PracaGrupypl.praca.dyskusjewyzysk? czy to ze mna cos jest nie tak? › Re: wyzysk? czy to ze mna cos jest nie tak?
  • Data: 2006-11-16 08:28:53
    Temat: Re: wyzysk? czy to ze mna cos jest nie tak?
    Od: "grom@x" <gromax@_usun_to_.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Taki pracownik, chce rano zarabiać ustawową średnią krajową. ale po
    > południu jak
    > idzie na piwo to patrzy, gdzie najtaniej leją.

    tak się składa, że od kilku miechów siedzę sobie za mniejszą częścią
    wielkiej wody (czyli w UK) i powiem ci, że idąc do pubu czy restauracji to
    dużo większą uwagę zwracam na to z kim ide i jak chcę spędzić czas niż czy
    piwo kosztuje dwa czy cztery funty.
    A jak widzę jakąś nieznaną mi markę, to kelner naleje tego "seteczkę"
    (czywiście beczkowego) i mogę spróbować, czy chcę kupić to czy też inne.
    I dodam jeszcze, że za takie piwo w knajpie płacę równowartość pół godziny
    pracy wg. najniższej stawki (minimum to ok. 5,20 ft za godzine brutto, czyli
    około 4 netto)

    A dlaczego kelner tak postąpi? bo chce pokazac tobie (czyli klientowi) ze mu
    zalezy na tym ze tu przychodzisz. i moze jest to malo zrozumiałe, ale tutaj
    jest kupa sklepów/sklepików/knajp/whatever gdzie nic tylko wydawać kasę. W
    większości drobną (w stosunku do zarobków). Pokój czy kuchnię sobie
    zastawisz meblami z miesięcznej pensji. I tak dalej i tak dalej.

    --

    to tylko moje zdanie, taki skrót myślowy
    *G*R*O*M*A*X*