PracaGrupypl.praca.dyskusje › Sąd nad (byłym) pracodawcą

  • 1. Data: 2002-09-30 18:00:47
    Temat: Sąd nad (byłym) pracodawcą
    Od: "Bear33" <b...@c...pl>

    Pracowałem ponad rok na umowę-zlecenie u jednego pracodawcy i po zakończeniu
    pracy nie otrzymałem potwierdzenia wpłacenia składek do ZUS-u, przez co nie
    mogłem się zarejestrować w Urzędzie Zatrudnienia, a teraz, po kilku
    miesiącach, straciłem prawo do zasiłku. Słyszałem, że pracodawca jest
    zobowiązany do wydania takich zaświadczeń. Wielokrotnie rozmawiałem w tej
    sprawie w Dziale Kadr, ale nie mam nic na piśmie. Mam zamiar podać
    pracodawcę do Sądu Pracy z żądaniem odszkodowania równego utraconemu
    zasiłkowi. W związku z tym mam pytanie: czy ma to sens i są jakiekolwiek
    szanse na wygranie sprawy?

    Będę wdzięczny za każdą opinię.
    Pozdrawiam
    Janusz