PracaGrupypl.praca.dyskusje › Serdeczna prośba o ocenę CV

  • 11. Data: 2005-11-29 20:10:47
    Temat: Re: Serdeczna prośba o ocenę CV
    Od: "Konrad Zach" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Jakub Mysiorek" <c...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:dmg4vf$s3e$1@news.onet.pl...

    > Proszę więc o zopiniowanie CV które przygotowałem. Bardzo mi na tym
    > zależy.

    Witaj

    Byki :

    1. TQM - Total Quality Menagment ( Management )
    2. nie wiem ale wg. mnie pisanie wszędzie Firmy z dużej literki jest
    przesadą:) Ale może się myle i takie są trendy:):)
    3. Do moich wcześniejszych zadań doszła koordynacja pracy zespołu
    informatyków obsługujących system informatyczny w Firmie. ( a nie ładniej :
    zakres moich obowiązków poszerzył się o .... ? )
    4. Firma którą prowadziłem zajmowała się dostarczaniem różnorakich usług,
    głównie w zakresie obsługi i konserwacji komputerów, ale także porządkowych
    i biurowych. Firma zatrudniała kilku pracowników. ( przecinek przed KTÓRĄ ,
    może warto zamienić różnorakich na różnego rodzaju ? )

    A poza tym może warto raz jeszcze umieścić swoje CV w bardziej przyswajalnej
    formie ?:)

    pozdrawiam,

    Konrad

  • 12. Data: 2005-11-29 23:25:25
    Od: "PiotrG" <p...@s...com.pl>

    Uczestnicze czesto w rekrutacjach jako "weryfikacja merytoryczna" (branza
    IT), a wiec dodam swoje 3 grosze.

    0. Zobacz, co wyswietla sie w tytule strony ;-))))
    1. HTML z Worda powala z nog ;-) - ale o tym tez juz bylo
    2. Forma graficzna sprawia wrazenie lekkiego "balaganu", np. w naglowkach
    doswiadczenia zawodowego tekst jest "rozstrzelony" - w dodatku
    nierownomiernie (a moze to tylko u mnie sie tak wyswietla???)
    3. Kilka bledow stylistycznych i interpunkcyjnych (przedmowcy to juz
    opisali)
    4. Piszesz o administracji Novell NetWare - ktore wersje (bo jesli znasz
    tylko 2.x lub 3.x, to z 5 lub 6 bedziesz mial spory problem ;-) )
    5. Brak informacji o stopniu zaawansowania w jezyku obcym
    6. Masz prawo jazdy kat. B - moja mama tez ma, ale nie jezdzi juz ponad 20
    lat. Myslisz, ze jest dobrym kierowca? IMHO przydalo by sie info o tym, czy
    i ile jezdzisz.

    To tak na szybko (sorry za chaos).

    PiotrG

  • 13. Data: 2005-11-30 00:03:40
    Od: "Jakub Mysiorek" <c...@o...pl>

    [cut]

    Dokładnie tak! Pracuję 'w branży' już 10 lat. Programowaniem,
    komputerami, informatyką, łacznością cyfrową itp. interesuję się i zajmuję
    od lat 20-tu. Zaczynałem od komputerów 8-mio bitowych (dzięki moim hojnym
    rodzicom moja pierwsza 'maszyna' miała aż 128KB pamięci :) ). I uważam, że
    jak najbardziej mogę sobie pozwolić na kliknięcie 'Zapisz jako' w Wordzie i
    umieszczenie tak utworzonego pliku html w sieci. I będę obstawał przy tym,
    że hańby mi to nie przynosi. Czasy się zmieniły. Kiedyś kodowałem w
    assemblerze, potem (jak widać w moim CV) zacząłem używać języków 4GL i nikt
    nie miał do mnie pretensji, że plik wynikowy jest 'jakiś duży'.
    Najważniejsze, że działał zgodnie z założeniami a nawet najsłabszy dostępny
    na rynku hardware radził sobie z zaprogramowanym zadaniem w ułamku sekundy.
    Jestem praktykiem. Mogę napisać makrowirusa kompilowanego w assembler,
    którego kilka kopii może wcisnąć się w jednym sektorze przeciętnego dysku.
    Ale po co? W tym samym czasie stworzę kilka praktycznych aplikacji
    bazodanowych w językach wyższego poziomu. [dla zainteresowanych kontynuacja
    poniżej]

> [...]
    > do nich, jest właśnie generowanie HTML z Worda. Jeśli bardzo się Autorowi
    > śpieszyło - mógł "wydrukować" ten dokument do PDF-a jakimś darmowym
    > generatorem i zamieścić link do takiego dokumentu. Jeśli zaś koniecznie
    > chciał mieć HTML a śpieszyło mu się kapkę mniej - to wyczyszczenie
    > wszystkich wordowych śmieci (i zmniejszenie przy okazji objętości
    > dokumentu trzykrotnie) zajmuje przy tak prostym dokumencie circa about 2
    > minuty.
    >
    > A tak, umieścił w Sieci coś, co chluby mu nie przynosi. A jeśli przeczyta

