PracaGrupypl.praca.dyskusjezakaz konkurencji › Re: zakaz konkurencji
  • Data: 2009-03-03 09:52:54
    Temat: Re: zakaz konkurencji
    Od: "Jackare" <...@s...uk.de.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Bo jeśli tak, jak piszesz wyżej, czyli w oparciu o udowodnienie strat
    > faktycznych, to jest to po prostu utopia i sens wymogu podpisywania takich
    > "lojalek" jest imho zerowy. Przypuszczalnie największe straty, jakie
    > pracodawca może ponieść w związku z zatrudnieniem pracownika u
    > konkurencji, to straty moralne i ujma na honorze ;-)

    Niekoniecznie. Było kilka lat temu głośno o specjaliście techlogii
    ceramicznych ktory złamał zakaz konkurencji i przeszedł z Koła do Cersanitu
    lub odwrotnie - nie pamiętam, a być może były to inne firmy. Chodziło o
    wyniesienie wiedzy technologicznej, co zostało udowodnione i wykazane jako
    strata o konretnej wartości. Człowiek musiał zapłacić jakieś poważne
    pieniędzie tytułem odszkodowania i naprawienia szkód. Tam było kilka
    ewidentnych szczegółów, jak np zatrudnienie w konkurencji na podobnym
    stanowisku o zbliżonym zakresie obowiązków itp.
    --
    Jackare