PracaGrupypl.praca.dyskusjeznow czasy 5zl/godz › Re: znow czasy 5zl/godz
    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: znow czasy 5zl/godz
    Date: Sun, 19 Apr 2009 21:19:55 +0200

    zkruk [Lodz] pisze:

    > poniżej udodowniłeś, że nie rozumiesz :)

    > możesz dostać zero lub tysiąć
    > pomyśl przez chwilę
    > dostając zero - masz zero
    > dostając tysiąc - masz tysiąc
    >
    > więc jak - masz coś czy wiąż nic?

    > :) LOL
    >
    > idąc Twoim tokiem za chwilę doliczysz sobie abonament NTV, telefon
    > komórkowy, wakacje 2x w roku oraz samochód i jego utrzymanie...
    > no pięknie, pięknie... a wszystko na koszt państwa... czy niby kogo?
    > świętego mikołaja?

    > eh... jeśli jest tak pięknie i pracodwacy mają tak fantastycznie to
> [...]

    Problemem ZUS nie jest ogrom biurokracji. Po części duża liczba
    urzędników wynika z tego, że na ZUS różnorakie ustawy nakładają mnóstwo
    obowiązków, które ktoś musi wykonać. Jednakże koszty, jakie pobiera ZUS
    (procentowo w porównaniu do składek lub emerytur) są mniejszymi
    kosztami, niż pobierają na przykład OFE (7%).

    Problemem jest to, że system ten z definicji brnie do bankructwa przy
    obecnym trendzie demograficznym. I choćbyśmy ograniczyli ZUS tylko do
    jednego urzędnika, system i tak będzie skazany na niepowodzenie. To nie
    "pałace" ZUSu są winne złemu stanowi systemu emerytalnego, jakby to
    chciały widzieć tabloidy.

    --
    Liwiusz