daja co kolwiek. Zastanawiam sie czy to nie bedzie stracony czas i
    pieniadze...

  • 2. Data: 2002-05-03 18:12:51
    Temat: Re: Technik - Informatyk, a przyszloszc?
    Od: "Jakub Peter" <j...@N...poczta.gazeta.pl>

    hahahahahahaha...

    mam problem z wyswietlaniem stron gazety.pl

  • 3. Data: 2002-05-04 18:29:25
    Od: "Paweł Pałasz" <p...@p...onet.pl>

    Ważniejsze jest doświadczenie i to co umiesz , to co już zrobiłeś i jak
    sobie radzisz z nowymi rzeczami. Ale przede wszystkim doświadczenie!! Ja
    jestem po PW i jeszcze nikt mnie nie spytał żebym pokazał dyplom.

    Pozdrawiam

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 4. Data: 2002-05-04 19:24:56
    Od: "Jakub Peter" <j...@N...poczta.gazeta.pl>

    > Ważniejsze jest doświadczenie i to co umiesz , to co już zrobiłeś i jak
    > sobie radzisz z nowymi rzeczami. Ale przede wszystkim doświadczenie!!

    No wlasnie doswiadzenie, ktorego jak narazie nie mam,
    a pracodawcy nie bardzo bedzie zalezalo na zatrudnieniu i przyuczeniu.

    Pozdrawiam
    JP

  • 5. Data: 2002-05-04 22:36:44
    Od: "Hubert K. Kobierzewski" <info@remove_me.done-polska.pl>

    Użytkownik "Jakub Peter" <j...@N...poczta.gazeta.pl> napisał
    w wiadomości news:ab1ci8$36n$1@news.gazeta.pl...
    > No wlasnie doswiadzenie, ktorego jak narazie nie mam,
    > a pracodawcy nie bardzo bedzie zalezalo na zatrudnieniu i
    przyuczeniu.

    Chwytaj sie wszystkiego. A najlepiej jakichs projektow "darmowych",
    ktore sa publicznie widoczne.

    --
    Best Regards,
    Hubert K. Kobierzewski

    mailto:Hubert.Kobierzewski[malpa]done-polska.pl

  • 6. Data: 2002-05-05 07:24:56
    Od: "ewelina" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik Jakub <j...@N...poczta.gazeta.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:aaujrg$j58$...@n...gazeta.pl...
> [...]
    stracony czas i pieniadze...

    > Pozdrawiam
    > CZEŚĆ JA RÓWNIEŻ JESTEM UCZENNICĄ POLICEALNEGO STUDIUM INFORMATYCZNEGO ,
    PO KTÓRYM UZYSKAM TYTUŁ TECHNIKA INFORMATYKA , ALE PRAWDĘ MÓWIĄC NIE JESTEM
    PEWNA CZY W MOIM WOJEWÓDZTWIE ZNAJDĘ PRACĘ W SWOIM ZAWODZIE, ALE ZAWSZE
    WARTO COŚ ROBIĆ I MIEĆ NADZIEJĘ!!! POZDRAWIAM...
    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 7. Data: 2002-05-05 10:46:22
    Od: "Wrangler" <a...@i...pl>

> [...]
    > PEWNA CZY W MOIM WOJEWÓDZTWIE ZNAJDĘ PRACĘ W SWOIM ZAWODZIE, ALE ZAWSZE
    > WARTO COŚ ROBIĆ I MIEĆ NADZIEJĘ!!! POZDRAWIAM...

    I to się nazywa zdrowe podejście !!!!!!

    Wrangler

  • 8. Data: 2002-05-05 12:44:39
    Od: "RED BARON" <r...@g...pl>

    Jakub napisał:
    *************
[...]

