PracaGrupypl.praca.dyskusjeźle naliczone wynagrodzenie › Re: źle naliczone wynagrodzenie
  • Data: 2006-10-05 09:40:11
    Temat: Re: źle naliczone wynagrodzenie
    Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

    "OLi" <o...@s...gliwice.pl> napisał

    > no tak ale jak sie to ma do tego ze jesli ktos sie pomylil - to niech on
    > oddaje, czemu ja ?

    Bo nie należą Ci się te pieniądze. Nie są Twoje. Dostałeś je przez pomyłkę.
    Czy tak trudno zrozumieć tak prostą rzecz?
    Pomijajac już reguły prawne, to zwykła ludzka uczciwość nakazuje wyrównać
    "saldo", a nie cieszyć się i zacierać rączki, to ktoś się pomylił. W kasie
    też nie oddajesz pieniędzy, gdy kasjerka pomyli się i wyda Ci za dużo?

    > to nie moj problem ze pracuje w kadrach
    > niekompetentny czlowiek...

    Nie niekompetenty, tylko po prostu człowiek, który ma prawo do zrobienia
    błędu.

    > wiec do konca nie rozumiem czemu mialbym
    > oddac... ja wiem to przez przypadek, ale rownie dobrze moglbym nie
    > wiedziec o tym ze zostalo zle naliczone wynagrodzenie..

    Jakim cudem mógłbyś nie wiedzieć?
    Nie masz podpisanej umowy na konkretne wynagrodzenie?
    Poza tym skoro już się dowiedziałeś, to pieniądze należy zwrócić i tyle.

    > uzupelniajac kieruje sie podobnymi sprawami, jak w przypadku sprawy gzie
    > bank pomylil sie i przeslal na konto studenta 100 tys zl. i gdyby podjal
    > te pieniadze to bank moglby poprosic o ich zwrot ale nie moglby byc tego
    > pewny poniewaz dana osoba moze odmowic..

    No i co z tego?
    Pieniądze zostały przelane omyłko, więc w takim przypadku - po wykluczeniu
    wszelkich niejasności - bank może ściągnąć z konta nieuzasadnioną nadpłatę.
    Odmowa właściciela nie ma tu nic do rzeczy.

    > uzasadnieniem bylo to ze to bank sie pomylil na swoja niekorzysc i to
    > jego problem

    Oczywiście, dlatego naprawia swój błąd ściągając nieuzasadnioną nadpłatę z
    konta.

    > a nie czlowieka ktory podjal te kase ktora mu spadla z nieba...

    Ale nie należy mu się ta kasa, więc nie rozumiem, jakim prawem ma rościć
    sobie do niej jakieś prawa.

    N.