PracaGrupypl.praca.dyskusjezwolnienie z pracy a niewykorzystany urlop › Re: zwolnienie z pracy a niewykorzystany urlop
    From: Krzysiek Hycnar <khycnar@REMOVE_THIS.o2.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: zwolnienie z pracy a niewykorzystany urlop
    Date: Mon, 06 Nov 2006 12:29:20 +0100

    Dzieki za odpowiedz :)

    E. Fiedor napisał(a):
    > niestety tak.pracodawca może zdecydować, że wysyła w okresie
    > wypowiedzenia na zaległy urlop i trzeba iść.

    Nie wiem czy sie dobrze zrozumielismy... tutaj bardziej chodzi mi o to,
    czy pracodawca moze odmowic zaplacenia ekwiwalentu urlopowego nie
    wspominajac nic o wyslaniu mnie na urlop - czyli, czy moze po prostu
    cichaczem poczekac na 1 stycznia i powiedziec mi, ze nie wyplaci
    ekwiwalentu bo np. urlop jest juz urlopem zaleglym itp itd (czyli o
    triki i myki dostepne dla pracodawcy). Wiem ze jesli pracodawca
    zdecyduje sie na wyslanie mnie na urlop to nie ma gadania musze isc.

    > *Art. 167^1 . *W okresie wypowiedzenia umowy o pracę pracownik jest
    > obowiązany wykorzystać przysługujący mu urlop, jeżeli w tym okresie
    > pracodawca udzieli mu urlopu. W takim przypadku wymiar udzielonego
    > urlopu, z wyłączeniem urlopu zaległego, nie może przekraczać wymiaru
    > wynikającego z przepisów art. 155^1 .
    >

    > Oczywiście ważne jest, czy to 24 dni to cały wymiar urlopu i tego
    > pracodawcy? Bo 3 miesiące kończą się w styczniu, zatem w grę wchodzi też
    > urlop za styczeń.

    Tak, te 24 dni to urlop do wykorzystania w tym roku i od bierzacego
    pracodawcy (tego z ktorym umowe o prace rozwiazuje). Pracujac do konca
    stycznia uzyskam 26/12 urlopu za 2007.

    > Faktycznie w tej sytuacji lepiej złożyć wniosek, zwłaszcza, kiedy
    > wiadomo, że i tak go pracodawca nie udzieli. Niemniej nie ma takiej
    > możliwości, żeby na koniec szef powiedział- sorry, mogłeś iść na urlop,
    > teraz nie dostaniesz kasy.

    Zalozmy ze skladam taki wniosek i dostaje dwa podpisy (od bezposredniego
    przelozonego i od kierownika oddzialu) o odmowie. I co dalej, czy moge
    ten wniosek zachowac dla siebie jako ewentualna podkladke ("chcialem na
    urlop to mi nie daliscie"), czy musze procedowac go jakos dalej (wyslac
    do centrali firmy)?

    Pzdr
    Krzysiek