    **************

    Ja skonczylem. Co mi to dalo ? Owszem zaraz po szkole mialem dosc
    dobre pojecie o wielu programach i systemach choc powiem szczerze
    ze wiecej wiem o komputerach z zycia prywatnego niz ze szkoly.
    Choc oczywiscie w domu nie uczysz sie z wlasnej woli SQLa bo i po
    co :)

    Taka szkola troche cie "otrzaska" jesli wczesniej na komputerach
    sie w ogole nie znales. Uwazam ze warto ja konczyc jesli nie ma
    sie sily/ochoty/mozliwosci isc na studia. Ale czy bedzie potem
    praca - to juz inna bajka. Zaraz po szkole pracowalem jako
    informatyk w banku, potem mnie sciagneli do wojska i tam tez
    bylem wykorzystywany jako informatyk tylko ze juz za darmo. Potem
    chcialem sie dostac do Strazy Granicznej ale dano mi do
    zrozumienia ze tam to tylko przez znajomosci i to duze. Teraz
    minal juz rok jak jestem na bezrobiociu, w moim regionie pracy
    ZERO ! Oferta jaka mozna spotkac to praca w sklepie za 500
    zlotych, nic wiecej.

    Tak patrzac po mojej rodzinie (Lublin, Swidnik) widze ze prace
    mozna tu zdobyc TYLKO dzieki znajomosciom, TYLKO. Moje kuzynki
    (obie po studiach) juz rok pracy nie maja. Jak sie dobrze
    zastanowic to z 70% moich znajomych nie ma pracy albo ma kiepska.

    Z tego co ja sie nauczylem to wiem ze DZIS studia nie daja nic,
    zupelnie nic. Cholera mam nawet kolege prawnika z doswiadczeniem
    ktory pracy znalezc nie moze w Warszawie ! Nie ma facet kontaktow
    i przez to lezy.

    Tak naprawde nie liczy sie wyksztalcenie - licza sie kontakty.
    Przyklad mojej siory, magister historii a gdzie pracuje ? W
    najwiekszej w Polsce firmie meblowej jako manager, studia tu nie
    mialy zadnego znaczenia - prace zalatwil jej kumpel. Wiem jak ona
    pracuje i twierdze ze taka prace moglby wykonywac praktycznie
    kazdy czlowiek, to w wiekszosci dzwonienie do ludzi ale ona za to
    dostaje prawie 3 tysiace. To ze ma magistra nie ma zadnego
    znaczenia.

    Moze to ulegnie zmianie, moze wyksztalcenie zacznie sie liczyc
    ale na to potrzeba ze 20 lat. Nie wiem wiec czy jest sens teraz
    robic studia i tracic na nie mnostwo kasy i czasu.

    Ja jade do Anglii i mam wszystko w dupie. Choc musze przyznac ze
    wcale nie chce wyjezdzac z Polski. Musze.

    RED BARON
    r...@g...pl
    Ziemia jest pieklem innej planety

  • 9. Data: 2002-05-08 19:47:07
    Od: "Jakub" <j...@p...gazeta.pl>

    > Ja jade do Anglii i mam wszystko w dupie. Choc musze przyznac ze
    > wcale nie chce wyjezdzac z Polski. Musze.

    No właśnie, ale w Anglii na DOBRĄ pracę też nie ma co liczyć (ale jest),
    o ile się nie ma znajomości (jak w Polsce). Tam to najchętniej chcą do
    pracy, którą Angolom "nie wypada" wykonywać. Aby dostać coś
    konkretnego to trzeba być po studiach, zdolnym, pracowitym itp. Jednak
    zwykły kliner za godzinę dostaje 10 funtów, oszczędzi trochę i może
    po jakimś czasie uzbierać nawet na mieszkanie w Polsce, na które tu musiał
    by wziąć kredyt i spłacać i spłacać...

    J.P.

  • 10. Data: 2002-05-08 19:59:37
    Od: "Jakub" <j...@p...gazeta.pl>

    > Chwytaj sie wszystkiego. A najlepiej jakichs projektow "darmowych",
    > ktore sa publicznie widoczne.

    ...ale czy to wystarczy? Oczywiście dobrym pracodawcom to, że wykonałem to i
    brałem udział w tym, może zainteresuję, ale... dobrych pracodawców jest
    bardzo, bardzo mało. Dla większości liczą się papierki, dyplomy a nie
    umiejętności.

    Czy uczestniczyłeś w "darmowych" projektach? Jeśli tak to opisz co to było i
    co dało(jak możesz;-)

    Pozdrawiam
    JP