-
1. Data: 2005-09-28 16:02:29
Temat: Tajemniczy Klient???
Od: "Kacper W." <a...@o...pl>
Czy ktos z Was miał jakies doswiadczenie z podobnym zjawiskiem?Znalazłem
taką ofertę pracy i jestem ciekaw czy to nie jakas pułapka.Dotyczy badania
rynku ,chyba usług.
Pozdrawiam Kacper W.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
2. Data: 2005-09-28 16:10:29
Temat: Re: Tajemniczy Klient???
Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>
Dnia 28-09-2005 o 18:02:29 Kacper W. <a...@o...pl> napisał:
> Czy ktos z Was miał jakies doswiadczenie z podobnym
> zjawiskiem?Znalazłem
> taką ofertę pracy i jestem ciekaw czy to nie jakas pułapka.Dotyczy
> badania
> rynku ,chyba usług.
Lepsze tłumaczenie: "podstawiony klient" - i teraz to już chyba bardziej
jasne, o co chodzi.
--
The man who doesn't read good books has no advantage over the man who
can't read them.
Mark Twain
-
3. Data: 2005-09-28 16:18:43
Temat: Re: Tajemniczy Klient???
Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>
Dnia 28 Sep 2005 18:02:29 +0200, "Kacper W." <a...@o...pl> wklepał(-a):
> Czy ktos z Was miał jakies doswiadczenie z podobnym zjawiskiem?Znalazłem
>taką ofertę pracy i jestem ciekaw czy to nie jakas pułapka.Dotyczy badania
>rynku ,chyba usług.
Idziesz do jakiejś firmy/instytucji i "grasz" upierdliwego klienta. Potem
zapewne robisz z tego jakiś raport, a firma/instytucja coś poprawia albo i nie.
:)
--
Sławomir Szyszło mailto:s...@p...onet.pl
FAQ pl.comp.bazy-danych http://www.dbf.pl/faq/
FAQ pl.comp.www.nowe-strony http://www.faq-nowe-strony.prv.pl/
-
4. Data: 2005-09-28 16:27:58
Temat: Re: Tajemniczy Klient???
Od: adasiek <p...@p...wp.pl>
Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl> wrote in
news:dhemq3.1gg.1@slaszysz.poczta.onet.pl:
> Dnia 28 Sep 2005 18:02:29 +0200, "Kacper W." <a...@o...pl>
> wklepał(-a):
>
>> Czy ktos z Was miał jakies doswiadczenie z podobnym
>> zjawiskiem?Znalazłem
>>taką ofertę pracy i jestem ciekaw czy to nie jakas pułapka.Dotyczy
>>badania rynku ,chyba usług.
>
> Idziesz do jakiejś firmy/instytucji i "grasz" upierdliwego klienta.
> Potem zapewne robisz z tego jakiś raport, a firma/instytucja coś
> poprawia albo i nie.
a nie jest czasem tak, ze pracownicy poddawanego badaniu oddzialu
traca premie za "obsluge niezgodna ze standardami" i w praktyce
kazdorazowa wizyta takiego Tajemniczego Klienta konczy sie utrata
premii??
adas;
-
5. Data: 2005-09-28 16:31:13
Temat: Re: Tajemniczy Klient???
Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>
Dnia 28-09-2005 o 18:27:58 adasiek <p...@p...wp.pl> napisał:
>> Idziesz do jakiej? firmy/instytucji i "grasz" upierdliwego klienta.
>> Potem zapewne robisz z tego jaki? raport, a firma/instytucja co?
>> poprawia albo i nie.
>
> a nie jest czasem tak, ze pracownicy poddawanego badaniu oddzialu
> traca premie za "obsluge niezgodna ze standardami" i w praktyce
> kazdorazowa wizyta takiego Tajemniczego Klienta konczy sie utrata
> premii??
Niemożliwe, to tylko służy wyciągnięciu wniosków na temat potrzebnych
pracownikom szkoleń, które miałyby im pomóc usunąć pewne dostrzeżone
mankamenty ;)
--
The man who doesn't read good books has no advantage over the man who
can't read them.
Mark Twain
-
6. Data: 2005-09-28 16:55:59
Temat: Re: Tajemniczy Klient???
Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>
Dnia Wed, 28 Sep 2005 16:27:58 +0000 (UTC), adasiek <p...@p...wp.pl>
wklepał(-a):
>a nie jest czasem tak, ze pracownicy poddawanego badaniu oddzialu
>traca premie za "obsluge niezgodna ze standardami" i w praktyce
>kazdorazowa wizyta takiego Tajemniczego Klienta konczy sie utrata
>premii??
To już zależy od tego, jakie decyzje firma podejmuje w celu poprawienia jakości
obsługi.
--
Sławomir Szyszło mailto:s...@p...onet.pl
FAQ pl.comp.bazy-danych http://www.dbf.pl/faq/
FAQ pl.comp.www.nowe-strony http://www.faq-nowe-strony.prv.pl/
-
7. Data: 2005-09-28 17:33:53
Temat: Re: Tajemniczy Klient???
Od: "Kacper W." <a...@o...pl>
No dobra ale czy ktos z Was robił kiedys cos takiego ewentualnie słyszał
jakies opinie .Np jak wyglada wynagrodzeieczy praca jest ciezka itp.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
8. Data: 2005-09-28 18:29:32
Temat: Re: Tajemniczy Klient???
