-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.dialog.net.
pl!not-for-mail
From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
Newsgroups: pl.praca.dyskusje
Subject: Re: zasady prowadzenia szkoleń [OT]
Date: Sun, 24 Jun 2007 23:11:22 +0200
Organization: Dialog Net
Lines: 54
Message-ID: <f5mmnd$hjd$1@news.dialog.net.pl>
References: <f5fm33$8on$2@node1.news.atman.pl>
<5...@n...onet.pl>
<f5jtuv$qhp$1@news.dialog.net.pl> <f5l6o3$df5$1@node1.news.atman.pl>
<f5lp1n$slo$1@news.dialog.net.pl> <f5ma04$n96$2@inews.gazeta.pl>
<f5mafc$84l$1@news.dialog.net.pl> <f5mj7a$76s$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: dynamic-87-105-132-217.ssp.dialog.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.dialog.net.pl 1182719533 18029 87.105.132.217 (24 Jun 2007 21:12:13
GMT)
X-Complaints-To: a...@d...net.pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 24 Jun 2007 21:12:13 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3138
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3138
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.praca.dyskusje:208645
[ ukryj nagłówki ]W wiadomości news:f5mj7a$76s$1@inews.gazeta.pl Maciek Sobczyk
<m...@d...doPLer> pisze:
>> Pozwolisz, że spytam: ty uczysz naprawdę czy tylko prowadzisz jakieś
>> kilkunastogodzinne kursiki?
> Tak Ci odpowiem: z perspektywy czasu, nawet trening interpersonalny (o
> którym jak pisałeś - wystarczy Ci ogólne, mgliste pojęcie), jest
> kilkunastogodzinnym kursikiem.
> Żeby nie spamować, napiszę krótko co robię: zajmuję się (obecnie) głównie
> dwoma rodzajami działalności:
> 1. Prowadzę warsztaty czyli, jak je zwiesz, kilkunastogodzinne kursiki.
Nie ma się co wstydzić, to też jest przecież potrzebne.
Tylko nie ma się co z tego powodu nadymać i uważać za znawcę nauczania.
> 2. Naprawiam - wchodzę do firmy i pracuję na "zywym mięsie" - np. na
> kilkuletnich błędach menedżerow - co z nimi zrobić, jak im zapobiec w
> przyszłości, co zrobić doraźnie, co w przyszłości.
Mówisz o tym tak, że mam wrażenie jakbyś przychodził przepchać zatkaną
toaletę. To tak ma być?
> W związku z pkt. 2 pytanie "czy uczysz" uważam za kompletnie mijające się
> z ideą, zarówno pracy trenera jak i pedagoga. Obie te funkcje w gruncie
> rzeczy nie polegają na uczeniu lecz na zmienianiu.
Sofizmaty.
> Nazwijmy to "wychowaniem", co zresztą w przypadku wspomnianej przez Ciebie
> pedagogiki się zgadza. Samo przekazywanie wiedzy, którą uczeń może
> zasięgnąć z podręcznika albo pracownik z praktyki uważam za najmniej
> istotne, choć też ważne.
Rozróżnij fakt posiadania wiedzy od umiejętności jej zastosowania.
> Co z tego, że nauczysz ucznia np. wytrzymałości materiałów w stopniu
> zaawansowanym. Nie gwarantuje to, że zbuduje wytrzymały most.
Poważnie? ;))
> I tak samo: co z tego, że przekażesz menedżerowi wiedzę teoretyczną i
> praktyczną z przywództwa i kierowania, jeśli nie będzie on potrafił
> rozpoznać, który styl kierowania jest najbardziej adekwatny do sytuacji, w
> której znajduje się firma.
Masz IMO strasznie wąskie horyzonty. Chyba dlatego się nie rozumiemy.
Przepraszam cię, nie chcę cię teraz naprawdę urazić, ale ty masz tyle samo
wspólnego z nauczycielem i nauczaniem co instruktor nauki jazdy.
> Tyle odnośnie co uważam za "uczenie" i postrzeganie nauki jako "procesu
> przyswajania wiedzy".
Stary, zrozum - uczenie to nie "przyswajanie wiedzy". To jest proces (często
bardzo długotrwały i niekiedy jałowy) zmierzający do wygenerowania
umiejętności używania mózgu.
Czy ty wiesz jaką satysfakcję ma nauczyciel widząc, jak jego uczeń zaczyna
myśleć?
--
Jotte
Następne wpisy z tego wątku
- 24.06.07 21:17 Jotte
- 24.06.07 23:51 Maciek Sobczyk
- 25.06.07 06:10 Kuroi Bonza
- 25.06.07 13:04 Jotte
- 25.06.07 16:54 Maciek Sobczyk
- 25.06.07 16:53 Jotte
- 25.06.07 18:10 Maciek Sobczyk
- 25.06.07 18:14 Kuroi Bonza
- 25.06.07 18:28 Maciek Sobczyk
- 25.06.07 19:01 Jotte
- 25.06.07 23:42 Maciek Sobczyk
- 26.06.07 00:01 Bremse
- 26.06.07 01:16 Jotte
- 26.06.07 01:44 Jotte
- 26.06.07 19:42 Mariusz Lotko
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pedalskie ogłoszenia na rządowej s. WWW oferty.praca.gov.pl:443
- Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- Ile powinien trwać tydzień pracy?
- Jakie znacie działające serwery grup dyskusyjnych?
- is it live this group at news.icm.edu.pl
- praca 12/24
- 5 minut przerwy przy komputerze
- raczej już nigdy nie będę pracował w Polsce
- Stanowiska sztucznie tworzone
- Re: SOLUTIONS MANUAL: Optical Properties of Solids 2nd Ed by Mark Fox
- zapłata
- Re: Cwana cwaniurka czyli niemieccy oszuści.
- Re: Cwana cwaniurka czyli niemieccy oszuści.
- Jawność zarobków wszystkich
- rozmówki przy wódeczce...
Najnowsze wątki
- 2024-11-30 Łódź => Technical Artist <=
- 2024-11-30 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-11-30 Warszawa => Microsoft Dynamics 365 Business Central Developer <=
- 2024-11-30 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-30 Zielona Góra => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-30 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-30 Lublin => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-11-30 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2024-11-30 Warszawa => Fullstack Developer <=
- 2024-11-30 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-30 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-11-30 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-29 Błonie => Sales Specialist <=
- 2024-11-29 Warszawa => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=