PracaGrupypl.praca.dyskusjewypowiedzenie umowy na czas określonyRe: wypowiedzenie umowy na czas określony
  • Data: 2007-06-19 19:48:36
    Temat: Re: wypowiedzenie umowy na czas określony
    Od: "Grzegorz D" <2...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jotte, przepraszam, że tak to wszystko drążę, ale pierwszy raz jestem w
    > takiej sytuacji, a jak rozmawiałem z szefem to wyczułem, że coś kombinuje.
    > Niby w środę/czwartek (20/21.06) mam dostać wymówienie, ale pracować
    > miałbym tylko do końca czerwca, a potem wziąć urlop na pierwszy tydzień
    > lipca.

    Przede wszystkim sprawdź, czy w umowie o pracę na czas okreslony masz
    klauzulę o mozliwości rozwiązania tej umowy za 2-tygodniowym wypowiedzeniem.
    Jeśli nie, takiej umowy nie można wypowiedzieć.

    Na jaki okres zawarto tą umowę? Jeśli na mniejszy niż 6 m-cy, nie można jej
    wypowiedzieć nawet jeśli masz taką klauzulę.

    Jeśli dłuższy niż 6 mcy i jest klauzula, a wypowiedzenie dostaniesz w srode,
    czwartek lub piątek - będziesz w pracy jeszcze dwa tygodnie licząc od
    najbliższego poniedziałku. Jeżeli dostaneisz wypowiedzenie dopiero w
    poniedziałek - to licząc od następnego poniedziałku. Możesz wypisać wniosek
    o urlop, lub przychodzić do pracy a na konieć zażądać ekwiwalentu. Wypłata
    go to obowiązek pracodawcy. Ale żadne odprawy w tego typu umowach w grę nie
    wchodza, dlatego pracowadcy tak chętnie je stosują.

    Niektórzy w takich przypadkach stosują metody gwarantujące im pensje przez
    pół roku bez pojawiania się w pracy. Ja ich nie polecam, ale to już kwestia
    sumienia. Całe życie jestem uczciwy i nigdy nie brałem lewych zwolnień, ale
    wiem ze kombinatorzy właściwie ciągle się utrzymują na fali, a zwykłemu
    człowiekowi czasami wiatr dość mocno w oczy wieje...