Od: "ewela" <e...@o...pl>
> zgłoś się to może dowiesz się o co chodzi, oczywiście podziel się z
grupowiczami informacją na temat rzekomego tejemniczego klienta:)
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
9. Data: 2005-09-29 07:06:58
Temat: Re: Tajemniczy Klient???
Od: "Aga" <a...@w...pl>
badałam w ten sposób obsługę z sieci sprzedaży pwenych usług.
W scenarriuszu masz napisane jak masz sie zachować (niekoniecznie trzeba być
upierdliwym) i jak powinna reagować na twoje zadanie obsługa.
Po badaniu robisz raropt, wysyłasz razem z materialami, które od nich
dostałeś (też mają powiedziane co mają ci dać) i już.
Stawki są za zbadanie punktu potwierdzone raportem i wizytowką (jka jej nie
dostaniesz piszesz o tym w raporcie, starasz sie dowiedzieć, o imię
obsługującej Cię osoby)
bardzo istotna jets w tym "zajęciu" DYSKRECJA ankietera. Nie powinien paplać
znajomym, co bada i jak.
Całkim fajne badanie.
aga
Użytkownik "Kacper W." <a...@o...pl> napisał w wiadomości
news:308b.00002195.433ad400@newsgate.onet.pl...
> No dobra ale czy ktos z Was robił kiedys cos takiego ewentualnie słyszał
> jakies opinie .Np jak wyglada wynagrodzeieczy praca jest ciezka itp.
>
>
> --
> Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
10. Data: 2005-09-29 07:58:34
Temat: Re: Tajemniczy Klient???
Od: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@spamu_ci_u_nas_dostatek.op.pl>
Użytkownik "adasiek" <p...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
news:Xns96DFBBBEF5926adasiek.podolany.net@127.0.0.1.
..
> Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl> wrote in
> news:dhemq3.1gg.1@slaszysz.poczta.onet.pl:
>
> > Dnia 28 Sep 2005 18:02:29 +0200, "Kacper W." <a...@o...pl>
> > wklepał(-a):
> >
> >> Czy ktos z Was miał jakies doswiadczenie z podobnym
> >> zjawiskiem?Znalazłem
> >>taką ofertę pracy i jestem ciekaw czy to nie jakas pułapka.Dotyczy
> >>badania rynku ,chyba usług.
Polega to na przeprowadzeniu z pracownikami sprzedaży/obsługi klienta
strukturalnycnh wywiadów (rozmów wg zadeklarowanych scenariuszy) a następnie
ocenie pracowników sprzedaży wg zadeklarowanych ocen.
Przykładowe elementy podlegające ocenie:
- wygląd,
- umiejętności komunikacyjne,
- umiejętność prowadzenia rozmów z klientami,
- znajomość produktu,
- zgodność obsługi ze standardami firmy,
- działania, jakie sprzedawca dokonuje przy okazji obsługi (np. wpisanie
klienta do systemu CRM, uzyskanie zgody na przetwarzanie danych osobowych, w
przypadku salonu samochodów - sprawdzenie ważności prawa jazdy przed jazdą
próbną, w salonie kosmetycznym, choć te badają innymi metodami na ogół, -
zaoferowanie klientowi dodatkowych giftów w postaci kosmetyków),
- etc.
Skale oceny też mogą różne, począwszy od punktowej (np. od 1 do 5) poprzez
opisowe, mieszane: punktowo - opisowe etc.
Badania "mystery shopping" preferują najczęściej różnorakie sieci - trafiki,
punkty serwisowe, autoryzowane punkty obsługi np. sieci komórkowych.
Pewna szacowna polska sieć, sprzedająca wykładziny i dywany, do perfekcji
opanowała strukturę takiego badania i prowadzi je cyklicznie z żelazną
konsekwencją. Swoją drogą niezwykle ciekawa jest lektura takiego badania,
tj. mnogość kryteriów oceny, jakim podlegają pracownicy, sposoby oceniania,
agregacji danych etc.
> a nie jest czasem tak, ze pracownicy poddawanego badaniu oddzialu
> traca premie za "obsluge niezgodna ze standardami" i w praktyce
> kazdorazowa wizyta takiego Tajemniczego Klienta konczy sie utrata
> premii??
A w jaki sposób obcięcie premii wpłynie na polepszenie jakości obsługi?
I jeśli raport z jednego badania (1 pracownika) zajmuje kilkadziesiąt stron,
to czy nie jest to zbyt duża rozrzutność czasu i pieniędzy? W końcu premie
można obcinać tańszymi sposobami.
Efekt ujemny, odczuwany przez pracownika, oczywiście może wystąpić.
Najczęściej - przy podziale pracowników na kategorie: "nie
szkolić/nagrodzić", "nie szkolić/wyróżnić", "szkolić z [temat]", "przesunąć
do działu [dział]", "nie szkolić/zwolnić". Ale w rozsądnie zaprojektowanym
badaniu tego typu wnioski wysnuwa się na koniec całego cyklu oceny i
uwzględniając oceny ze wszystkich periodów (np. 13 ocen w skali roku) i
śledząc ich trend (czy następuje poprawa).
Jednorazowe badanie, to chyba oczywiste, licha próba reprezentatywna, by
można było na jej podstawie wyciągać radykalne wnioski.
Istnieją też inne metody, nie wykorzystujące skal dyskretnych, których
wynikiem są dane nie podlegające agregacji. Są to metody badania
szczególnych odstępstw od określonego średniego standardu obsługi. O tym
kiedy indziej, bo to zupełnie inna bajka.
pozdr.
m.
> adas;