PracaGrupypl.praca.dyskusjewlasnosc intelektualna firmy › Re: wlasnosc intelektualna firmy
  • Data: 2010-09-10 13:54:53
    Temat: Re: wlasnosc intelektualna firmy
    Od: Yakhub <y...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 10 Sep 2010 15:34:48 +0200, jcm napisał(a):

    > Wykonanie względnie prostej czynności, jaką tutaj jest korekta paragonu, to nie
    > operacja na otwartym sercu. Chirurg studiował wiele lat. Porównanie nietrafione.

    Znając życie, korekta paragonu oznacza po prostu modyfikację rekordu w
    bazie danych. To z kolei częstokroć (choć nie zawsze) wiązać się będzie z
    koniecznością sformułowania jakiegoś zapytania SQL.

    Może nie miałem styczności z jakąś olbrzymią ilością systemów księgowych,
    ale w tych, z którymi się spotkałem, była to operacja zbyt skomplikowana,
    żeby ją spisać na jednej kartce w formie kilku punktów do wykonania krok po
    kroku.

    Rzecz co prawda prosta i rutynowa, jednak wymaga pewnej wiedzy i
    umiejętności. W dodatku błąd może oznaczać zniszczenie bazy, czyli
    katastrofę.

    Może i faktycznie porównanie przejaskrawione, ale w opozycji równie dobrze
    można przedstawić dowolną czynność, którą wykonuje jakiś rzemieślnik.

    Ja na przykład nie potrafię naprawić butów, ale nie oczekuję, że szewc na
    poczekaniu mi wyjaśni, jak to zrobić, pomimo, że dla niego to są 3 minuty
    pracy.

    > Właścicielowi po prostu NIE CHCIAŁO SIĘ nauczyć. :-)

    I tutaj się zgodzę.

    --
    Yakhub