eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjezdjecia do ofert o pracęRe: zdjecia do ofert o prace^
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Immona <c...@n...gmailu>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: zdjecia do ofert o prace^
    Date: Fri, 19 Oct 2007 23:25:27 +1300
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 42
    Message-ID: <ffa0mr$2dd$2@inews.gazeta.pl>
    References: <fete2n$dg6$1@achot.icm.edu.pl> <fetn7r$fnt$1@inews.gazeta.pl>
    <fetq9a$50b$1@news.onet.pl> <fev31n$in8$1@inews.gazeta.pl>
    <fev563$pjk$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: 219-89-22-126.dialup.xtra.co.nz
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1192789532 2477 219.89.22.126 (19 Oct 2007 10:25:32 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 19 Oct 2007 10:25:32 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <fev563$pjk$1@inews.gazeta.pl>
    X-Accept-Language: en-us, en
    X-User: immonaa
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.7.7) Gecko/20050414
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.praca.dyskusje:214344
    [ ukryj nagłówki ]

    Maciek Sobczyk wrote:
    > Immona pisze:
    >
    >> Owszem, w tym to pomaga, choc to metoda dla calkowitych leni. Ale
    >> wyglad moze znaczaco wplynac na ocene kwalifikacji i to nie zawsze w
    >> kierunku zgodnym z prawda, czyli korzystnym dla rekrutera, ktory chce
    >> obiektywnie wybrac kogos najlepszego. Ludzie maja mase nieswiadomych
    >> skojarzen i wyobrazen laczacych wyglad z cechami charakteru i
    >> kwalifikacjami.
    >
    > To się dokładnie nazywa "ukryte teorie osobowości" i działa na każdym
    > kroku:
    >
    > Kark - tępak.
    > Blondynka - głupia.
    > Okularnik - mądrala.
    > Rude - wredne.
    > Otyły - mądry.
    > Wysoki - silny.
    >
    > Dziwne jest, że w większości przypadków działa negatywnie :)

    Nie sadze, ze w wiekszosci dziala negatywnie. Prawie caly przemysl
    budowania wizerunku opiera sie na wykorzystywaniu skojarzen pozytywnych.
    Dobrym przykladem jest reklama - wystepujace w niej postacie (te
    pozytywne) sa zwykle perfekcyjnie obliczonym pozytywnym stereotypem
    jakiegos rodzaju. Bywa, ze scenariusz tej samej reklamy odgrywaja w
    roznych krajach rozni aktorzy, bo stereotypy sa wzgledne. A to, czy
    blondynka bedzie oznaczac "glupia" czy "sexy", okularnik "madrala" czy
    "inteligentny", rude "wredne" czy "psotne" itp. zalezy mocno od innych
    elementow wizerunku i kontekstu.

    BTW, z doswiadczenia - jedno silne i dobrze umiejscowione skojarzenie
    pozytywne potrafi przeslonic mniejsze negatywne skojarzenia lub
    niedopasowania do stereotypu. Ludzie bardzo lubią pozytywne stereotypy i
    i gdy maja w poblizu cos dostatecznie je przypominajacego, potrafia sie
    latwo przekonac, ze to wlasnie to.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl - Nowa Zelandia
    http://blog.pasnik.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1