    Dziękuję za Twoją opinię. Poważnie zastanawiałem się nad tym co
    napisałeś. Dzisiaj, w ciągu dnia (bo teraz już szykuję się do snu), zmienię
    formę prezentowanej strony. Wraz z tą zmianą na stronie znajdzie się też
    nowa wersja CV zmieniona zgodnie z wcześniejszymi sugestiami grupowiczów.
    Jednak będąc 'zawodowym informatykiem' oraz wieloletnim praktykiem w tej
    dziedzinie nie zgodzę się z Twoim podejściem do tematu. Wynika to z mojego
    ogólnego podejścia do zagadnień informatyki. W dużym uproszczeniu ujmę to
    tak: jeżeli zadbałbym o to, żeby mój dokument html oczyścić i zmiejszyć (jak
    sam napisałeś trzykrotnie), to nawet użytkownik modemu będzie wczytywał moją
    stronę o 0,5 sekundy dłużej! W tej sytuacji, dodatkowo biorąc pod uwagę
    'jednorazowość' tak utworzonego dokumentu, nie ma potrzeby przywiązywania
    specjalnej uwagi do optymalizacji kodu :) Uśmiecham się, bo optymalizowanie
    strony tekstowej zawierającej 3885 znaków wydaje się dla mnie śmieszne. W
    swojej karierze miałem przyjemność współpracować w tworzeniu aplikacji która
    miała około 20 milionów linii kodu.
    Za dnia umieszczę na stronie poprawione już CV w formacie PDF. Warto
    jednak zauważyć, biorąc pod uwagę Twoją dbałość o optymalizcję pliku html,
    że proponowany przez Ciebie dokument PDF będzie około 5 razy cięższy niż
    aktualnie umieszczona na serwerze strona. Twoje sugestie wydają się więc co
    nieco sprzeczne.

    Pozdrawiam serdecznie,

    Jakub

  • 14. Data: 2005-11-30 00:10:12
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Jakub Mysiorek napisał(a):
> [...]
    > aktualnie umieszczona na serwerze strona. Twoje sugestie wydają się więc co
    A ja sie przylacze do zdan krytykow - tu nie chodzi o "ciezkosc"
    dokumentu a po prostu o pewne podejscie. Mozna wywiesic na przystanku,
    napisane odreczne, niedbale, na porwanej kartce, a mozna to samo
    ogloszenie napisac na kompie i wydrukowac.

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 15. Data: 2005-11-30 00:12:47
    Od: "Jakub Mysiorek" <c...@o...pl>

    Użytkownik "PiotrG" <p...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    > Uczestnicze czesto w rekrutacjach jako "weryfikacja merytoryczna" (branza
    > IT), a wiec dodam swoje 3 grosze.
    >
    > 0. Zobacz, co wyswietla sie w tytule strony ;-))))

    Strona założona 'na chybcika' w celach oceny merytorycznej trści CV. Ale
    poprawię.

    > 1. HTML z Worda powala z nog ;-) - ale o tym tez juz bylo

    Patrz post 'wyżej' :)

    > 2. Forma graficzna sprawia wrazenie lekkiego "balaganu", np. w naglowkach
    > doswiadczenia zawodowego tekst jest "rozstrzelony" - w dodatku
    > nierownomiernie (a moze to tylko u mnie sie tak wyswietla???)

    Poprawię za dnia, razem z nową wersją CV.

> [...]
    > lat. Myslisz, ze jest dobrym kierowca? IMHO przydalo by sie info o tym,

    Dziękuję za uwagi.

    > PiotrG

    Pozdrawiam,

    Jakub

  • 16. Data: 2005-11-30 00:14:42
    Od: "Jakub Mysiorek" <c...@o...pl>

    Użytkownik "badzio" <b...@n...epf.pl> napisał w
    wiadomości news:dmiqn4$1fqi$1@node3.news.atman.pl...
> [...]
    > a po prostu o pewne podejscie. Mozna wywiesic na przystanku, napisane
    > odreczne, niedbale, na porwanej kartce, a mozna to samo ogloszenie napisac

    Pod naporem druzgocącej krytyki poprawię za dnia :)

    Dzięki za zainteraowanie i pozdrawiam,

    Jakub

  • 17. Data: 2005-11-30 08:30:01
    Od: Mariusz 'BB' Trojanowski <m...@a...in.sig>

    Dnia 2005-11-30 01:03, Jakub Mysiorek napisał(a) :

> [...]
    > aktualnie umieszczona na serwerze strona. Twoje sugestie wydają się więc co

    Widzisz, to nie jest nawet kwestia optymalizacji kodu, transmisji itepe.
    To, jak już napisałem, kwestia z rodzaju "real programmers don't..."

    Ale gratuluję racjonalnego podejścia do tematu, w odróżnieniu od pewnego
    kolegi na grupie, który też prosił o ocenę swojego CV, a potem nawet
    nie raczył odpowiedzieć, bo moja rada mu się chyba nie spodobała (żeby
    chwalenie się przynależnością do pewnego stowarzyszenia zostawił raczej
    na okazje nieoficjalne).

    --
    Pozdrawiam @ Mariusz Trojanowski @@@ slotyzmok @ narod!ru (s <-> z)
    "Dzisiaj człowiek gubi zęby, jutro zaś amerykański dentysta wstawia mu

  • 18. Data: 2005-11-30 11:20:43
    Od: "the_foe" <t...@W...pl>

    Użytkownik "Suracz" <...@...x> napisał w wiadomości

> [...]
    > pokazanie" to bym zapisał w html i pokazał.
    > Po co kopiować, wklejać albo coś dopisywać skoro można poprostu kliknąć 3

    jakby word robil pliki HTML to tez nie mialbym nic przeciwko temu, problem
    jest w tym ze Word robi pliki uzywajace tagow HTML a to jest zasadnicza
    roznica

  • 19. Data: 2005-12-01 16:24:28
    Od: "frania" <f...@o...pl>

    Twoje CV jest nierzeczowo napisane. Powinieneś skupić swą uwagę raczej na
    konkretach, a nie na tak ogólnym przekazie.

  • 20. Data: 2005-12-01 16:46:45
    Od: "Jakub Mysiorek" <c...@o...pl>

    Dziękuję wszystkim za komentarze.

    Poprawioną wersję umieszczę na stronie w dniu jutrzejszym, może ktoś z Was
    będzie miał ochotę porównać :)

    Pozdrawiam,

    Jakub