PracaGrupypl.praca.dyskusjewypowiedzenie umowy-zlecenie? › Re: wypowiedzenie umowy-zlecenie?
    From: "Immona" <c...@n...gmailu>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: wypowiedzenie umowy-zlecenie?
    Date: Wed, 29 Mar 2006 04:51:05 +0200

    kwiat.ek napisal:

    >dzień dobry!
    >pierwszy raz piszę na tą Grupę więc na początku witam wszystkich serdecznie!
    >
    >mam następujący dylemat:
    >w najbliższy poniedziałek mam iść pierwszy dzień do pracy [moja pierwsza w
    >życiu - ukończyłem szkołę 2 miesiące temu] i wtedy mam podpisać umowę - ma
    >to być na okres próbny 3 miesięczna umowa-zlecenie...

    Umowa zlecenie to nie jest umowa o prace na okres probny, ale to szczegol.

    >ale w piątek jadę do innej firmy na drugi [ostatni już] etap
    >rekrutacji - firma dużo lepsza, zarobek 2x większy i praca bardziej w moim
    >profilu wykształcenia - ogólnie same naj. oczywiście stukrotnie wolałbym
    >pracować w firmie do której na drugą rozmowę dopiero jadę.
    >
    >jednak zapewne minie pare dni zanim dostanę odpowiedź i wcześniej będę
    >musiał podpisać umowę w tej pierwszej firmie.
    >
    >pytanie brzmi: czy w przypadku gdybym dostał pracę w firmie "piątkowej" czy
    >mogę wypowiedzieć podpisaną wcześniej umowę-zlecenie w firmie
    >"poniedziałkowej" ?

    To zalezy od tego, co jest w umowie. Jesli jest w niej zawarta mozliwosc
    wypowiedzenia, to mozesz wypowiedziec.

    Jeszcze jedno: poniewaz zastepowanie umowy o prace umowa zlecenie jest
    nielegalne, to Twoj zleceniodawca nie ma prawa żądać od Ciebie przychodzenia do
    pracy w okreslonych, stalych godzinach. Po prostu masz wykonac zakres
    czynnosci, kiedy - Twoja sprawa. O ile nie przychodzenie do pracy w przypadku
    bycia na umowie o prace moze sie skonczyc dyscyplinarka za porzucenie pracy, o
    tyle w przypadku umowy zlecenia pracodawca czy tez zleceniodawca moze isc
    najwyzej do sadu cywilnego i domagac sie odszkodowania za utracone zyski, ale
    sadze, ze nie chailoby mu sie o tak male sumy, jakie zapewne wchodza w gre i
    nic w papierach pracowniczych Ci po tym nie zostaje. W sytuacji skrajnej mozesz
    wiec tamto zlecenie olac, niewiele Ci grozi. Umowe-zlecenie wykorzystuje sie po
    to, zeby miec wieksza swobode m.in. w zwolnieniu pracownika, ale to dziala w
    obie strony, rowniez wtedy, jak chcesz zwolnic swojego szefa :)

    Najlepiej jest oczywiscie po prostu pogadac z tamtym zleceniodawca i powiedziec
    mu, jak wyglada sytuacja (po otrzymaniu pracy w tej drugiej firmie) i poprosic
    o rozwiazanie umowy za obopolnym porozumieniem. On wie, ze nie jest w stanie
    Cie
    zatrzymac, wiec jesli jest rozsadnym czlowiekiem, nie powinien robic trudnosci.

    I.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl